kriper

Ejendomsmæglere

7 indlæg i dette emne

Vi står for, og skal indgå aftale med en mægler om salg af vores lejlighed. Er der nogen der har gode råd og erfaringer med, hvor det kan være en god ide at sætte i forhold til at forhandle salæret ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg solgte lejlighed i 2005/2006 fik jeg nogen forskellige tilbud fra forskellige mæglere. Den ene mægler var 100 år om at melde tilbage, og gav mig derofr en ret god pris. Jeg brød mig dog ikke om hende, men tog hendes tilbud med til den mægler jeg ville have, og spurgte om de kunne matche prisen. Det kunne de ikke helt, men næsten.

Jeg mener de skar lidt ned på markedsføringsomkostningerne, dvs. ikke puttede den så meget i avisen som deres andre lejligheder... Men alle kigger vel også på ny bolig på nettet tænker jeg... Den blev solgt på et par måneder, så helt skidt var det ikke ;)

Held og lykke med salget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tit har de pakkeløsninger, og de er som regel en del billigere..

Ellers så tænk MEGET over hvem målgruppen for din lejlighed er.. Hvis det er unge mennesker fx, så skær avisen fra.. 95% af unge mennesker kigger lejligheder på nettet, og en avisannonce er smådyr.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har solgt tre boliger og første gang følte jeg, at jeg blev snydt fordi jeg betalte standardpris. Dette lærte mig at forhandle på forskellige ting. min erfaring er;

- gode billeder er essentielle

- tænk over om du behøver at starte med fuld markedsføringspakke og hvor netop din bolig har brug for markedsføring

- lav tre forskellige priser alt efter hvor hurtig mægler får den solgt, så det motiverer denne

Held og lykke med salget

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ide er også at spørge om du SELV må stå for billederne.. Det koster flere tusind kroner at få ejendomsmægleren til at få en "prof" til at gøre det - og ofte kan man sagtens selv tage lige så gode billeder. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan godt handle om salæret.

Vi solgte vores hus sidste sommer og vi fik skåret 40% af salæret.

Jeg tror ikke i skal spare på billeder og selv lave fremvisninger. Der er en grund til at ejendomsmægleren er professionel.

Jeg syntes de lavede nogle super gode billeder og havde en del fremvisninger og vores hus blev solgt på en uge - og endda kun med et lille afslag :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik forhandlet mig til et afslag på 10.000 kr. af den samlede pris. Det krævede stædighed og al min viljestyrke, men han bøjede sig ;)

Og så fravalgte jeg avis-annoncering, da 80% af deres købere finder boligen på nettet. Til gengæld ville jeg aldrig spare den professionelle fotograf væk. Jeg kan mærke hvor meget det betyder for min vurdering af en lejlighed, hvordan billederne er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER