NoEmMor

Selepude

6 indlæg i dette emne

Emil og Noah skal, hvis alt går som det skal, være storebrødre til februar 2012. På det tidspunkt er Noah 5 år- I bilen kan jeg simpelthen ikke se hvordan vi får presset 3 autostole ind. Så tænker i om Noah måske er stor nok til selepude i en alder af 5? Idag vejer han 16.5 kg og er 105 cm høj.

Hvornår kom jeres børn ud af stolen og over på en selepude?

Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tobias er 5 år og sidder stadig i hans stol, men det begynder at knibe med at han kan få skulderne inde under de sidestøtter der er til hovedet. Så vi har overvejet at han skal på selepude snart, men han er så også 122 cm og 19 kg.

Du kan læse lidt om reglerne her http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/autostole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva er knap 6 år

Hun er 121 cm høj og vejer 21 kg

Hun sidder i sin Rømer kidfix (den kan bruges fra 4-12 år eller fra 18-36 kg), og der kan hun sidde nogle år endnu

Så der går nogle år før hun kommer på selepude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store er 8 år, og sidder stadig i sin stol. Men han er heller ikke så høj (ca 125 cm). Han får lov at sidde i den så længe han kan være i den. Han har da også en selepude, men han sidder meget uroligt på den synes jeg. Der er jf selvfølgelig heller ikke den samme støtte/sikkerhed med en selepude som med en rigtig stol. Håber I kan være i jeres nye bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fem årig dreng, som er stor af sin alder - og han sidder i autostol/selepude med ryg, og jeg ville på ingen måde sætte ham på en selepude, både af sikkerhed, men også fordi det ikke er ligeså behageligt :) Kan I måske sætte de to drenge yderst, og babyen i midten, i autostol med base?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også meget meget gerne have at Noah bliver i sin stol. Han har en recaro og det er ikke den der er problemet, det er Emils rømer. den er altså virkleig bred fori den går sådan ud (giver det mening?) Skal have prøvet at sætte 2 recaro ind og så baby i midten. Håber det kan lade sig gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER