Martin

Barnets køn

Forhåbninger omkring barnets køn   50 members have voted

  1. 1. Ønskede du et bestemt køn inderst inde?

    • Ja jeg håbede/håber det bliver en pige
      23
    • Ja jeg håbede/håber det bliver en dreng
      8
    • Jeg havde/har ingen ønsker omkring barnets køn
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

29 indlæg i dette emne

Hej Alle

Jeg laver lige en meningsmåling mere.

Kunne være lidt sjovt at høre om I havde/har nogle tanker omkring barnets køn.

Jeg håbede personligt at vi fik en pige. Det syntes jeg kunne være lidt hyggeligt.

Vi fik tidligt i graviditeten at vide at vi ventede en dreng. :baby1

Nu kunne det slet ikke være andreledes. Vi elsker jo lille Leo :loveshower

Hvilke tanker har jer der har født haft?

Jer der venter jeres første barn. Hvilke tanker gør I jer omkring barnets køn?

Glade hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mangler et par valgmuligheder med mindre du kun vil høre om første barn ;)

Første gang ønskede jeg mig inderst inde en pige, men var fra dag 1 overbevist om at det blev en dreng.

Anden gang ønskede jeg mig en dreng mere.

Tredje gang ønskede jeg mig en af hver.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede/håbede på, at vi fik en dreng - inden jeg blev gravid :) Men da jeg så blev gravid blev fornemmelsen, at vi fik en pige, som vi jo så også fik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en hemmelig drøm om at det er en lille pige.. vil blive lige så ubetinget glad for en lille dreng, så ved ikke hvor min minimale præference stammer fra.

Men.. jeg 'har fået at vide' ved en clairvoyance setting at første barn bliver en dreng.. eller.. faktisk 2 drenge - af èn omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om det holder stik Majken! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen af en aller anden årsag var jeg fra dag et sikker på vi fik en pige første gang, jeg var aldrig itvivl og det fik vi jo også :loveshower

Her anden gang er min graviditet SÅ meget anderledes end første gang, der er dårligt to ting der er ens, så denne gang var jeg sikker på en dreng, men man har lov at tage fejl :unsure Vi venter endnu en pige :biglove :biglove og hvor er det fantastisk.. Og alle de ting der kan genbruges fra den første er perfekt..

Hm hm hm Martin, så må i jo på den igen til pigen dukker op :jul2: :jul2: :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sikker på vi fik en dreng første gang - men ud kom en lille pige!

Men jeg håbede ikke på noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ingen ønsker omkring barnets køn da jeg blev gravid - men jeg var overbevist om det blev en dreng, og det gjorde det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første barn havde jeg ingen præferencer...og det blev en dreng! Ved andet barn håbede jeg på en pige, nu da jeg havde en dreng, og fik sørme en pige <3 :loveshower: Fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både manden og jeg ønskede en pige, og det fik vi jo...

Næste gang er vi lidt ligeglade, en af hver kunne da jo væres hyggeligt, men så skræmmer det mig altså lidt med en dreng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håbede at vi første gang fik en dreng og det fik vi :loveshower

Anden gang troede jeg også det blev en dreng, men det blev en pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var bare glad for at jeg overhovedet var kommet så langt i min graviditet (mistede et par gange inden) :)

Jeg troede det var en dreng- manden troede det var en pige. Jeg ønskede mig et barn, og manden ønskede sig en pige- pige det blev :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har helt fra starten ønsket en dreng og manden en pige...

Nu har jeg så ændret mening, ved egentlig ikke hvorfor, men det ville være mest praktisk pt. pga. økonomi...

Har en del tøj fra egen barndom, min faster har en pige der er 4 så kan overtage alt derfra...

så det må det godt blive... er jo på su så har ikke meget at gøre med der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var fra starten sikker på at det var en lille pige jeg ventede, så stor var overraskelsen, da vi fik at vide at det er en lille dreng der melder sin ankomst her til december.. Det tog lige lidt tid at vænne at mig til. Både mht. om jeg mon kunne finde ud af at være drenge-mor, jeg kender jo kun til at være en tøs, men faktisk også i forhold til, at nu kunne jeg "kun" blive farmor og ikke mormor, som jeg altid har syntes måtte være det ultimative i forhold til barnet når det blev ældre men også børnebørnene. Piger er ofte tættere på deres forældre end drenge er, når de bliver voksne og dermed har pigens forældre ofte også et tættere bånd til resten af den nye familie.. Mærkeligt at tænke på nu allerede inden barnet er født - I know ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang håbede jeg på en dreng (fik dreng)

2. gang håbede jeg på en dreng (fik dreng)

3. gang håbede jeg på et barn (fik dreng)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg vil da godt indrømme at da jeg ventede elias håbede jeg på en pige :blush men idag ville jeg selvfølgelig ikke bytte ham væk for en million tøsebørn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var fra starten sikker på at det var en lille pige jeg ventede, så stor var overraskelsen, da vi fik at vide at det er en lille dreng der melder sin ankomst her til december.. Det tog lige lidt tid at vænne at mig til. Både mht. om jeg mon kunne finde ud af at være drenge-mor, jeg kender jo kun til at være en tøs, men faktisk også i forhold til, at nu kunne jeg "kun" blive farmor og ikke mormor, som jeg altid har syntes måtte være det ultimative i forhold til barnet når det blev ældre men også børnebørnene. Piger er ofte tættere på deres forældre end drenge er, når de bliver voksne og dermed har pigens forældre ofte også et tættere bånd til resten af den nye familie.. Mærkeligt at tænke på nu allerede inden barnet er født - I know ;)

Sådan tænkte (og tænker) jeg også :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber bare, at jeg får mindst én af hver. :) Men på det billede, jeg har i mit hovede, af mig med mit første barn, er der af en eller anden grund altid en dreng. - Så må vi se om det bliver sådan når tiden kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håbede på det var en dreng jeg ventede mig.. Men da jeg fik afvide det var en pige kunne jeg ikke være gravid med andet end en pige.

Næsten gang ønsker jeg mig en pige til. Må se om hvad det bliver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hånden på hjertet ikke haft nogen præferencer - hverken første gang eller denne. Første gang var jeg overbevist om at det var en dreng jeg ventede..Men det blev en dejlig Anna i stedet. denne gang er jeg overbevist om at det er en pige..Så nu må vi se om jeg bliver "snydt" en gang til.

Jeg tror at min mand rigtig gerne vil have en dreng denne gang. Personligt kan jeg både se det dejlige i et tøsepar som i at have en af hver.

Vi kender ikke kønnet på forhånd - så nu må vi se :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det første barn ønskede jeg mig en dreng.

De andre to gange har jeg haft et ønske om en pige (2. gang - overvejende en pige, 3. gang et brændende ønske)

Skulle vi have flere børn ville kønnet være underordnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang håbede jeg på en pige ( men fik en dreng ;) )

2. gang var jeg sikker på jeg fik endnu en dreng, så havde slet ikke overvejet at det kunne være en pige ( fik en dreng ;) )

3. gang håbede på en pige, men var faktisk ret sikker på jeg ville få endnu en dreng ( fik en pige ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg lidt i en anden situation, at jeg skal adoptere, når vi engang kommer så lang. Men jeg må indrømme, at jeg inderst inde ønsker mig en pige. Men jeg tror det handler om noget velkendt. For ved, at min mand klart helst vil have en dreng. Og for den mandlige del af vores omgangskreds, så er dreng da klart at fortrække. Men igen det er nok fordi, det handler om at det er velkendt for dem.

Men jeg tænker også, at for mig, når jeg tænker længere frem, så har mormor betydet rigtig meget for mig, og husker at jeg snakkede med vennner førhen, som yngre at mormor var altså lidt bedre end farmor. så vil helst være mormor engang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg ligeglad. Anden gang ville jeg gerne have en dreng. Når vi skal have nr. 3, tror jeg nok at jeg er ligeglad... Eller måske vil jeg egentlig helst have en pige :unsure

Jaja, man har et standpunkt til man tager et nyt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg håbede det blev en dreng da "vi" har en pige i forvejen. :biglove (mandens datter)

og vi får vores ønske opfyldt :loveshower

men hvis det havde været en pige ville vi være lige så glade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER