Olding

"Over tiden"

10 indlæg i dette emne

Jeg har været fraværende herinde temmelig længe, for livet ude i "den anden virkelighed" har krævet min opmærksomhed..

I min forrige cyklus gik jeg pludselig godt en uge "over tid" - og i denne cyklus er jeg nu på dag 34 siden første mens-dato. I begge tilfælde uden at være gravid.

Hvornår er man så meget "over tid", så man kan tale om PCO? Og kan det evt. være tidlig meno-pause..? Jeg er jo over 40 år og har altid haft regelmæssige menstruationer.

Jeg spurgte min læge i telefonen om hun kunne tjekke mig for menopause, men hun sagde bare at "enten er det menopause eller også er det ikke" og mente så ikke der var grund til at spilde ressourcer på den ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været fraværende herinde temmelig længe, for livet ude i "den anden virkelighed" har krævet min opmærksomhed..

I min forrige cyklus gik jeg pludselig godt en uge "over tid" - og i denne cyklus er jeg nu på dag 34 siden første mens-dato. I begge tilfælde uden at være gravid.

Hvornår er man så meget "over tid", så man kan tale om PCO? Og kan det evt. være tidlig meno-pause..? Jeg er jo over 40 år og har altid haft regelmæssige menstruationer.

Jeg spurgte min læge i telefonen om hun kunne tjekke mig for menopause, men hun sagde bare at "enten er det menopause eller også er det ikke" og mente så ikke der var grund til at spilde ressourcer på den ting..

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg vil anbefale dig at bede din læge om at undersøge dig, så du ved besked. Kan du sige til hende at I har forsøgt i længere tid end I har?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah.. Det var en mulighed :unsure

En anden er at holde hér.. Vi er jo altså nogle gamle starutter :blush

Men hvis det nu IKKE er meno-pause risikerer jeg måske at blive gravid om et år feks. - hvor vi måske har "lagt om" til at leve på en måde hvor en baby ikke lige passer ind.. Synes det er øf at skulle til at bruge beskyttelse igen. Men det er selvfølgelig et luksusproblem :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At du går over tiden kan betyde mange forskellige ting. I sidste cyklus prøvede jeg f.eks. at det gule legeme satte sig fast uden at jeg var gravid, og på den måde udsatte mens - og jeg havde aldrig engang hørt om det gule legeme inden!

For at man normalt taler om PCO, skal ens cykluslængder variere udover det der regnes som normale cykluslængder - som er ca. 25-35 dage.

Kan det tænkes at din cykluslængde bare er ved at være lidt længere? Jeg synes jo ikke 34 dage lyder af skræmmende meget. Hvor meget er du gået over tiden hvis du sammenligner med din forrige cyklus' længde?

Menopause har jeg ikke så meget erfaring med - men hvor gammel er det nu du er? Synes jeg kan huske at du var yngre end jeg troede udfra dit navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus har været ret stabil på 28-29 dage - så det er kun de 2 sidste her der har været anderledes..

Og jo - der kan sikkert være mange andre årsager. Jeg er egentlig heller ikke nervøs - bare forundret. Og så synes jeg det' daaajligt ikke at ha mens :rolleyes

Alder?! :blush Jeg er 43!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min læge i telefonen om hun kunne tjekke mig for menopause, men hun sagde bare at "enten er det menopause eller også er det ikke" og mente så ikke der var grund til at spilde ressourcer på den ting..

Sagde du til lægen, at du prøver at blive gravid? For så synes jeg da bestemt, at der er grund til at bruge ressourcer på at undersøge dig.

Kan godt se at der ikke var nogen grund til at "spilde" ressourcer på det, hvis det kun var fordi du var interesseret i at vide om du var gået i overgangsalder eller ej.

Håber stadig at det kan nå at lykkes for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg har sådan tænkt på dig de sidste par dage :) Håbede lige det var med nyheden om du ventede dig du endelig skrev herinde igen.

Jeg synes helt sikkert du skal ta fat i lægen igen og sige du gerne vil undersøges om det er menopause. Det giver jo os en ro at vide besked om det er det eller ej. Bank i bordet! :)

Og velkommen tilbage :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I ski da bare søde!! :kram

Mht. lægen, så var det i forbindelse med at jeg fik taget en blodprøve for at se om jeg var gravid da jeg gik over sidst, - så jo, hun vidste godt vi prøver - men hun synes sikkert også bare jeg er for gammel :unsure

Jeg tror faktisk jeg venter en uges tid med at lave en aftale.. Lur mig om det ikke kommer i morgen...bare fordi vi skal til fest :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I ski da bare søde!! :kram

Mht. lægen, så var det i forbindelse med at jeg fik taget en blodprøve for at se om jeg var gravid da jeg gik over sidst, - så jo, hun vidste godt vi prøver - men hun synes sikkert også bare jeg er for gammel :unsure

Jeg tror faktisk jeg venter en uges tid med at lave en aftale.. Lur mig om det ikke kommer i morgen...bare fordi vi skal til fest :prik

Men du er ikke for gammel. I DK kan man få hjælp til man er 46, så det er bare at komme til en udredning. Nu har du jo sat gang i tankerne og så er det ikke så let at give slip igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er jo det..

Håber jeg får lidt tid her i weekenden til at læse op på hvordan I andre går og har det! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER