TiaK

Hvor mange timer gik der

Hvor lang tid tager "opvarmningen" til fødsel?   43 members have voted

  1. 1. Hvor lang tid gik der ved din første fødsel før du tog på fødegangen?

    • Under 1 time
      8
    • 1-2 timer
      8
    • 3-4 timer
      12
    • 5-6 timer
      3
    • 7-8 timer
      3
    • 9-10 timer
      1
    • 11-12 timer
      2
    • over 13 timer
      6
    • Fik PKS
      0
  2. 2. Hvor lang tid gik der ved din anden fødsel før du tog på fødegangen?

    • Under 1 time
      7
    • 1-2 timer
      1
    • 3-4 timer
      3
    • 5-6 timer
      0
    • 7-8 timer
      1
    • 9-10 timer
      0
    • 11-12 timer
      0
    • over 13 timer
      1
    • Jeg har kun født én gang
      29
    • Fik PKS
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

34 indlæg i dette emne

Overskriften siger vist det meste... :)

Jeg er interesseret I at høre hvor lang tid I brugte derhjemme, før I tog på fødegangen. Altså ikke hvor lang tid selve fødslen tog, men mere hvor "travlt" I havde derhjemme.

I må meget gerne skrive om I var i tvivl om det var fødslen der var i gang, eller om I på ingen måde var i tvivl fra første ve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved første fødsel under en time.

Anden fødsel er PKS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde små veer hele natten til fredag men kl. 6 om morgen bed godt til og jeg ringede til FG, kom ind og blev tjekket.. Var kun 1 cm åben så tog hjem og slappede af.. kl. 12 gik vandet og tog derind igen og jeg fødte kl. 18 så har svaret 6 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde plukveer der nev det meste af dagen, men var ikke sikker på om det var et varsel om fødsel, så jeg ringede ikke manden hjem eller noget....

Men da jeg gik i seng kl 22.45 gik vandet, og et kvarter efter var vi på vej på sygehuset..... Han er født kl 4.13, så der var ikke så meget "forberedelsestid" hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine veer startede ca kl 3 om morgenen/natten.. og kl 9 kørte vi til fg.. så 6 timer.. men veerne blev først regelmæssige og tætte fra omkring kl 7.30-8.00..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun født 1 gang, så jeg kan ikke svare i selve afstemningen, men så kan jeg da skrive her :)

Jeg havde ikke haft noget som helst forvarsel, såsom plukveer eller lignende.

Jeg vågnede kl. 2.45 ved at jeg følte, at jeg tissede i sengen. Det var så vandet, der gik :)

Veerne startede med det samme og blev forholdsvis hurtigt længere og kom med kortere interval, så da kl. var 5.30 ringede vi til fødegangen. Jeg fik en ve, mens jeg talte med jordemoderen, og hun bad os om at komme med det samme, da hun syntes, at veen var temmelig lang.

Vi ankom til fødegangen omkring kl. 6.00 (så vidt jeg husker), hvor jeg var 6 cm åben.

Vores datter er født 8.39 :loveshower Så man må sige, at det var en temmelig hurtig fødsel af en førstegangsfødende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synd man ikke kan stemme under 1 minut :whistling

Da jeg fik første ve omkring midnatstid da jeg skulle have Nanna fik jeg en voldsom fornemmelse af at dette ville gå stærkt.

JM troede ikke på mig da jeg ringede da jeg var førstegangsfødende og kun havde haft 1 ve.

Lyttede til min intuition og troppede op på fødegangen hvor de bare ville give mig noget at sove på (sådan en hys førstegangsfødende) indtil de lavede en GU og jeg blev kørt direkte på fødestuen. Nanna er født knap 3 timer efter første ve.

Med Frida og Mikkel kan jeg ikke stemme da jeg var indlagt op til fødslerne grundet blødninger. De var desuden også planlagte kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min første ve omkring kl. 17. Var i tvivl om det bare var en meget kraftig pluk-ve eller det endelig var tid (10 dage over termin).

Da der kom en endnu kraftigere et kvarter senere var jeg ikke i tvivl om at nu var der ved at ske noget.

Omkring midnat var de regelmæssige med 6 minutter mellem og kl. 4 var der 4 minutter imellem og vi tog på fødegangen.

Dvs. ca. 11 timer fra første ve til vi tog afsted. (og så havde jeg så veer med 2 minutters mellemrum (når der ikke lige var ve-storm frem de næste 13 timer inden jeg fik AKS).

De andre to fødsler var semiplanlagt KS og helt planlagt KS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret over 13 timer både først og anden gang <_<

Da jeg skulle føde min søn, fik jeg veer om aftenen, tirsdag, inden jeg gik i seng.... Vågnede omkring kl.4 og kunne ikke falde til ro igen. Sad resten af natten/morgenen sammen med min Mor i køkkenet. Vi tog afsted til sygehuset ved middagstid. Kristoffer er født onsdag kl.21.32 :loveshower Jeg gik en uge over.

Da jeg skulle føde Miamaya, fik jeg veer under en fodboldkamp i Parken, kl. ca.14. Jeg var gået 3 dage over tid. Vi tog det roligt, så kampen færdig og kørte hjem til Næstved, hvor vi boede dengang. Vi tog på sygehuset næste morgen kl.6 og hun er født kl.13.59 :loveshower

Jeg skal åbenbart have veer i et døgns tid før min krop er klar :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første fødsel har jeg stemt 3-4 timer. Vi var afsted 2 gange på sygehuset, hvor vi blev derinde 2. gang vi var der. Vi kom der inde ca. kl. 22.30 og Tobias er født kl. 2.25.

2. gang har jeg svaret under en time, da vi kørte på sygehuset kl. 15.35, nåede sygehuset kl. 16.00 og hun er født kl. 16.04 ;) Havde en mand der var pæn sur bagefter, han kunne lige se at vi ikke var nået ind på sygehuset :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første fødsel har jeg stemt 3-4 timer. Vi var afsted 2 gange på sygehuset, hvor vi blev derinde 2. gang vi var der. Vi kom der inde ca. kl. 22.30 og Tobias er født kl. 2.25.

2. gang har jeg svaret under en time, da vi kørte på sygehuset kl. 15.35, nåede sygehuset kl. 16.00 og hun er født kl. 16.04 ;) Havde en mand der var pæn sur bagefter, han kunne lige se at vi ikke var nået ind på sygehuset :D

:o :o :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :o :o

Det gik også pænt stærk ;) Første ve var kl. 11.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik ca. 10 timer. Første ve var 1.30 om natten, og jeg havde en rimelig god fornemmelse af, at det her nok var noget rigtigt, men helt sikker var jeg da først efter en time eller to, hvor der fortsat kom veer nogenlunde regelmæssigt. Vi ringede til fødegangen første gang ved 7.30-tiden om morgenen, snakkede og blev enige om, at vi blev hjemme lidt længere, og tog vist aftsed ca. kl. 11 og var der engang mellem 11 og 12, hvor jeg vqar 4-5 cm åben. Roald er født 19.44 om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte 5 timer derhjemme før vi tog afsted.

Mine veer startede kl. 4:45 og vi havde pakket bil + hund og var på vej til Danmark klokken 10:00.

Det var ikke sådan at jeg havde en fornemmelse af at det var lige op over, men vi bor i Sverige og skulle først forbi mine svigerforældre på Amager med vores hund og planlagde så at tage ud forbi Hvidovre bagefter og blive tjekket. Hvis de så ville sende os hjem igen fordi jeg ikke var langt nok i forløbet, ville vi bare tage hjem til svigerforældrene og være indtil det blev alvor.

Men da jeg blev undersøgt var jeg allerede 4 cm åben og fik lov til at blive.

Kl. 17:27 blev Christina født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang gik vandet og jeg panikkede - ringede til FG, men de ville først se mig, når veerne var startet og der var 5min imellem..

så jeg lagde mig ind i sengen.. og hov - med det samme var der veer og med korte mellemrum.

vandet gik kl. 21 og vi var vel på sygehuset kl 22.

Anden gang ringede jeg til FG efter første ve, Jordemoderen ville så se mig med det samme, da jeg fødte "hurtigt" (8timer) første gang.

men jeg ville lige vente med at køre til jeg havde haft 2. ve - den kom så 10min efter.

Vi ankom på sygehuset kl. 18.20 ca. og han blev født kl. 19.26. så det var godt at vi kom hurtigt afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første fødsel har jeg stemt 3-4 timer. Vi var afsted 2 gange på sygehuset, hvor vi blev derinde 2. gang vi var der. Vi kom der inde ca. kl. 22.30 og Tobias er født kl. 2.25.

2. gang har jeg svaret under en time, da vi kørte på sygehuset kl. 15.35, nåede sygehuset kl. 16.00 og hun er født kl. 16.04 ;) Havde en mand der var pæn sur bagefter, han kunne lige se at vi ikke var nået ind på sygehuset :D

Hold da op det gik stærkt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi veer kl. 21-22, vandet gik kl. 23 og han er født 2.44 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog vi inde efter 1-2 timer, og jeg blev bedt om at blive.

Anden gang troede jeg, at jeg havde god tid, så vi blev hjemme i 4 timer, og tog derefter på sygehuset, hvor jeg allerede var 10 cm åben :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik ved 18 - tiden om aftenen efter en tur i Føtex - jeg tog til tjek et par timer efter og blev sendt hjem igen da jeg kun var 1 cm åben. Vi var hjemme et par timer, inden vi troppede op igen og blev indlagt, da jeg kastede op hele tiden. :unsure Fødte kl. 6 om morgenen præcis 12 timer efter vandet gik. :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler muligheden "jeg fik PKS" Men svarede under 1 time, da jeg allerede var på sygehuset første gang da min vand gik.. Anden gang var det så anderledes for det var uden veer og kun med et tidspunkt.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler muligheden "jeg fik PKS" Men svarede under 1 time, da jeg allerede var på sygehuset første gang da min vand gik.. Anden gang var det så anderledes for det var uden veer og kun med et tidspunkt.. :loveshower

Så er den tilføjet - god pointe, havde jeg ikke lige tænkt på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog afstewd efter en time - men hele fødslen gik også ret hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret ml. 3 og 4 timer. Jeg fik første ve omkring kl. 23.30 og vi ankom til hospitalet omkring kl. 3.15-3.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik, og så siger de på sygehuset at man skal ringe til fg, hvor vi fik en kontrol tid 3 timer senere. Og mindre end 10 timer senere kom sønnike :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til fødegangen med det samme, da min fødsel startede med vandafgang ved 35+2

Jeg blev hentet af Falck og var på fødegangen efter ca 1 time.

Heldigt for fødte 3 timer efter mit vand gik, efter ca 2 timer med veer.

Har kun født den ene gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER