Guest Smilla

Hvordan går det med alle ungerne?!?

7 indlæg i dette emne

Ja hvordan har de det allesammen???

Hvem går og hvem snakker???

Ai hvor jeg savner jer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen Frida har stort set indhentet alt det hun kom bagud med i udviklingen da hun fik influenza A sidste år :yay

Til dem der ikke kender historien så fik Frida H1N1 da hun var kun 14 dage gammel. Hun krampede on/off i næsten 1½ måned hvor vi fløj ind/ud af sygehuse og lægehuse. Frida gik desuden i stå i udviklingen. Grunden til kramperne mente de efterfølgende var stress i hendes lille krop p.g.a. influenzaen og at hun var nyfødt da hun fik H1N1 :boo

Der er fuld smæk på hende og hun er madglad til den store guldmedalje. Alt spiser hun, så det er en fornøjelse at lave mad når glæden er så stor hos hende. Ingen kræsenhed her.

Hun kommer hurtigt rundt omkring, men kravler helst. I vuggestuen går hun dog nogle skridt, men vil ikke gå herhjemme :blink

Dog kravler hun også mest i vuggestuen.

Et godt sovehjerte har hun også. Hun lægges ca. 18:15-18:30 og sover så til cirka kl. 2 hvor hun får en flaske med vand med i sengen som hun hygger sig med mens jeg sover videre :D

Herefter sover hun til kl. cirka 6 :yay

Hun har enkelte ord hun siger indtil videre:

* Nanna

* Maaa (mad)

* Deeeet (hvad er det)

* Baar (far)

* Mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjoh, MF-Mansen går, og derudover kravler han på vores trapper op til lejligheden (1. sal)nu. Jeg forsøger ham at lære at kravle NEDad, men det har han ikke fattet endnu :) Men så længe han bare stopper INDEN trappen går ned, så er det fint!

Han sover igennem hver nat kl. 19.30 - 5.30, nogle gange med et lille pitstop, hvor han tankes op med lidt flaske. Han får stadig mælkeerstatning i den :)

Han taler ikke specielt meget, i hvert fald ikke tydeligt *griner* udover "baaah" - som så betyder alt... ;)

Jeg har absolut INTET at brokke mig over - han udvikler sig helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ER det skønt at høre begge 2! :)

Aiii!! Skønt Frida bare trives!! Og Mads-Freidig!! Aiii...kan slet ikke visualisere at han går!! Hvor er det skægt! :) Arhh men han skal nok lærer de trapper at kende! Ja naboerne vil nok kigge lidt hvis i monterede en sikkerhedslåge uden i opgangen :D Hehehe! :)

Vi blir simpelthen nødt til at ses snart igen :)

Jeg har slet ikke fået fortalt om Emilie...

Det går også rigtig fint med hende, hun har også indhentet de få uger hun er født for tidligt - ingen synlige/usynlige mén indtil videre, det er godt! :)

Nogle gange tænker jeg det var lidt heldigt hun blev født lidt for tidligt for der er virkelig knald på hende også....er ikke et sekund i tvivl om hun skal være tenor når hende og MF skal danne band sammen!! Wauw et råbeorgan hun er skrabet til sig!

Har skrevet i en anden tråd at hun er begyndt at gå og går mere og mere selv...nogengange skal hun dog lige mindes om det, men så er det bare op og så er hun afsted :) Vildt at se :) min lille baby....puf!! :)

Hun forstår utroligt mange ting vi siger til hende...sæt dig ned, tag sutten ud, spise mad (jo jo den var den første hun forstod!!) sko, jakke, bil, far, Jonas, Møffe....hun ved dog ikke hvem mor er...ØJ!! Hun ved hvad næsten alt hendes legetøj hedder og henter det jeg beder hende om Osv osv osv...fantastisk at se, det forbløffer mig stadig - for i mit hoved er hun stadig en bitte baby...men ak, fysisk er hun bare så stor og dygtig!

Hun kan sige mor, ofte helt rent, andre gange kommer det mere ud som "mar"...men stadig kigger hun ikke på mig når faderen spørger hvor mor er. Suk...

Hun kan også sige banan...det kommer dog ud som "Nan"...og så peger hun helt vildt! :)

Og så siger hun VOV....møffelyden ja....og dart som betyder både far og sut...godt hun kan pege! ;)

Stædig er hun jo også...som jeg nævnte før er jeg sikker på hun skal være tenor...så det arbejder vi lidt med :)

Ellers går hun i seng kl 19 og sover til kl 06-07 stykker....nogle gange med en enkelt afbrydelse eller to...men det arbejder vi også med.

Hun har være kampforkølet de sidste mange uger, hvilke resulterede i astmatisk bronkitis, så hun har fået maske/nesspacer nogle gange, men har været helt fri for den hele dagen i går og i dag!!! HURRA!!! :hurra:

Så må vi se om det ikke bare var pga den voldsomme forkølelse! :)

Thats it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiii hvor er det fantastisk at se jer herinde også piger. :)

Hmmm.. Hvor skal jeg starte med Emma. Det hele er bare gået SÅÅÅ stærkt at jeg rent mentalt ikke helt kan følge med endnu. :rolleyes

Emma kravler og det går stærkt skal jeg hilse og sige. Hende er der krudt i numsen og hun er en lille bølle i vuggeren. :lolhit Hun æææææælsker bolde og alt hvad der er rundt. Hvis jeg ruller en stor bold over til hende tager hun fat og krammer den med arme og ben og smiler og griner af glæde. :)

Hun har fået 8 tænder, 4 i over- og 4 i undermunden.

Emma snakker også utrolig meget men det er mest volapyk-sprog og moar her vil gerne have en oversættelse på det snart. :P For det lyder simpelthen så sjovt, især når hun sidder og kigger dybt alvorligt på mig mens hun siger noget. Dog kan hun sige "baaar" (far) "oar" (mor) ind i mellem og "deeeeet" ellers er det ren gætteri.

Hun eksperimenterer meget med balancen og kan da også stå selv i 30 sek - 1 min uden støtte og er generelt stærk i kroppen. Hun mangler lige det sidste for at hun tager sine første skridt uden hjælp. Hun løber nærmest afsted når hun holder i min finger. :P

Hun sover igennem om natten som hun har gjort siden 4 ugers alderen. Bliver lagt ml. kl 18-19 afh hvordan hun har sovet i vuggeren, til ml. 5.30-6.30. :gp

Det var en "mindre" opdate herfra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update på sebastian skal i da også ha

Sebastian kravler og det går stærkt, nogle dage gidder han end ikke gå nå han bliver holdt i hænderne, neeeeej helere ned og kravle :blink Han er en lille bølle i dp, alt hvad de andre har, vil han også ha, selv hvis dp sidder og leger kun med ham vil han bare over til de andre og tage eller ødelægge deres ting...

Sebastian snakker også utrolig meget, det han siger tydligst er Nanna(som er vores dp´s plejedatter, som altid leger med ungerne når hun kommer fra skole), ellers siger han dak=tak, va det= hvad er det, men han siger hverken mor eller far endnu.

Han har 8 tænder, 4 i over- og 4 i undermunden. Og de bliver flittigt brugt han spiser hele tiden og alt. Til aftensmad spiser han ofte mere end emilia og næsten lige så meget som mig :mam

Han har også et rigtig stort sovehjerte, sover igennem om natten bliver lagt mellem 18.00 og 18.30 og bliver vækket omkring kl. 6.45, i weekenderne sover han gerne til kl 7.30-8.00

Han smiler næsten altig og er meget sjældent sur, er i det hele taget mors lille engel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååhh hvor dejligt at høre fra Sebastian også :) Vi må altså se om vi kan stable et møde på benene igen :) Ku være rigtig hyggeligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER