Abelka

Going down

200 indlæg i dette emne

Nå jeg hopper med på vognen - er jo alligevel startet op på mit livs taberprojekt :)

Jeg har siden mine tidlige teenageår været overvægtig, og prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om af diverse kure, kostomlægninger, piller, pulver you name it. Rigtig slemt med vægten blev det i forbindelse med behandling for barnløshed i 2003/4.

Jeg har siden anden graviditet i 2006 døjet med forhøjet blodtryk, men er åbenbart svær at medicinere fordi det svinger så meget.

Dog har jeg erfaret at blodtrykket kan reguleres rimeligt med kost og motion.

Mine knæ og fødder gør ondt, og især er det slemt når jeg er på arbejde.

Jeg har de her 4 drenge, og de 2 store vil jo helt vildt gerne spille fodbold, hoppe i trampolin og alverdens andet fysisk aktivt.

Men jeg kan ikke være med :( Jeg kan ikke holde til at løbe og lege med dem, og trampolinen kan ikke holde til mig…

De små er tumlinger, og der foregår det meste på gulvet – det kan jeg med besvær være med til, og ikke i længere tid ad gangen.

Jeg er for meget michelin, så hurtigt orker jeg ikke mere.

MEN - jeg VIL ikke være 32 år med et helbred som var jeg 78. Jeg vil være der for mine drenge og kunne lege med dem og boltre mig med dem uden at min fysik er i vejen. Jeg vil være et forbillede for børnene og lære dem at grønt er uundværligt på middagsbordet, at motion er skønt og at slik og sodavand ikke er en hverdagsting.

Jeg vil gerne leve sammen med mine børn.

Derfor skal jeg tabe minimum (!) 30 kg √

Startede den 26. oktober på 107,7 kg

9. november: 104,6 kg

16. november: 103,4 kg

24. november: 101,3 kg

30. november: 99,8 kg

7. december: 98,6 kg

14. december: 98,2 kg

21. december: 98,0 kg

28. december: 98,1 kg <_<

4. januar: 97,4 kg

11. januar: 95,1 kg

18. januar: 93,6 kg

25. januar: 92,0 kg

1. februar: 91,4 kg

8. februar: 90,2 kg

15. februar: 89,2 kg

22. februar: 87,5 kg

1. marts: 87,0 kg

8. marts: 85,4 kg

15. marts: 84,6 kg

22. marts: 83,4 kg

29. marts: 82,4 kg

5. april: 81,6 kg - YES, mit BMI er under 30 :yay

12. april: 80,6 kg

19. april: 79,7 kg

26. april: 79,2 kg

3. maj: 77,9 kg

10. maj: 77,6 kg

17. maj: 76,5 kg

24. maj: 76,0 kg

31. maj: 74,8 kg

26. juni: 71,8 kg

25. august: 69,0 kg

4. oktober: 67,0 kg - BMI under 25; jeg er normalvægtig :blink

Min wii og jeg er blevet virklig gode venner og bruger en lille time sammen dagligt ^_^

Ellers er det nul søde sager og mindre portioner i det hele taget (spiser for 3!!)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Held og lykke med projektet :goodluck Det er da et flot vægttab du allerede har opnået, og på kort tid :respekt Det er også en rigtig god motivationsfaktor du har :) Men kender godt det med at være besværet af vægten og det, syntes jeg, er bare et evigt slag i hovedet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har en krise - er SUUUUULTEN efter sødt!! :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har en krise - er SUUUUULTEN efter sødt!! :wacko

Me2 men vi kan sku godt klare os uden ( Klap på skulderen smiley ) Har du ikke noget frugt eller noget andet der ikke feder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me2 men vi kan sku godt klare os uden ( Klap på skulderen smiley ) Har du ikke noget frugt eller noget andet der ikke feder.

Næh, men jeg har flødeboller, chips, chokolade og vingummier i skabet :sandie (ej så hedder den Sandie :lol hvor er du sjov Ki :laugh )

Er hoppet i kaffen og håber det hjælper lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, men jeg har flødeboller, chips, chokolade og vingummier i skabet :sandie (ej så hedder den Sandie :lol hvor er du sjov Ki :laugh )

Er hoppet i kaffen og håber det hjælper lidt...

Ej hvor skønt du sidder i kaffen :lol Kunne ikke lade være B)

Jeg gnaskede gulerods stave i mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STATUS 4. uge

1,3 kg på en uge er vist ganske udemærket :) men mer' vil ha' mer' <_<

Er ikke go' til at finde på mellemmåltider og lige pt. glemmer jeg at spise flere gange om dagen.

Det resulterer i at jeg er monster sulten til aften, og spiser mere end godt er.

Har dog stadig held til at holde mig fra alt usundt *klap-mig-selv-på-ryggen-smiley* :D

Tvinger mig selv til at træne hver dag og har indtil nu kun sprunget en dag over om ugen.

(I går var den dag, så nu har jeg ikke flere wildcards til denne uge <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes du er sej, syntes det er fedt med et slankeforum, så har man ligesom nogen at stå til regnskab hos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har jeg ikek været forbi din tråd.. det dårlig stil..

Hvor er det fedt du er kommet i gang med vægttabet.. du har samme forhistorie med at have prøvede alt gennem ungdommen, men nu klare vi den :)

Så du lider af pcos.. får du metformin.. jeg fik det af lægen og skal ned og have mere... det hjælper altså på vægten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mor er ik' sur - mor er skuffet :P

Og ja, nu er det nu. Jeg er helt seriøs denne gang!

Første gang jeg ligefrem har oprettet en tråd om det, og så er jeg jo nødt til at gøre noget ved det ^_^

Jeg har fået metformin af flere omgange, men egen læge har ikke villet af med dem, så har indtil for nylig kun fået dem i forbindelse med hormonbehandlinger.

Men min gynækolog syntes lige så godt jeg kunne få dem, uden at være sikker på effekten, så jeg fik en recept i foråret.

- måske jeg skulle prøve at tage dem?! :whistling

Syntes bare ikke de havde nogen effekt lige hvad vægt angår sidst jeg fik dem.... :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos mig virker det i godt i starten og så falder virkningen hvad angår vægten... derfor har jeg også holdt lidt pause med dem nu.

Men når jeg starter op på dem og virkelig er på med sund kost og motion synes jeg det gør det hele lidt nemmere.

Ved sq ikke hvorfor jeg har overset din tråd, det ligner mig ikke.. Nu når jeg er her smutter jeg aldrig igen.. så nu bliver du holdt fuldt øje med ;) :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet til at spise flødeboller .. ca 5 stks :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:klap :klap :klap :klap :klap :klap :klap

Ditto her..........

Har vildt lyst til sødt men men menhar lige spist en banan, en kiwi og en blomme.

Op på hesten igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes du er sej....

Hvad med dadler? Jeg har spist dem her her i eftermiddag, når de er friske og kolde fra kæleskabet findes der næsten ikke noget der er bedre....

Knus Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dadler - jeg synes det lyder klamt og de ser også klamme ud :D

Men det ku' være jeg skulle prøve alligevel ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet til at spise flødeboller .. ca 5 stks :blush

harr lige spist chips ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

harr lige spist chips ;)

:yay

:kiss

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

:kiss

:lol

:box :prik :numse

Håber dine flødeboller feder mere end mine chips :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe - har smugkigget og kan afsløre at jeg lægger hårdt ud i morgen med et riiimeligt godt resultat .. trods flødeboller - som åbenbart ikke feder ^_^ :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger er i øvrigt meget interesserede i min vægtkamp - sødt :biglove

I går til frokost sad jeg og gnaskede i en agurk!

Albert: mor hvorfor spiser du den der?

Mig: fordi jeg godt ka' li' den.

Gustav: ja Albert, og fordi det er sundt og mor er stadig lidt tyk.

:lol

Her til morgen siger Gustav så mor jeg synes ikke din mave er så tyk mere..

TAK min aller bedste yndlings dreng :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe - har smugkigget og kan afsløre at jeg lægger hårdt ud i morgen med et riiimeligt godt resultat .. trods flødeboller - som åbenbart ikke feder ^_^ :ba

øv bøv :(

Mine unger er i øvrigt meget interesserede i min vægtkamp - sødt :bigloveI går til frokost sad jeg og gnaskede i en agurk!Albert: mor hvorfor spiser du den der?Mig: fordi jeg godt ka' li' den.Gustav: ja Albert, og fordi det er sundt og mor er stadig lidt tyk.:lolHer til morgen siger Gustav så mor jeg synes ikke din mave er så tyk mere..TAK min aller bedste yndlings dreng :kiss

Hvor er de dejlige;)

Sødt han siger du allerede er skrumpet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yiepie :yiepie :yiepie :yiepie :yiepie

Jeg er 2cifret :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du god Louise..... :balloon :glad

Tillykke med den cifre.. du er sq da total sej :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten står nu på 98,6 - dvs jeg har tabt 9,5 kg siden 26. oktober! :)

Ja det er det jeg kan - jeg kan tabe mig, det er jeg faktisk go' til når jeg bare ta'r mig sammen.

Men jeg kan også ta' det på igen. Det er jeg så desværre endnu bedre til :rolleyes

Derfor .. puh (sløret løftes .. da daaaa) har jeg besluttet mig for en GB!

Jeg var til FUS2 i går og vægten er under det krævede.

Om jeg ville opereres inden jul?

Nej tak, jeg skal lige nå at voldæde julemad inden :rolleyes

Anyway - det er et år og 2 måneder siden jeg tog beslutningen, og nu er jeg her; afventende og spændt på hvad jeg begiver mig ud i.

Jeg føler det som en falliterklæring at jeg ikke bare kan ta' mig sammen. Omvendt synes jeg det er sejt når andre har taget skridtet.

Det er bare mig selv jeg stiller store krav til. Men jeg KAN ikke holde vægten uden hjælp. Det har jeg bevist i snart 20 år. Flot, hva?! <_<

Så nu er det på tide at jeg tager ansvar for mig selv og mit helbred, om ikke andet så for mine børn.

Håber så bare ikke jeg hører til den meget lille del der kradser af under / efter OP :rolleyes

Der foregår meget i mit hovede og jeg tror det letter at trykke tilføj besvarelse. Så har jeg i hvert fald taget hul på at stå ved min beslutning!

Kampen den næste måned går på at holde vægten. At spise sundt og ikke mindst regelmæssigt hvilket er et af mine meget ømme punkter!

Men jeg vil også nyde julen :)

Over and out...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER