Guest

Hvilke mærke bleer?

35 indlæg i dette emne

Vi startede med Libero, men den "lavede hun igennem". <_<

Så prøvede vi Landlord (dem har vi nemlig brugt til min kæreste søn med stor tilfredshed). Synes dog at den helt lille størrelse er noget stiv idet i forhold til de andre størrelser, så dem gik vi hurtigt fra igen.. :rolleyes

Så gik vi over til Pampers og dem var vi meget tilfredse med og brugte dem i et godt stykke tid. Perfekt pasform og en dejlig tynd ble. Men da hun blev ca. 6 mdr begyndte hun at tisse igennem dem om natten.. :unsure

Sidst, men ikke mindst prøvede vi Aldis Vibelle og dem har vi brugt lige siden. Pasform ligesom Pampers og dejligt tynd, med en god sugeevne.. OG så er de billige! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Libero er et hit her. Og med bummelumkortet fra Kiwi er de ok billige for os.

Min mor købte en gang Aldis til os og de var også udemærket, men der er langt til en Aldi for os, så vi fortsatte med Libero :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt Libero her. Jeg tror det kan tælles på 2 hænder hvor mange gange der har været lidt ved siden af bleen og hun er 6½ mdr ;) og så lugter hun ikke af tis når den er våd ;)

Vi bruger Libero Action nr 4 om dagen. Det er en ny og tyndere ble, der bare suger super og tillader de små mere fri bevægelse. Om natten bruger hun de almindelige, da hun jo ikke bevæger sig såååå meget her :D

Har prøvet Aldis og Pampers 1 gang. Pampers kunne slet ikke suge nok og Aldis kom hun til at lugte af tis i :(

Så her er anbefalingen Libero :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jwg tror også snart vi har prøvet alle mærker der findes på det danske marked :) Vi er kommet frem til Huggies som de bedste..

Det er også en "lille" ble, så den ikke sidder så klodset på hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Libero, det var dem vi startede med (de var på barselsgangen på sygehuset og så havde vi nogen fra gratispakkerne herhjemme) jeg har ikke rigtigt orket at skulle igennem hele testmøllen for at finde ud af om nogen af de billige passer ham lige så godt. Jeg køber dem når der er tilbud i Bilka (3 pakker for 220,-) den pris kan jeg godt leve med og de sidder godt på ham :)

Lige nu er det up&go str. 6 han får på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også nogle fra Änglemark og nogle økologiske fra Moltex.

Da jeg var gravid med Isabella, kan jeg huske jeg læste DENNE artikel fra Politiken, der havde testet en række bleer. Den er selvfølgelig lidt forældet nu, men tror nu ikke der er ændret det vilde på de mærker der er nævnt. Her var Vibelle bleen testvinder :)

Bleerne fra Moltex er IKKE økologiske selvom mange tror det :)

Sakset fra TÆNK:

At bleerne fra Moltex har det tyske ord ’Öko’ på emballagen, betyder ikke, at de er økologiske - men at producenten mener, at de er mere miljøvenlige end andre bleer, fordi bleerne er fri for kemi, og plasten er fremstillet af majsstivelse.

Ifølge teksten på pakken er dele af bleen komposterbar, og blegningen er sket uden klor. Emballagen er komposterbar.

Artikel fra Politiken om Moltex Öko Bleer: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/familieliv/ECE474538/ko-ble-er-ikke-oekologisk/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de første 2 størrelser, kunne man ikke rigtigt få andet end Pampers og Libero (i hvert fald ikke nogen steder, vi let kunne komme til). Vi havde købt Libero på forhånd og havde uheld hele tiden. Så prøvede vi Pampers, og pludselig var der ingen uheld overhovedet. Da vi nåede til størrelse 3 (hvor vi er nu) kunne vi få billigere bleer, og nu bruger vi Toujours fra Lidl, som fungerer fint. Flere af de andre i min mødregruppe er glade for Vibelle fra Aldi, men vi kommer aldrig ud i de ender af byen, hvor der ligger Aldier, og har ikke bil. Lidl går vi meget tit lige forbi, så vi har slet ikke gidet prøve Aldis, når nu Lidls fungerer fint for os. Landlord, som mange i tråden her er glade for, har flere fra min mødreguppe fundet helt forfærdelige :)

Min mands bror og hans kone havde i øvrigt den fuldstændigt modsatte oplevelse med Pampers og Libero, da deres datter var helt lille (det var derfor, vi havde købt Libero inden fødslen).

Så alt i alt - prøv dig frem og se, hvad der passer til dit barn, for det er meget forskelligt. Jeg synes, det var et supergodt forslag en eller anden kom med om at bytte bleer i mødregruppen, for det kan da hurtigt blive lidt dyrt at prøve sig frem ellers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dem har jeg også brugt, de er super, nu bruger jeg dog libero fordi hun er så stor jeg heller vil have buksebleer men ikke stor nok til at passe buksebleen fra Rema :)

Jeg har lige købt en pakke buksebleer fra Landlord til Tilde, og hun passer dem fint :whistling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Libero til Elias og Vibelle fra Aldi til Alberte :) Jeg tror vi har været næsten samtlige blemærker igennem efterhånden :ba Og er kommet frem til at det er forskelligt hvad der er bedst til det enkelte barn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte Pampers til begge piger da de var helt små.

Derefter er de begge kommet over i Aldi's Vibelle og de har altid fungeret godt for os :)

Vi prøvede at købe en pakke Landlord til Celina da hun var mindre, men hun fik lige en enkelt ble på, og den kom straks af igen, for den sad elendigt på hende og var alt for stiv.

Så nu bruger Celina Vibelle, og Emilia (som kun bruger ble om natten)bruger Libero.

Til Emilia købte vi ofte TIP bleer i Real,- i Fördepark i Tyskland - billige og gode :)

Til deres storebror brugte vi Bambolina :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER