Amaryllis

Røde øjne på 6 årig

10 indlæg i dette emne

Julie har i en lille uge, haft røde øjne. I sidste uge opdagede jeg lidt rødt i det ene øje, men slog det hen - da hun havde siddet ved bål i SFO og fået røg i øjet.

I dag er begge øjne begyndt at blive røde, ikke voldsomt, men nok til at farven kan ses. Hun har ikke gult puds, så det kan være øjenbetændelse.

Jeg har læst mig frem til, at det evt. kan være allergi. Hvilket jeg ikke håber, da jeg plejer at sige (til min søster): at jeg må have unormale børn, for de fejler sjældent noget ;) Hendes er nemlig meget ramt af sygdomme og andre ting.

Hverken storesøster eller vi voksne lider af nogen form for allergi, men sådan noget kan vel komme med alderen?

Hvad kan det mon være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne meget vel lyde som allergi i mine ører. Der er meget pollen i luften i øjeblikket. Jeg udviklede selv allergi sent, og ingen andre i min familie har den form for allergi eller andre former for den sags skyld.

Hvis det er kan I prøve at give hende en Clarityn som er antihistamin som kan fåes i håndkøb. Det kan godt være I skal nøjes med en halv til at starte med, men de må godt bruges af børn kan jeg se på indlægssedlen. Ellers så spørg på apoteket.

Hvis det går væk efter en pille er det allergi og så kan I få lavet en priktest eller lign. hos jeres læge for at finde frem til hvilke type allergi det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar, jeg vil smutte forbi apoteket i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville nu tage forbi lægen, bare for en sikkerheds skyld, min læge lavede den fejl, da jeg ringede også med en dreng med røde øjne, han sagde straks at det var pollen og han fik antihistaminer (uden at se ham først), men det hjalp ikke, så kom han op til lægen og akut til øjenlægen fordi han var blevet lyssky, så har knægten dælme kronisk øjenkatar og eksem i øjenlågskanterne, og begge dele var brød ud på samme tid.

Ikke for at skræmme. Men lad altid en læge kigge på børnene, når det er noget nyt for dem, og så selvom det "bare" er allergi, så hellere få en lægelig vurdering og det rigtige medicin :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil foreslå jer at tage til lægen, kun han ved den præcise årsag. :-)

God dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har så lige haft en reaktion igen, denne gang sæbe i øjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde lægen til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ville ikke se hende, men ud skrev salve mod betændelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg stampe i gulvet nu, det kan da være noget alvorligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg stampe i gulvet nu, det kan da være noget alvorligt!

Det gør jeg også næste gang, det sker. Det røde var væk igen to dage efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER