Guest brun

Børn alene hjemme?

9 indlæg i dette emne

Hvor gamle var jeres barn/børn, da de fik lov til at være alene hjemme i ca 30 minutter/ 1 times tid? og bor I i lejlighed eller hus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den store var 7½. Hun får kun lov at være alene, hvis jeg ved, vi hurtigt kommer retur igen. Hun har altid sin mobil telefon i nærheden, så hun kan ringe til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander er knapt 7 og kan være hjemme ½ - 1 time. Vi bor i hus i en lille by :)

Og forleden var Linus på 3 og Xander alene hjemme i 7 minutter mens far og Frida gik på tanken og købte smør. Normalt får de to ikke lov at være alene uden de store også er der, men i så kort tid og 'parkeret' foran Wii'en var det ok.

Når de er i haven kan de sagtens være alene i over en halv time hvor vi ikke holder øje med dem men sjovt nok synes vi voksne det er farligere når de er inde i huset (selvom de aldrig har rørt noget de ikke måtte, f.eks. i køkkenet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft spurgt Kasper på 7 1/2 om han ville blive hjemme, mens jeg fulgte Andreas i skole. kasper var syg og jeg syntes han skulle blive på sofaen, men han ville med. Ikke på vilkår om han ville være alene hjemme.

Han ville nok få lov at være alene i kort tid allerede nu, men jeg tror der går et par år, før vi taler timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng var 9½ - 10 år ca....Turde ikke før og han må så heller ikke hverken tage tlf eller åbne døren hvis det banker på....er hunderæd for det er de forkerte der tilfældigvis kommer forbi....

Ja i know, paranoid....men better safe than sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså mine to store på nu 10½ og 8 kan nogen gange være alene 2-3 timer, store bededag var de alene 4 timer. De elsker det....

Når Stella på snart 5 år også er der, er de højst alene en times tid og de kan altid ringe til os (det er som regel hvis vi er ude og handle og de ikke gider med)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 7 har tidligere været hjemme, imens jeg hentede lillebror fra bh (15-20 minutter) men efter vi havde uinbudte "gæster" i baghaven sidste uge, som blev overraskede af, at vi kom hjem (og stak i løb), så tør jeg simpelthen ikke lade hende være herhjemme alene mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på knap 8 år er ofte alene hjemme ca 1/2 - 1 time.

Det er ofte, hvis jeg handler eller henter lillesøster hos legekammarater eller ligende.

Det har han gjort ca. 1 år - vi børn i lejlighed i kbh.

Han elsker også at være alene hjemme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara på snart 8 får lov til At blive hjemme hvis hun ikke gider med ned og handle (i den kedelige fakta :P) og det er typisk en halv time til en Time, og det har der ikke været problemer med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER