Voresbarn

Barsel midt i semester

3 indlæg i dette emne

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har alligevel et spørgsmål omkring barsel under studie, som nager mig grueligt. Da der ikke har været gevinst de sidste par måneder, hvor det lige passede med semesterskift, er jeg blevet i tvivl om, om det overhovedet er muligt at gå på barsel midt i et semester på universitetet. Er der nogen, der har prøvet det eller kender til det? :help

Jeg vil virkelig være ked af, at skulle sætte projektet på standby, og man kan jo heller ikke planlægge, hvornår et barn skal komme til verden. Min mand er stålfast i sin mening, om at vi skal fortsætte, hvor jeg er bange for, at hvis jeg skulle blive gravid og føde i april/maj næste år, er "tvunget til" at gå på barsel i januar/februar, hvor der er semesterskift, og så må afslutte barsel, når den lille kun er 8/9 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er forskelligt fra studie til studie, og jeg vil anbefale at du snakker med studievejlederen om det :)

Men mon ikke, der findes en løsning. Der har været MANGE gravide på mit studie, også som har født på lidt bøvlede tidspunkter af semestret. Der har som regel været ret god fleksibilitet mht. at flytte eksaminer osv, så det kunne komme til at passe. Og skulle du have termin lige midt i et semester, så er det vel ikke "værre" end at du starter forfra på det semester efter barslen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går lige nu på seminariet på 2. år og starter op på 3. år her efter ferien :) Som du kan se har jeg lige født og jeg går op til eksamenerne her til sommer, eller lige om lidt faktisk :)

Når jeg starter igen til september har jeg to dage på semi og når jeg er der de to dage, så holder min mand barsel fra sit arbejde og de dage jeg er hjemme fra semi er han på arbejde, så vi har en 50/50 barsel :)

Nu ved jeg jo ikke rigtig hvordan mine eksamener er gået endnu, men indtil videre har det ikke været noget problem, at få barn midt i det hele..

Jeg havde en måneds fravær i starten af skoleåret, da jeg :puke stort set konstant, men er alligevel kommet efter det med hensyn til hjemmearbejde og noter..

Nu er der jo forskel på seminariet og universitetet, men vil alligevel tro det godt kan lade sig gøre.. Min kusine fødte i februar midt i et semester og det har slet ikke været et problem, hun havde blot sin søn med i skole indtil sommerferien..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER