Guest brun

har I opkaldt jeres barn efter nogen?

63 indlæg i dette emne

Emma hedder elisabeth til mellemnavn efter min mormor og Sofia hedder oline til mellemnavn - det hed min mormors kusine til mellemnavn også:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn hedder Bertram efter Bjarne Reuters bøger om den lille snottede unge fra Vanløse - han far elsker/elskede disse bøger som barn og ville rigtig gerne have han skulle hedde det.

Det var jo så bare godt at jeg også kunne lide navnet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ingen børn endnu, men her kommer vi højst sandsynligt ikke til at opkalde dem efter nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vores døtre er ikke opkaldt efter nogen.

Jeg ville dog gerne ha den ene opkaldt efter min mormor, Lina, men det var manden ikke med på.

De andre bedsteforældre og oldeforældre hedder noget vi ikke har lyst til at kalde vores børn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en datter skal hun hedde Anna. Det var det eneste pigenavn jeg rigtig kunne forestille mig og da det så viste sig, at min mands farmor hed Anna, så var det ligesom på plads :)

Jeg ville ELSKE, at opkalde mit barn efter en af mine egne bedsteforældre, men Ruth, Georg, Katinka, Gerda, Evald og Hans-Holger er bare ikke rigtig aktuelle :D Min farfar der døde før jeg blev født hed Christian og det kan jeg faktisk rigtig godt lide - men det hed min ekskæreste, som min mand var venner med, også... Såååå.. :whistling

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt navnet Leo til vores lille dreng.

Vi valgte navnet fordi vi syntes at det er rigtig godt. At Ki's morfar så også hed Leo er da bonus :)

Min morfar hed da Mr. Miyagi

:rolleyes

post-2-046108300 1307647152_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min morfar hed da Mr. Miyagi

:rolleyes

:lol

:sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min morfar hed da Mr. Miyagi

:rolleyes

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at bruge Kristine (Det hed begge vores farmødre) som mellemnavn hvis det bliver en pige, og Christian (efter min farfar) som mellemnavn hvis det bliver en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på bryllupsrejse til Bulgarien, så vores datter er opkaldt efter landets hovedstad - Sofia :loveshower :loveshower :loveshower

Hendes navn udtales nu som man siger det på dansk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på bryllupsrejse til Bulgarien, så vores datter er opkaldt efter landets hovedstad - Sofia :loveshower :loveshower :loveshower

Hendes navn udtales nu som man siger det på dansk :)

Hvor fiiiint! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederic er opkaldt efter S's ynglings fodboldspiller.. :loveshower :whistling <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på bryllupsrejse til Bulgarien, så vores datter er opkaldt efter landets hovedstad - Sofia :loveshower :loveshower :loveshower

Hendes navn udtales nu som man siger det på dansk :)

Sødt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på bryllupsrejse til Bulgarien, så vores datter er opkaldt efter landets hovedstad - Sofia :loveshower :loveshower :loveshower

Hendes navn udtales nu som man siger det på dansk :)

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Sgu da meget heldigt i ikke tog til Tyrkiet.... ;)

Har forresten haft en pige i min tidligere børnehave der faktisk hed Istanbul...det var RIGTIG mærkeligt at kalde på hende i starten...

"Katrine, Emma, Ellen og Istanbul i skal pakke sammen...." Men vi vænnede os til det :) Hendes søster hed så Fardousa [Far - dåu - sa} Verdens smukkeste barn til dato...og derfor også et fantastisk smukt navn i min verden ;)

Spøjst :) :D

Nu når jeg tænker over det har jeg også haft en fransk pige i min norske børnehave dengang vi boede deroppe....hun hed Sophie - udtalt Så - fi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se landevalget var ret heldigt :D :D Vi ville gerne have været til Italien eller Grækenland... Athen hmmm, Athena måske :P :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se landevalget var ret heldigt :D :D Vi ville gerne have været til Italien eller Grækenland... Athen hmmm, Athena måske :P :P :P

Hehe! :D Godt du kan tage en spøg ;) :D Og ja lige præcis!

Jeg kender faktisk en rigtig sød dame/kvinde der hedder Athena!! Synes det er et vildt smukt navn! Så jeg havde da bare jublet havde i fortalt hun skulle hedde Athena :D

Men Sofia er nu også SÅ smukt :loveshower:

Hermed en advarsel til alle kvinder om ikke at tage til Tyskland eller Polen på bryllupsnatten! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe! :D Godt du kan tage en spøg ;) :D Og ja lige præcis!

Jeg kender faktisk en rigtig sød dame/kvinde der hedder Athena!! Synes det er et vildt smukt navn! Så jeg havde da bare jublet havde i fortalt hun skulle hedde Athena :D

Men Sofia er nu også SÅ smukt :loveshower:

Hermed en advarsel til alle kvinder om ikke at tage til Tyskland eller Polen på bryllupsnatten! :D

Selvfølgelig kan jeg da tage sådan en spøg, for det er da egentlig skide skægt :D :D Nu kan jeg bruge den halve nat på at finde på hovedstæder og lave navne ud af dem :P :P :P

Det er jo set før, se bare på Paris Hilton ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan jeg da tage sådan en spøg, for det er da egentlig skide skægt :D :D Nu kan jeg bruge den halve nat på at finde på hovedstæder og lave navne ud af dem :P :P :P

Det er jo set før, se bare på Paris Hilton ;)

Hahaha! :D Ja lige præcis!!! Jeg måtte spørge manden da han er skarp til hovedstæder men jeg ku kun komme på Warsawa eller hvon det staves og Berlin....erphankuchen.... :D

Måske jeg også bare skulle hit the sack ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sgu da meget heldigt i ikke tog til Tyrkiet.... ;)

Har forresten haft en pige i min tidligere børnehave der faktisk hed Istanbul...det var RIGTIG mærkeligt at kalde på hende i starten...

"Katrine, Emma, Ellen og Istanbul i skal pakke sammen...." Men vi vænnede os til det :) Hendes søster hed så Fardousa [Far - dåu - sa} Verdens smukkeste barn til dato...og derfor også et fantastisk smukt navn i min verden ;)

Spøjst :) :D

Nu når jeg tænker over det har jeg også haft en fransk pige i min norske børnehave dengang vi boede deroppe....hun hed Sophie - udtalt Så - fi

Hmm... nu er Istanbul jo faktisk ikke hovedstaden i Tyrkiet... Den hedder Ankara ;)

Jeg synes det er en vildt sød idé med at opkalde sine børn efter den by de er undfanget i eller evt. bare en by der betyder meget for forældrene... Også til efternavne er det jo normalt - F.eks. er både Houston og London alm. brugte amerikanske efternavne(f.eks. ham den vildt lækre der spiller Julias kæreste i 'Vi bli´r i familien hedder Jeremy London ;)) og jeg har gået i klasse med en fyr der hed Bern til efternavn.

Man kunne vel også godt kalde sit barn for: Cairo, Havanna, Kigali, Boston, Madrid, Paris, Suva, Chicago, Tirana og selvfølgelig Sofia :loveshower Og der er garanteret mange flere!

Man skal til gengæld nok holde sig fra Budapest, Montevideo eller Dalap-Uliga-Darrit :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristian var faktisk meget hooked på at lillemanden skulle hedde London en overgang :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu er Istanbul jo faktisk ikke hovedstaden i Tyrkiet... Den hedder Ankara ;)

Jeg synes det er en vildt sød idé med at opkalde sine børn efter den by de er undfanget i eller evt. bare en by der betyder meget for forældrene... Også til efternavne er det jo normalt - F.eks. er både Houston og London alm. brugte amerikanske efternavne(f.eks. ham den vildt lækre der spiller Julias kæreste i 'Vi bli´r i familien hedder Jeremy London ;)) og jeg har gået i klasse med en fyr der hed Bern til efternavn.

Man kunne vel også godt kalde sit barn for: Cairo, Havanna, Kigali, Boston, Madrid, Paris, Suva, Chicago, Tirana og selvfølgelig Sofia :loveshower Og der er garanteret mange flere!

Man skal til gengæld nok holde sig fra Budapest, Montevideo eller Dalap-Uliga-Darrit :D

UPS!! Jeg har aldrig været helt skarp til biologi ;) :D ;)

Jeg ved ikke rigtigt med navnet Havanna....i mine ører lyder det som en cigar, men Tirana!! Det lyder bare som et diadem med diamanter :D

Skægt hvordan det lige bundfælder sig i hovedet på en ;) Men du har ret....nogle er rigtig fine....andre er så lige lidt for kreative! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPS!! Jeg har aldrig været helt skarp til biologi ;) :D ;)

Jeg ved ikke rigtigt med navnet Havanna....i mine ører lyder det som en cigar, men Tirana!! Det lyder bare som et diadem med diamanter :D

Skægt hvordan det lige bundfælder sig i hovedet på en ;) Men du har ret....nogle er rigtig fine....andre er så lige lidt for kreative! :D

Hmm... eller geografi? :P

Jeg tænker faktisk på rom, når man siger Havanna - ved ikke lige helt hvorfor :) Og ja - jeg kan godt følge din Tirana=diadem-tanke selvom jeg heller ikke kan regne ud hvorfor :unsure

Jeg synes det er vildt sjovt at lege med sådan noget, selvom det nok på ingen måde bliver aktuelt hos os, da manden vil have et traditionelt dansk navn (og fordi vi var på bryllupsrejse til Rom/New York og Caribien, hvor hovedstaden hed Kingstown :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... eller geografi? :P

Jeg tænker faktisk på rom, når man siger Havanna - ved ikke lige helt hvorfor :) Og ja - jeg kan godt følge din Tirana=diadem-tanke selvom jeg heller ikke kan regne ud hvorfor :unsure

Jeg synes det er vildt sjovt at lege med sådan noget, selvom det nok på ingen måde bliver aktuelt hos os, da manden vil have et traditionelt dansk navn (og fordi vi var på bryllupsrejse til Rom/New York og Caribien, hvor hovedstaden hed Kingstown :D )

Præcis...biologi ;) :D LOL ;)

Ai hvor skægt, jeg har flere gange tænkt Kingston, så nu nævner jeg det, det hedder hende der rockchickens første søn....synes det er et sejt navn....afledt af Kingstown :)

Ja sådan er min mand også så Savannah, Aliyah, Jasmin, Smilla, India og Indianna blev pænt fejet af min yndlingsliste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis...biologi ;) :D LOL ;)

Ai hvor skægt, jeg har flere gange tænkt Kingston, så nu nævner jeg det, det hedder hende der rockchickens første søn....synes det er et sejt navn....afledt af Kingstown :)

Ja sådan er min mand også så Savannah, Aliyah, Jasmin, Smilla, India og Indianna blev pænt fejet af min yndlingsliste :(

Og jeg får aldrig min Jonathan... Det er så ærgeligt, når det er navne man har drømt om i mange år :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER