Stbaby

Smadret rude i SFO

25 indlæg i dette emne

Jeg har lige fået en stortudende Xander hjem. Fuldstændig opløst, storsvedende og har tisset sig selv rigtigt meget til :(

Han havde kastet med sten og sigtet under en rude men ramt ruden. Han siger at en voksen i SFOen (som han ikke ved hvem er) har sagt at han skal betale.

Det er selvfølgelig forkert at kaste med sten og min første tanke var at det var godt det kun er en rude og ikke et hoved!! Og den snak skal vi selvfølgelig også have og så en eller anden 'straf' (lige nu tror jeg dog at han har fået straf nok i SFO'en sådan som han er lige nu. Har aldrig set ham græde så meget og så længe - han græder stadig lige nu mens han er i bad og skifter tøj, og tisseriet er jo også en reaktion på det hele :()

Min anden tanke er: Sådan en skolerude er godt nok stor og dyr!! Kan de kræve vi betaler? Han sigtede jo ikke efter ruden. Troede de havde en forsikring der dækker den slags?

Eller har vi mon en forsikring der dækker det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror da bestemt ikke, at I selv skal betale for ruden. SFO'en burde have en forsikring, der dækker den slags.

Jeg ved dog ikke om børn kan tillægges mere ansvar, når de går på SFO end fx i børnehave?

Men ligegyldigt hvad så synes jeg, at det er ret hådt af pædagogen at bebrejde din dreng på den måde. Hvis der skal betales for den rude, så er det jo noget han må tale med forældrene om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg altså godt sfo'en kan kræve i betaler.. Men jeg ved ikke om det kune er i sager hvor et barn "bevidst" ødelægger noget... Men reelt skulle man jo betale, hvis det havde været et andet sted - en naborude eller andet.

Når det er sagt, er det på INGEN måde fair at lade en dreng komme hjem på den måde!! De burde slet ikke blande ham ind i hvad det koster eller hvem der skal betale. De burde selv have kontaktet jer, og have talt med jer omkring det..

Stakkels dreng :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med om SFOen kan kræve I betaler eller ej. Hvis de ikke selv har en forsikring, så kan det være I selv har en ansvarsforsikring sammen med jeres indbos-forsikring (måske hedder den familieforsikring). Det mener jeg i hvert fald at vores også dækker. Hvordan det fungere ved jeg ikke lige for har ikke lige haft brug for den ;)

Men jeg ville da finde ud af hvilken pædagog det var og tage en snak med ham. Det er da overhovedet ikke noget man siger til et barn, den skal tages med forældrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede på kontoret på en folkeskole, havde vi en der smadrede en rude, ved et uheld efter at have skudt en bog mod en kammerat men ramte ruden, og det var forældrenes forsikring der skulle dække.

Håber din søn er okay :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog et par timer før han holdt helt op med at græde og han kan ikke finde ro. Tuller rundt med røde øjne og kan ikke finde ud af at lave noget - begynder at græde så snart der er den mindste ting der går skævt (f.eks. en briotogbane der ikke lige ville sidde sammen med en anden, eller da jeg var kommet til at dække bord med 2 gafler i stedet for kniv og gaffel).

Han vil ikke lave noget med os andre men bare være alene og nusse rundt og kede sig :(

Jeg har skrevet til SFO'en for at høre ang. betaling og også for at høre deres version. Og om hvornår det skete. Om det var lige før han skulle hjem, eller han har gået rundt og været så ked af det i tissetøj i flere timer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :kram2

Jeg er dog ret sikker på, at hans ulykkesforsikrig skal betale, hvis han har sådan én.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber han er ved at være okay igen :(

Ved desværre ikke noget ang. hvem der skal betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Xander - han har jo ikke gjort det med vilje.

Gad vide, hvad de pædagoger har sagt/gjort, siden han er så ødelagt af gråd. Jeg får helt ondt af ham.

Håber hans humør er bedre i morgen - gad vide, om han vil i SFO?

Knus til Xander

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var heldigvis ingen problemer her til morgen, men måske er det fordi han skal have en legekammerat med hjem og bliver hentet tidligt.

Normalt går han selv til og fra skole, så kontakt foregår via intra, men når jeg nu skal derop for at hente drengene vil jeg lige tage en snak med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da voldsomt, at han er så ked af det.

Sådan en lille dreng kan da slet ikke klare at skulle stå med "byrden" af mange tusindekroner hængende over hovedet på den måde. Stakkels lille fyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt han har det bedre i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da voldsomt, at han er så ked af det.

Sådan en lille dreng kan da slet ikke klare at skulle stå med "byrden" af mange tusindekroner hængende over hovedet på den måde. Stakkels lille fyr.

Det var faktisk lidt sødt da han kom i seng i aftes for så snakkede vi lige lidt mere.

Han var bekymret om han måtte komme i 1. klasse (som er RIGTIG skole - ikke bare pjat som 0. klasse er ;)) da han jo ikke har nogen penge til at betale med, og han så skal ud og have et arbejde. Og så er der jo ikke tid til at gå i skole også - som han glæder sig til grin.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nuh lille fyr :7himmel

Jeg mener bare, at det var helt forkert tacklet af pædagogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit link

Det lader til at jeres forsikring skal dække, fordi det var grovt uagtsomt.

Men på ingen måde har pædagogen håndteret det særligt fint og det synes jeg I skal påtale. Uanset hvad pædagogen siger hun/han har sagt, kan det ikke passe at du skal have en svedene, grædende dreng hjem, som har tisset pga. det. Han er blevet for bange og ked af det.

Pædagogen skulle have håndteret det ved at sige at han ikke måtte kaste med sten og så have ringet til jer eller sagt det når I kom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk lidt sødt da han kom i seng i aftes for så snakkede vi lige lidt mere.

Han var bekymret om han måtte komme i 1. klasse (som er RIGTIG skole - ikke bare pjat som 0. klasse er ;)) da han jo ikke har nogen penge til at betale med, og han så skal ud og have et arbejde. Og så er der jo ikke tid til at gå i skole også - som han glæder sig til grin.gif

Lille pus! Godt I fik snakket om det, så han ikke skulle gå med de tanker mere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik snakket med en af hans godt kendte pædagoger der slet ikke kunne forstå alle de ting han har sagt. Hende der havde snakket med Xander i går var der desværre ikke, så vi kunne ikke snakke med hende men ifølge hende jeg snakkede med havde ingen af de voksne sagt noget om penge.

Om det er Xander selv der har tænkt eller det er de andre børn der måske har sagt noget ved jeg ikke, men det er godt det ikke er den voksne der har sagt det :)

Mht. at betale så kommer der et brev et af dagene og det er vores forsikring der skal betale (håber vi har sådan en, for sådan en kæmpe termorude + arbejdstiden for at skifte den er vist ikke billig :()

Xander har det helt fint i dag så det var nok 'bare' hans hjerne der (endnu engang) var kommet på overarbejde. Når han møder udfordringer han ikke kan klare går hans hjerne helt amok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være hans børneulykkesforsikring der skal dække.

Godt han er ok i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være hans børneulykkesforsikring der skal dække.

Godt han er ok i dag.

Mener du ikek ansvarsforsikring?

herhjemme er det i hvert tilfælde ikke ulykkesforsikringen for den gælder kun hvis barnet kommer ud for en "ulykke" hvorimod ansvarsforskiringen dækker hvis barnet forvolder en ulykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha sikke dog en historie. Og jeg tænker altså, at pædagogerne godt kunne havde håndteret denne sag noget bedre. De ved vel at din søn er sådan en tænker, for nu har de jo snart kendt ham i et år. Derfor skulle de havde taget en snak med ham om, hvad man må og hvad man ikke må. Og sørget for, at der netop ikke blev strikket sådann tanker sammen oppe i hans hoved. For det var da vildt, hvad han havde nået at komme frem til. At han skulle ud og tjene for, at få råd til at betale for den rude.

Men dejligt, at han er okay igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeres indbo/ansvarsforsikring dækker skaden,

Sagde forsikringsdamen her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du ikek ansvarsforsikring?

herhjemme er det i hvert tilfælde ikke ulykkesforsikringen for den gælder kun hvis barnet kommer ud for en "ulykke" hvorimod ansvarsforskiringen dækker hvis barnet forvolder en ulykke :)

Enig. Vi har en familieansvarsforsikring tilknyttet vores indboforsikring og den dækker sådanne skader hvis barnet der forvolder skaden er over fem år (mindre børn er ikke erstatningsansvarlige. I har evt en selvrisiko som I selv skal betale.

Godt I fik snakket om det. Stakkels dreng at han gik og var nervøs for om han skulle have et arbejde så han kunne betale istedte for at gå i skole :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nåååårhh den lille fyr.. :kram til ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. Nu går Thomas godt nok i en specialklasse, så ved ikke om du kan bruge mit svar. Men så må du bare hoppe over ;) (har iøvrigt ikke læst alle svar, så det er muligt noget går igen i mit indlæg)

Vi hæfter selv for de skader Thomas evt. skulle forvolde. Om det er fordi det er specielle regler pga. de specielle børn eller om det bare er sådan, ved jeg ikke. Skolen har en forsikring til uheld normalt. Men ellers skal den ulykkesforsikring I har til Jeres børn dække (forudsat I har en). Vi har selv måttet hoste op med kontanter til en bog, Thomas havde ødelagt, og lige nu ligger der en regning for en termostat på en radiator. Vores forsikring dækker IKKE, og det er fordi det er undtagelse, når det er "med vilje". Altså Thomas gør det jo ikke med vilje, men når han får et af hans "anfald" så smadrer han hvad han kan komme i nærheden af, eller rykker ting fra hinanden. Jeg ved nogle forsikringer kan dække sådanne skader, men selvrisikoen er som regel så høj at det ikke kan svare sig.

Hvis det skal være korrekt, så skal Jeres forsikring dække ruden. Det er noget med at børn under 5(?) ikke er erstatningspligtige for evt, skader de forvolder, men hvis de er over,så skal Jeres forsikring dække. Først og fremmest ville jeg kontakte mit forsikringsselskab og tjekke. Så er I på forkant med tingene.

:kram2 til Xander. Sikke en dum pædagog at sige sådan til ham. Det var jo et hændeligt uheld. Var dælme flippet fuldstændig skråt, hvis nogen havde givet mine børn "straf" på den måde :gal Det kan pædagogen virkelig ikke være bekendt. Xander er jo ikke særlig gammel.. Selvfølgelig kaster man ikke med sten, ved et vindue, men så burde pædagogen have trådt til og guidet ham væk FØR uheldet skete. Xander har sikkert syntes det var sjovt, og ikke tænkt at han kunne smadre vinduet ved det.. :kram til Jer

Ps. Håber det gav mening, ellers spørger du bare :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der sket noget nyt i sagen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER