Guest starkpigen

Til jer med flere små børn

13 indlæg i dette emne

Hej PIger

Vi har en datter på 17 mdr og venter bettetrolden til slut november.

Jer der har flere små børn har i tvillingvogne? Hvorfor / hvorfor ikke?

Jeg er sådan i tvivl om vi skal have en eller ej? Synes på mange områder den ville være super praktisk men hvilken skal vi så vælge? Barnevogns eller klapvognsmodel?

Kom gerne med jeres erfaringer, måske er der noget jeg ikke lige har haft med i overvejelserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har 19 mdr imellem mine unger, og vi har aldrig haft behovet for en tvillingvogn. Vi havde barnevogn og en klapvogn. Den lille er født i november, så hun sov indenfor i sin lift de første 3-4 måneder, altså vinteren over. Ellers det vil sige, at hendes formiddagslur sov hun i barnevogn, hvor til middag sov hun i liften indenfor og så sov storebror i barnevognen. Da den ældste blev 2 år og begyndte at sove indenfor, så begyndte den lille at sove i barnevognen hele tiden.

Når vi skulle nogle steder, så havde vi kun barnevognen eller klapvognen med, og den store gik ved siden af, han gad ikke sidde på sådan et søskendesæde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 17 mdr. mellem mine drenge og da ingen af dem har gået i VS eller DP, var det nødvendigt, at jeg kunne transportere begge på samme tid. Vi købte en tvillingeklapvogn, en busmodel, hvor sæderne kunne lægges helt ned, så vi kunne putte i voksipose. Sæderne kunne vendes individuelt, så de kunne sidde hver vej, mod hinanden, eller efter hinanden. Den var lang, men supernem at manøvrere i selv smalle supermarkedsgange.

Vi havde stor glæde af den i de første to år med begge drenge og ville klart anskaffe een igen, hvis vi skulle have flere pseudotvillinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 19 mdr imellem mine unger, og vi har aldrig haft behovet for en tvillingvogn. Vi havde barnevogn og en klapvogn. Den lille er født i november, så hun sov indenfor i sin lift de første 3-4 måneder, altså vinteren over. Ellers det vil sige, at hendes formiddagslur sov hun i barnevogn, hvor til middag sov hun i liften indenfor og så sov storebror i barnevognen. Da den ældste blev 2 år og begyndte at sove indenfor, så begyndte den lille at sove i barnevognen hele tiden.

Når vi skulle nogle steder, så havde vi kun barnevognen eller klapvognen med, og den store gik ved siden af, han gad ikke sidde på sådan et søskendesæde.

Den store vil også rigtig gerne gå selv, men en time om morgenen er jo lang for sådan en størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 17 mdr. mellem mine drenge og da ingen af dem har gået i VS eller DP, var det nødvendigt, at jeg kunne transportere begge på samme tid. Vi købte en tvillingeklapvogn, en busmodel, hvor sæderne kunne lægges helt ned, så vi kunne putte i voksipose. Sæderne kunne vendes individuelt, så de kunne sidde hver vej, mod hinanden, eller efter hinanden. Den var lang, men supernem at manøvrere i selv smalle supermarkedsgange.

Vi havde stor glæde af den i de første to år med begge drenge og ville klart anskaffe een igen, hvis vi skulle have flere pseudotvillinger.

Tror jeg har set flere af den slags modeller, manden er dog ikke helt hooked på den. Hvilken model havde i og hvordan var den at folde sammen og komme i bilen evt? Synes nemlig det er fedt de kan kigge på hinanden, eller man kan vende dem alt efter behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store vil også rigtig gerne gå selv, men en time om morgenen er jo lang for sådan en størrelse.

Man kan jo så få et ståbræt eller en efterløber til barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 26 mellem vores børn, og vi har aldrig haft søskendevogn - vi havde en efterløber hvis han fik brug for at hvile sine ben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sådan een her http://www.inglesina.com/en/collection/strollers/domino-twin-2011 blot en lidt ældre model... Men den var super at køre med og stellet fyldte ikke meget mere end et barnevognsstel, når det var foldet sammen. Selvfølgelig er der to overdele, som fylder, men de kunne gøres ret flade.

Jeg var mege glad for den og synes også det var en fordel, at Kasper ikke kunne nå Andreas, når han lå og sov. Det ville han have kunne, hvis det havde være en side-by-side model.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 18 måneder i mellem mine to.

Vi har købt en søskendevogn, ikke en tvillingeklapvogn. Dette blev vi frarådet flere steder fordi den er så bred at den er svær at komme rundt med. En ekspedient sagde at hun ligefrem havde fået at vide at hun ikke måtte komme ind i butikken med den. Vi fandt desuden ud af at den faktisk ikke kunne være i vores baggagerum og det er en stationcar.

Vi endte med at købe en Phill & Teds søskendevogn hvor de sidder i lag :)

3031g_m.jpg

3031b_m.jpg

3031_m.jpg

Vi bruger den rigtig tit, storebror vil gerne gå selv, men kan ikke gå de lange ture endnu. Søskendesædet kan også sættes ovenpå det "faste" sæde. Den løsning bruger vi ligenu, og så er ryglænet på det "faste" sæde lagt helt ned og så ligger lillesøster der i sin voksi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med pladsen i butikkerne var nemlig også min frygt for gangene er allerede nu for smalle til alm barnevogn i f.eks H&M.

Vi har snakket om vi skal have stårbræt /efterløber men de er ret dårlige til at rydde for sne i område, så tror ikke den løsning duer før til foråret.

Tak for input , må ud og lure igen - lidt mere målrettet denne gang wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede ud med en emmaljunga tvillinge vogn (der er 1½ år mellem mine) og den var fantastisk, jeg kunne nemt være i busserne og handle, ja H&M har smalle gange, men jeg klarede den da. Og den kunne være bag en stationcar. Da den mindste blev ældre og kunne gå mere og mere, køte jeg en Esprit tvillingevogn, den var smallere og minder om 2 shoppere sat sammen, den var super nem at klappe sammen, og med bærehåndtag.

her i huset går vi meget, og Micks små ben dengang kunne ikke helt holde til al det vaderitis, derfor købte jeg tvillingevogn hvor de sidder ved siden af hinanden, s kunne jeg komme til dem begge og de begge kunne nyde udsigten uden en sad i vejen for den anden. Og så var kurven under dejlig stor i Emmaljunga

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 18 måneder i mellem mine to.

Vi har købt en søskendevogn, ikke en tvillingeklapvogn. Dette blev vi frarådet flere steder fordi den er så bred at den er svær at komme rundt med. En ekspedient sagde at hun ligefrem havde fået at vide at hun ikke måtte komme ind i butikken med den. Vi fandt desuden ud af at den faktisk ikke kunne være i vores baggagerum og det er en stationcar.

Vi endte med at købe en Phill & Teds søskendevogn hvor de sidder i lag :)

3031g_m.jpg

3031b_m.jpg

3031_m.jpg

Vi bruger den rigtig tit, storebror vil gerne gå selv, men kan ikke gå de lange ture endnu. Søskendesædet kan også sættes ovenpå det "faste" sæde. Den løsning bruger vi ligenu, og så er ryglænet på det "faste" sæde lagt helt ned og så ligger lillesøster der i sin voksi

:ditto

Sådan bliver det også hos os. Vi skal bare lige have købt søskendesædet, men der har vi jo lidt tid endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe blir 3 i næste måned og Jamie er 2mdr. vi har en emmaljunga tvillinge klapvogn.

Jeg købte den fordi vi har næsten 3km hver vej til børnehaven, så de dage hvor jeg gerne vil gå

op og hente/bringe hende, der er den super.

Chloe er nemlig en pige, der ikke gider at gå ret meget selv.

Vi har dog kun fået brugt den 2-3 gange indtil videre, men håber vi kan bruge den en del her i sommeren.

Har også købt et ståbræt til hende til barnevognen, men spørg lige om hun vil bruge den ? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER