Guest Smilla

Er sgu lidt småirriteret

35 indlæg i dette emne

Sagen er den at min dreng er rigtig elendig til at få spist sin madpakke i skolen fordi han har så travlt med alt muligt andet og (ligesom mig) godt kan glemme sin sult....

Jo han er en kæmpe stor dreng på snart 11 år og burde være gammel nok til selv at tage ansvar, men på den anden side så glemmer han det også - rimelig distræt til tider!! :D

Nå, men jeg har LÆNGE....årevis - nu har han gået på den skole snart 2 år, bedt hans klasselærer om lige at prikke til ham og sørge for han får spist....det sker til tider, men

som hun rigtig nok siger, så kan hun ikke sidde ved siden af ham dagligt, og det er heller ikke det jeg beder om, bare en gang imellem lige at prikke til ham....Jeg er der jo ikke,

og kan heller ikke køre derom hvert spisefrikvarter...så den er lidt dum den situation! :(

Nå, men så her i mandags skulle de jo på lejrskole og der stod i brevet fra skolen at de skulle ha ekstra stor madpakke med da de skulle på noget sightseeing inden de ankom til lejrskolen,

så der ville ikke være mad før aftensmad. Jeg smurte en ekstra stor madpakke og havde faktisk også meldt mig på bage-kage-holdet til lejrskolen, og lagde kagen i hans taske også MED

besked om han skulle huske at give den til klasselæreren.....Det var ALT der lå i hans rygsæk - så der ville være en chance for han evt ville få øje på det når han åbnede den :rolleyes:

Jeg skrev så en sms til læreren om at den kage lå i tasken, så hun også var klar over det og ikke troede jeg havde glemt det. Hun skrev tilbage at det var fint.....

............

Så i går da jeg havde hentet ham fra lejrskole og tømte hans rygsæk, så havde han ikke fået så meget som EN lille bitte bid af hans store madpakke og dælmer om kagen også stadig lå der.....

Ai jeg er bare så super irriteret og har lyst til at brøle hende ind i ansigtet....også fordi når hun en sjælden gang ser mig ude på skolen så vimser hun rundt og fortæller hvor ÅH så opmærksom hun

er på han får spist sin madpakke.... ARGH!!!! Skal jeg sige det til hende på mandag eller hvad?!?!? ARGH!!!! Igen!! :s :rolleyes: Han har kun ikke fået en krumme fra kl 7 til kl 18!!!!! :(

Nå øføf out.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min første tanek er, at det er jo menneskeligt at glemme. Men jeg synes ikke, at det er i orden, at der ikke er nogle, som er opmærksomme på, om jeres søn får noget at spise til middag.

Og så synes jeg, at du skal kontakte læreren stille og roligt og fortælle, at det altså bekymre dig, at din søn ikke få noget at spise i løbet af skoledagen. Er der stadig ingen hjælp at hente hos læreren, så må skolelederen altså ind over...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har bare kørt så længe det madpakke-pjat at det hænger os begge ud af halsen...hun har jo sagt hun ikke kan sidde på skødet af ham, og det også rigtigt ...men alligevel! Nå et bare super irriteret over det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså om han får spist eller ej, er ikke så meget det jeg tænker på - selvfølgelig er det synd for ham men jeg er selv lærer, og kan godt sætte mig ind i at man altså ikke kan rende rundt og tjekke om 25-30 unger får spist.. Men når hun nu VED det - så kunne man som du selv siger godt lige prikke til ham, bare så man ved at han i hvert fald selv har nået at tænke "hov er jeg egentlig sulten"..

Men jeg var også blevet STJERNETOSSET hvis jeg havde bagt kage til klassen, skrevet til læreren og de så slet ikke havde haft den fremme!!! Så hvis jeg var dig, ville jeg bestemt kontakte læreren, og sige at du meget gerne vil hjælpe, men at du virkelig har andet at give dig til end at bage kage til dem hvis de ikke har tænkt sig at spise den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er de kun 13 børn hvoraf de 6 er drenge, så det ikke fordi han forsvinder i mængden....sku man tro...:(

Ja den kage har bare stresset mig helt åndssvagt og måtte i byen og handle 2 gange for at lave den, så den kom ikke være ud af den blå luft...øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er de kun 13 børn hvoraf de 6 er drenge, så det ikke fordi han forsvinder i mængden....sku man tro...:(

Ja den kage har bare stresset mig helt åndssvagt og måtte i byen og handle 2 gange for at lave den, så den kom ikke være ud af den blå luft...øv...

Jeg kan godt forstå dig.. jeg ville altså virkelig tale med hende - måske endda fortælle hende at det faktisk kan gøre en rigtig ked af det, også fordi man jo også gør det for at bidrage til ens barns klasse!

Og mange børn er jo faktisk stolte af at have kage med og få de andre til at smage... :( Jeg ville blive sur og skuffet.. Synes faktisk ikke hun kan være det bekendt - slet ikke når hun endda har fået en sms.. Havde hun været stresset osv, og "glemt" at han også havde en kage - men når hun har fået det atvide om morgen.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis...Tak :kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget muligt læreren ikke kan holde øje med om alle børn spiser deres mad, men for mig er det bare ikke i orden..

Nu er jeg lærerstuderende og har været på en del skoler og hvis eleverne sidder på deres pladser er det ikke så svært at se om de spiser eller ej..

Den sidste skole jeg har været på var det rigtig vigtigt at vi vidste eleverne fik deres mad, særligt de dage hvor de havde idræt..

Vi sørgede for der var helt stille i klassen når eleverne sad på deres pladser og så bad vi lige så stille eleverne tage deres madpakker frem og så skulle de spise deres mad.. Det tog lige omkring 5 sekunder at kigge rundt om alle børn havde mad med.. Efterfølgende havde eleverne 10 minutter til at spise deres mad og så gå ud og lege.. Dem der ville blive siddende gjorde selvfølgelig det.. Men på de 10 minutter fik stort set alle spist og vi var i klassen samtidig.. det var slet ikke så svært :) På en lejrskole kan man placerer eleverne i en rundkreds hvor læreren sidder i midten og på den måde kan hun se om alle har mad med og får spist..

Så nej, jeg synes ikke det er i orden.. Når elever er på lejrskole render de meget rundt og har ekstra brug for mad..

Uden at blinke havde jeg nævnt det for læreren også det med kagen, som jeg heller ikke forstår ret meget af, hvordan det kan lade sig gøre.. Det må være en forglemmelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget muligt læreren ikke kan holde øje med om alle børn spiser deres mad, men for mig er det bare ikke i orden..

Nu er jeg lærerstuderende og har været på en del skoler og hvis eleverne sidder på deres pladser er det ikke så svært at se om de spiser eller ej..

Den sidste skole jeg har været på var det rigtig vigtigt at vi vidste eleverne fik deres mad, særligt de dage hvor de havde idræt..

Vi sørgede for der var helt stille i klassen når eleverne sad på deres pladser og så bad vi lige så stille eleverne tage deres madpakker frem og så skulle de spise deres mad.. Det tog lige omkring 5 sekunder at kigge rundt om alle børn havde mad med.. Efterfølgende havde eleverne 10 minutter til at spise deres mad og så gå ud og lege.. Dem der ville blive siddende gjorde selvfølgelig det.. Men på de 10 minutter fik stort set alle spist og vi var i klassen samtidig.. det var slet ikke så svært :) På en lejrskole kan man placerer eleverne i en rundkreds hvor læreren sidder i midten og på den måde kan hun se om alle har mad med og får spist..

Så nej, jeg synes ikke det er i orden.. Når elever er på lejrskole render de meget rundt og har ekstra brug for mad..

Uden at blinke havde jeg nævnt det for læreren også det med kagen, som jeg heller ikke forstår ret meget af, hvordan det kan lade sig gøre.. Det må være en forglemmelse..

Tak skal du have :kiss: Jeg forstår det jo heller ikke....I min verden regner jeg jo med det foregår som du beskriver. I min folkeskole havde vi et decideret spisefrikvarter hvor der lød en speciel ringen og en anden ringen når det var ovre og det "store" frikvarter begyndte.

Når jeg spørger min dreng om der er en lærer til stede når de spiser så siger han nej.....når jeg så har sagt det til læreren afviser hun det med at hun altid lige er der de første minutter....Ai jeg blir jo så forvirret og ved ikke hvem jeg skal stole på, det er bare ikke ok han ingen mad får.

Ved ikke hvordan jeg skal lære min dreng at få den mad spist, han er SÅ stor altså....bare ikke lige på det område, der er fodbold og venner meget mere spændende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig også det er for dårligt.

Jeg har arbejdet på en skole, hvor de gik meget op i at især de små klasser skulle sidde 15 min. stille og roligt og spise deres mad uden at lege. Tit blev der læst højt under spisningen for at skabe en rolig og hyggelig situation. Her vil jeg altså også mene, at det må være muligt for læreren at se om der er nogen, der ikke engang har taget deres madpakke frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så var jeg i praktik på en skole, der havde en meget mærkelig spiseordning. Eleverne sad ikke stille og roligt i deres klasser og spiste, men gik op i en kæmpe stor fælles kantine for at sidde. Også de små klasser!

På den måde behøvede der kun at være 2 lærere på til spisetid, mens de andre kunne gå på lærerværelset og hygge sig. Jeg var ret foraget over denne måde at gøre tingene på. Det var fuldstændig kaotisk i den kantine og de 2 lærere kunne på ingen måde holde øje med om børnene fik spist deres mad eller om de bare skyndte sig ud for at være de første til at få fodboldmålene.

I øvrigt synes jeg at det er rigtig synd med den kage du havde bagt :( Det er ellers dejligt med forældre, der gider at bidrage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have :kiss: Jeg forstår det jo heller ikke....I min verden regner jeg jo med det foregår som du beskriver. I min folkeskole havde vi et decideret spisefrikvarter hvor der lød en speciel ringen og en anden ringen når det var ovre og det "store" frikvarter begyndte.

Når jeg spørger min dreng om der er en lærer til stede når de spiser så siger han nej.....når jeg så har sagt det til læreren afviser hun det med at hun altid lige er der de første minutter....Ai jeg blir jo så forvirret og ved ikke hvem jeg skal stole på, det er bare ikke ok han ingen mad får.

Ved ikke hvordan jeg skal lære min dreng at få den mad spist, han er SÅ stor altså....bare ikke lige på det område, der er fodbold og venner meget mere spændende :(

Jeg ville prøve at foreslå læreren om hun ikke kan sidde i klassen måske bare 5 minutter, så hun er sikker på alle får spist deres mad..

Men det er jo lige gyldigt om hun er der i 2 eller 10 minutter, hvis hun ikke holder øje med om eleverne spiser :( Så hun er jo den vigtigste brik i at han får spist og når du har nævnt det for hende gang på gang er det også svært..

Bestemmer han selv hvad der kommer i madpakken ellers kunne du måske høre ham ad om der er noget bestemt han vil have med. Så kan det være han har lettere ved at huske at spise.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig også det er for dårligt.

Jeg har arbejdet på en skole, hvor de gik meget op i at især de små klasser skulle sidde 15 min. stille og roligt og spise deres mad uden at lege. Tit blev der læst højt under spisningen for at skabe en rolig og hyggelig situation. Her vil jeg altså også mene, at det må være muligt for læreren at se om der er nogen, der ikke engang har taget deres madpakke frem.

Tak :kiss: Ja lige præcis....

Jeg ville prøve at foreslå læreren om hun ikke kan sidde i klassen måske bare 5 minutter, så hun er sikker på alle får spist deres mad..

Men det er jo lige gyldigt om hun er der i 2 eller 10 minutter, hvis hun ikke holder øje med om eleverne spiser :( Så hun er jo den vigtigste brik i at han får spist og når du har nævnt det for hende gang på gang er det også svært..

Bestemmer han selv hvad der kommer i madpakken ellers kunne du måske høre ham ad om der er noget bestemt han vil have med. Så kan det være han har lettere ved at huske at spise.. :)

Jeg har prøvet alt tror jeg....er jo selv uddannet pædagog så jeg har kørt ALT på ham....tror det eneste jeg mangler er at slå flikflakker, men det kan jeg heller ikke og jeg synes heller ikke det bør være nødvendigt, derfor har jeg henvendt mig til hans klasselærer.

Jeg har også prøvet at skære hans mad ud i små bider, hapsere, så de passede til én mundfuld, ala Emilies størrelse rugbrød....Det hjalp heller ikke, for det kunne jo være han synes det var uoverskueligt at bide af et stort rundeom. Ja har også ladet ham smøre den selv

og han får altid lov til selv at vælge pålæg....vi har også skiftet rugbrødet ud med toastbrød....ikke engang det ryger ned. Heller ikke selvom det endda er toastbrød med nutella!! :o Så det er ikke fordi han er kræsen eller mæt, han har ikke tid og han bilder sig ind han ikke er sulten :(

Jeg er jo skidebange for det får lov til at udvikle sig til en spiseforstyrrelse!!! Jeg har sågar bevidst holdt ham hjemme fra skole i de perioder det var rigtig slemt for simpelthen at proppe mad i ham, altså sørge for at han får mad hver 3.time....og det er jo noget ekstremt, men

han skal jo lære forfra at mærke efter og respektere de signaler kroppen sender og det kan han ikke....eller....der er noget der er sjovere/vigtigere...

;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder til, at være et rigtig stort problem :( Så der skal gøres noget..

Gå til læreren endnu engang og hjælper det ikke,må du tage andre midler i brug og så evt kontakte skolelederen..

Skolen må være interesseret i, at eleverne får mad, ellers er den da hel gal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder til, at være et rigtig stort problem :( Så der skal gøres noget..

Gå til læreren endnu engang og hjælper det ikke,må du tage andre midler i brug og så evt kontakte skolelederen..

Skolen må være interesseret i, at eleverne får mad, ellers er den da hel gal...

Ja jeg er også lidt bange og også irriteret til tider på min søn for den siver bare ikke ind og jeg er holdt op med at sige noget til ham,

for det er heller ikke fedt at komme hjem til en sur mor hver dag og få løftet pegefinger fordi man ikke har spist sin mad.

Jeg siger ikke han skal tømme sin madkasse, bare spise mindst 1 stykke brød! Det dælmer mange timer på ingenting!

De gange jeg har nævnt det, fnyst over det, øffet over det, skældt ud over det har han blevet gal og tosset og gået og smækket med døren etc alt efter stemningen....

Det andet er meget mere spændende! :(

Jeg har også talt med skolelederen og han støtter læreren :(

Ja sgu....det ER et problem....what to do?! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan oplever de andre forældre det? for det er sikkert ikke kun din dreng, der glemmer at spise, hvis ikke han bliver mindet om det.... Alle de gang jeg har været i praktik og ude som vikar har læreren haft tilsynspligt mens børnene spiser (der er afsat 10-15 minutter inden det egentlige frikvarter begynder) til og med 6. klassetrin... Jeg ville også blive sur, mopset og ked af det hvis mit barn gang på gang kommer hjem med en madpakke, der ikke er rørt ved, for det er jo på ingen måde sundt at gå rundt en hel dag uden at få noget at spise, og det er jo ikke alle der mærker sulten og skal derfor lige have en påmindelse og at de skal spise en rugbrød midt på dagen... Det kan da heller ikke være i lærernes interesse, at børnene ikke får spist, da deres blodsukker falder og dermed falder børnenes koncentrationsevne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan oplever de andre forældre det? for det er sikkert ikke kun din dreng, der glemmer at spise, hvis ikke han bliver mindet om det.... Alle de gang jeg har været i praktik og ude som vikar har læreren haft tilsynspligt mens børnene spiser (der er afsat 10-15 minutter inden det egentlige frikvarter begynder) til og med 6. klassetrin... Jeg ville også blive sur, mopset og ked af det hvis mit barn gang på gang kommer hjem med en madpakke, der ikke er rørt ved, for det er jo på ingen måde sundt at gå rundt en hel dag uden at få noget at spise, og det er jo ikke alle der mærker sulten og skal derfor lige have en påmindelse og at de skal spise en rugbrød midt på dagen... Det kan da heller ikke være i lærernes interesse, at børnene ikke får spist, da deres blodsukker falder og dermed falder børnenes koncentrationsevne....

Præcis, det er med det fokus jeg har talt med læreren om det, blodsukkeret falder og man mister koncentrationen og det er nemt at falde i snakke-hjørnet etc.

Jeg nævnte det lige for en mor i dag og hun har ikke de problemer....jeg vidste det egentlig godt for hendes dreng har nok 5 rundenommer med...det har en anden dreng også....må lige høre nogle flere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon det er fordi han spiser af de andres madpakker?

Jeg spørger fordi jeg har haft det samme problem med min søn, evig og altid kom madpakken hjem udspist. Indtil en dag min veninde og mor til en anden dreng fortalte At min søn spiste nogetvaf hendes søns madpakke fordi den var bedre. Hun kunne heller ikke forstå hvorfor han bad om så mange madder.

Aj det var en smule pinligt, men vi fik snakket om det og nu spiser han sin egen...

Hos os er det pædagogerne der sidder med ungerne i spise frikvarteret, og selvom de er opmærksomme er det alligevel lykkedes de to at lave madpakke ravage...

Håber du finder en anden løsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har din søn mobil? Jeg tænker at mange børn i den alder har, og så kunne du måske sende ham en sms om at han skulle huske at spise sin madpakke?

Han skal så bare huske at tænde mobile i frikvarteret så han opdager sms'en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon det er fordi han spiser af de andres madpakker?

Jeg spørger fordi jeg har haft det samme problem med min søn, evig og altid kom madpakken hjem udspist. Indtil en dag min veninde og mor til en anden dreng fortalte At min søn spiste nogetvaf hendes søns madpakke fordi den var bedre. Hun kunne heller ikke forstå hvorfor han bad om så mange madder.

Aj det var en smule pinligt, men vi fik snakket om det og nu spiser han sin egen...

Hos os er det pædagogerne der sidder med ungerne i spise frikvarteret, og selvom de er opmærksomme er det alligevel lykkedes de to at lave madpakke ravage...

Håber du finder en anden løsning...

En sjælden gang imellem hører jeg at han har byttet med Tobias,fordi Tobias har sådan nogle lækre madder med. Laks med rævesauce etc. Så giver jeg Jonas det med, men det kommer bare retur.

Altså han er 10½ og 11 år lige om lidt så han er en stor dreng og han siger bare han ikke er sulten....kan bare ikke passe :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har din søn mobil? Jeg tænker at mange børn i den alder har, og så kunne du måske sende ham en sms om at han skulle huske at spise sin madpakke?

Han skal så bare huske at tænde mobile i frikvarteret så han opdager sms'en ;)

Hehe....ja det har han, men ligesom med alt andet, så skal han også mindes om at tænde sin mobil! :D

Aj, det er fordi han er meget obs på at den bliver konfiskeret hvis den ringer eller bipper midt i timen....derfor er den stort set altid slukket medmindre han lige skal ringe til mig.... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at du evt skal tage problematikken op til et forældremøde og høre ad om i virkelig er de eneste, som har dette problem, eller om det er fordi han smager på de andres madder.

I den forbindelse kan du også foreslå, at der bliver brug 10 minutter på, at alle børnene sidder med deres madpakker og får læst høj, hvilket jeg også har oplevet er blevet gjort de steder, hvor jeg har været vikar (da jeg læste til lærer i sin tid) som Anita også fortæller.

Og så synes jeg simpelthen du skal have den skoleleder i tale igen, og virkelig understrege vigtigheden i at spise deres middagsmad. I væreste fald tænker jeg, at dette kan fører til de der sygdomme ala anoreksi i sidste ende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at du evt skal tage problematikken op til et forældremøde og høre ad om i virkelig er de eneste, som har dette problem, eller om det er fordi han smager på de andres madder.

I den forbindelse kan du også foreslå, at der bliver brug 10 minutter på, at alle børnene sidder med deres madpakker og får læst høj, hvilket jeg også har oplevet er blevet gjort de steder, hvor jeg har været vikar (da jeg læste til lærer i sin tid) som Anita også fortæller.

Og så synes jeg simpelthen du skal have den skoleleder i tale igen, og virkelig understrege vigtigheden i at spise deres middagsmad. I væreste fald tænker jeg, at dette kan fører til de der sygdomme ala anoreksi i sidste ende...

Ja....det kunne jeg godt gøre, eller når der er fødselsdag, for der er altid forældrekaffe bagefter, hvor alle forældre - mere eller mindre - lige tager en tår kaffe og en snak imens børnene leger færdigt. Så er læreren der ikke.

Det er netop anoreksi jeg er bange for....spisevægring...han er godt på vej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes sad jeg og skrev en laaaang besked herinde, fordi jeg blev lidt..Hmm..Ja..ved ikke om jeg blev sur, men en smule irriteret...

Din dreng skal læreren helt sikkert holde øje med får spist - det er jeg enig i, da det er et problem og det skal der findes en løsning på!

Men det virker lidt som om man synes det er DYBT forkert at læreren ikke sidder og spiser med dem eller er i lokalet når de spiser.. På min skole har vi en socialpolitik og en madpolitik, som går ud på at klasserne har de 10 min. hvor der er spisepause, til som klasse at være HELT alene - selvfølgelig er der en gangvagt som går mellem klasserne. De eneste der bliver spist med er 0. klasse, og det er kun i perioder hvor der er uro..

Jeg synes virkelig det er forkert hvis man "forventer" at læreren skal være PÆDAGOG, og sørge for børnene HUSKER at spise deres mad i pauserne. Det er noget pædagogerne skal lære børnene i børnehaven.. Nogle får det ikke lært, også skal man selvfølgelig være opmærksom på det og der skal en løsning på det.. Men jeg synes ærlig talt det er forkert at forvente det.. Hvad forventer man mere? At læreren skal huske dem på vanter, gummistøvler, regntøj, lektiebøger, lektier, fødselsdage, højtider, sedler og jeg kunne blive ved.... Nogle af tingene er fair nok - men hvis vi skulle huske på alle de ting, for alle eleverne så får vi altså INGEN pause selv.. <_< Så jeg synes det er en fair deal at man vælger kun at "huske" de steder hvor det er et problem.. Som fx med børn som ikke husker at få spist, eller de børn som ikke tager deres regntøj på når det regner.. Der er selvfølgelig også forskel - nede i 0.-1. klasse tjekker gårdvagten altid at alle har ordentligt med tøj på inden de går ud - det går man bare ud fra de har i 3-6 klasse, og det ses altså først når man går ude med dem hvis de ikke har det.

Inde i vores SFO er de i øvrigt ved at gå ud af deres gode skind - fordi der er nogle af børnene hvor forældrene har sagt de IKKE behøver spise noget hvis de ikke har lyst. Andre forældre har sagt deres børn SKAL spise deres madpakke op - og nogle forældre er helt ligeglade.. Godt der kun er 20 børn for i en sfo med mange flere ville det da blive forfærdeligt at holde styr på ;)

Det blev en lang smøre - og jeg vil understrege at jeg er helt enig i at denne lærer burde have gjort noget, da du har sagt det til hende.. Jeg er enig i at lærere bør være opmærksomme på det, og også når børnene når det alder, tale med dem om hvor vigtigt det er at få spist - det siger jeg faktisk til min 6. klasse hver dag (Uden mad og drikke...). Men jeg synes ikke man skal forvente det..

I så fald vil jeg opfordre til at man går til sin skolebestyrelse, og laver et forslag omkring madpolitikken på stedet og på den måde kan man få ændret tingene :) Men hvis politikken på skole gør at læreren ikke skal sidde i klassen, så kan man jo ikke forvente at læreren gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig, jeg forventer ikke hun sidder der hele spisefrikvarteret, bare lige 5 minutter så hun har set de alle er begyndt at spise.

Nu skal de ha ny klasselærer næste år, så håber jeg at det ændrer sig.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER