Guest

Hvilke mærke bleer?

35 indlæg i dette emne

I øjeblikket bliver jeg nærmest bombarderet med reklamer fra Libero og Pampers omkring bleer og det har jo sat lidt tanker i gang, som jeg lige vil høre om I kan svare på :)

- Hvilke mærke bleer bruger du?

- Hvorfor bruger du det mærke du gør?

- Er dyre bleer bedre end de billige der kan købes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger Landlord's fra Rema1000.. De er billige, miljømærket og astma-allergimærket.. Og vi har endnu ikke haft et uheld med dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt Libero det første års tid, og er derefter gået over til Landlord, fra Rema1000 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte libero til drengene, men de giver Josephine rød numse og så kan vi iøvrigt ikke købe dem hernede, så nu bruger vi Huggies. Pampers bruger jeg kun, hvis det IKKE er dem der hedder noget i stil med super dry eller sådan noget. Der har været en masse virak om at det materiale de bruger i de bleer, giver nogle børn blister og sår... Så jeg går udenom dem uanset om det er rigtigt eller ej.

Vi havde nogle uheld med libero, men har ikke haft et eneste med Huggies, men det kan jo også skyldes dreng/pige forskellen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte det første 1½ år pampers, ellers blev hun rød og hudløs bagi :( Men nu bruger vi Lanlord fra Rema 1000, og de er rigtig gode til Tilde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om at man skal en tur i Rema1000 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi testede næstne alle bleer på markedet da Emilie var spæd fordi hun tissede igennem når hun lå på siden....Men med libero så holdt hun sig tør så dem har vi brugt lige indtil nu hvor vi også er blevet glade for Pampers....Det er lige før jeg skal i Aldi og se om de holder Emilie tør nu, for det gjorde de ikke dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været igennem ble-junglen ;)

Vi har prøvet følgende:

New Born str 1, 2 og 3

- Libero New Born (str 1 og 2): Virkede rigtig fint- synes dog de var en anelse tykke

- Pampers Newborn (str 2 og 3): Dem var vi glade for. De var tyndere end Libero, hvilket var en fordel da Isabella blev født da det var monster varmt. Hvis jeg skal nævne en ulempe, så synes jeg de kunne få en lidt træls lugt, når der kom tis i.

- Vibelle (Aldi bleer) str 3, dem kunne Isabella af mystiske årsager ikke tåle. Numse blev rød

Bleer str 4, 5 og 6:

- Vibelle str 4 og 5; super ble. Tynd og effektiv for Isabella- og BILLIG!!

- Vibelle bukseble- onesize; en lidt stor og tyk ble i forhold de de andre buksebleer. Den har vi faktisk kun brugt til natten. Til gengæld er den billig.

- Tojours str 4 (Lidl ble), Lidt tykkere ble. Udemærket ble, men den lugter dårligt synes jeg, når der kommer tis i.

- Tojours bukseble; sad rigtig dårligt, og synes den lugtede.

- Landlord str 4 (Rema), Og lidt tykkere i forhold til de andre bleer, men den fungerer fint og er jo svanemærket, hvilket er et klart plus. og BILLG :)

- Pampers Easy Up Pants str 4 og 5; rigtig fin bukseble, der er tynd og sidder fint til

- Libero str 4 & 5; som NewBorn bleerne. Generelt gode, men lidt tykkere- og så er de små i størrelsen synes jeg, hvilket gør at man får færre fordi man ofte skal købe et nr større end ved de andre bleer.

- Libero Up&Go str 5 & 6; Synes det er den bedste bukseble. Den sidder bare bedre på Isabella end de andre. MEN de er hundedyre, hvilket gør at vi kun køber dem, hvis de er på et rigtig godt tilbud- desværre. Isabella skal have str 6 i denne model.

Generelt har vi ikke haft problemer med at nogen af dem lækker- i hvert fald ikke til Isabella. Men Libero har pga af de små størrelser gjort det et par gange, og det har så været fordi vi har skullet en størrelse op igen. Jeg synes egentlig at sugeevnen er nogenlunde lige gode. Der hvor forskellen er, er pasformen og tykkelsen. Desværre er den bare så individuel fra barn til barn, hvilket nok også er derfor der er mange der er igennem en masse forskellige bleer inden man finder sin farvorit. Det skal så også lige nævnes, at jeg har en temmelig sart næse, så dét med at de lugter er ikke sikkert alle synes. Min mand kunne f.eks. ikke lugte noget særligt :D

Vi bruger Vibelle str 5 til Isabella. Det er en super god ble. Tynd, sidder godt på hende og lækker ikke. Og så er den billig. Der er 70 stk i pakken i den størrelse til 80 kr. Om sommeren bruger vi gerne buksebleer, og pt har vi Pampers Easy Up Pants. Men de købes meget efter hvad der er på tilbud. Synes nemlig ikke de billige mærker er så super til dét med buksebleerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om at man skal en tur i Rema1000 :)

Det tænkte jeg også :)

Fedt at høre jeres erfaringer. Jeg kan se at det nok er nødvendigt at prøve sig lidt frem, men at de billige måske ikke er helt dumme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Landlord, landlord, landlord. Vi har prøvet de dyrere fra Libero - og de billige Vibelle fra Aldi men vi foretrækker Landlord som også er SUPER billige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Landlord er gode og superbrugsens egne er også super ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte Libero til begge unger, da de tissede udenfor i de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset så lad være med at indkøbe stort så du risikerer at brænde inde med flere pakker bleer som ikke passer til dit barn :)

Kommer du i mødregruppe ?.

Hvis ja så byt bleer indbyrdes. Sandsynligheden for at alle mødrene har valgt samme mærke ble er ikke så stor.

Og ved ble-bytteri kan du afprøve andre mærker uden at skulle købe en hel pakke af hver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger aldis vibelle...

og de er for det meste gode... men der har dog været nogle uheld.

dog er de så de bedste vi har prøvet til Jamie indtil videre sammen med lidls bleer.

Vi har prøvet huggies, libero, pampers og dem fra anglamark.

Med storesøster var vi igennem hele baduljen og der var bare så mange som hun ikke kunne bruge.

enten sked og tissede hun igennem eller fik voldsomt udslet.

De bedste til hende var helt klart lidls bleer.

Vil også helst bruge dem til Jamie, men da der er 25km til nærmeste lidl, så blir det for det meste aldis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset så lad være med at indkøbe stort så du risikerer at brænde inde med flere pakker bleer som ikke passer til dit barn :)

Kommer du i mødregruppe ?.

Hvis ja så byt bleer indbyrdes. Sandsynligheden for at alle mødrene har valgt samme mærke ble er ikke så stor.

Og ved ble-bytteri kan du afprøve andre mærker uden at skulle købe en hel pakke af hver.

Tak for tippet :) Jeg regner med at komme i mødregruppe så det vil jeg helt sikkert huske.

Jeg har også allerede fået prøver fra både Libero og Pampers og nogen "resten" min veninde havde så der er lidt at prøve sig frem med allerede fra start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid kun brugt vibelle fra aldi.. Prøvede 1 gang dem fra landlord, men hos os duer de bare ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her bruges der libero

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt Aldi's bleer i størstedelen af pigernes bletid.

På besøg hos farmor, brugte vi Libero - det køber hun til børnebørnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt Libero. Vi startede ud med det, da der var flere andre i vennekredsen, der brugte det mærke med tilfredshed. Og det er meget få uheld, vi har haft. De sidder godt på Leo, så derfor har vi aldrig testet andre. Men der er selvfølgelig forskel på barnets kropsbygning, hvis du har et smalt barn, så er der måske andre bleer, der sidder bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var stort set alle mærker igennem før valget faldt på "Pusletid" fra Fakta. De er Svanemærkede og deklareret i samarbejde med Astma-Allergi-forbundet og de har en god pasform og lækker ikke. - Og så er de billige :balloons

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at komme med et tillægsspørgsmål i denne tråd...

Det vil sige at der findes følgende mærker:

Pampers

Libero

Huggies

Vibelle (Aldi)

Landlord (Rema 1000)

Pusletid (Fakta)

Tojours (Lidl)

Findes der flere forskellige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at komme med et tillægsspørgsmål i denne tråd...

Det vil sige at der findes følgende mærker:

Pampers

Libero

Huggies

Vibelle (Aldi)

Landlord (Rema 1000)

Pusletid (Fakta)

Tojours (Lidl)

Findes der flere forskellige?

Der er også nogle fra Änglemark og nogle økologiske fra Moltex.

Da jeg var gravid med Isabella, kan jeg huske jeg læste DENNE artikel fra Politiken, der havde testet en række bleer. Den er selvfølgelig lidt forældet nu, men tror nu ikke der er ændret det vilde på de mærker der er nævnt. Her var Vibelle bleen testvinder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Landlord's fra Rema1000.. De er billige, miljømærket og astma-allergimærket.. Og vi har endnu ikke haft et uheld med dem..

dem har jeg også brugt, de er super, nu bruger jeg dog libero fordi hun er så stor jeg heller vil have buksebleer men ikke stor nok til at passe buksebleen fra Rema :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte Pampers, da han var nyfødt, udelukkende af den grund, at vi havde fået en masse i gratispakkerne. Da han voksede ud af den størrelse, gik vi over til Fakta's Pusletid. Vi skifter mærke afhængigt af hvor vi handler, men vi har kun gode erfaringer. Vi skifter imellem Pusletid, Vibelle fra Aldi, Toujours fra Lidl og Landlord fra Rema1000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid kun brugt Libero

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER