Solberg

antidepresiv-medicin og graviditet

2 indlæg i dette emne

Min mand og jeg kunne rigtig godt tænke os snart at få endnu en baby,,,,,,,,,,,men men men, jeg har næsten siden sidste fødsel for fire år siden spist antidepresivet "paroxetin". Dette ved jeg jeg ikke må spise under en graviditet. Jeg har flere gange prøvet at nedtrappe, men alle gange måtte tilbage til medicinen. Synes egentlig mine nedtrapninger er gået godt, især den sidste, men har altså fået tilbagefald og måtte tage medicinen igen. Min psykolog mener jeg skal prøve at trappe ud i sommerferien, men det er jo heller ikke lige det fedeste tidspunkt at falde ned i et hul.

Jeg er desuden nervøs for tilbagefald under graviditeten. Det er især når jeg udsættes for stort pres fra familie og nok særligt arbejde, jeg falder i et hul og har derfor også overvejet, om mindre arbejde under en graviditet kunne være en mulighed. Men er det overhovedet muligt med en delvis sygemelding for at undgå at jeg får det dårligt, når jeg ikke har min medicin.

Jeg er skruk og familien egentlig klar til en baby, men jeg er bange for at få det lige så dårligt som jeg havde det efter min sidste fødsel. Det skal dog siges at jeg siden dengang har gået til psykolog ca hver 14. dag og så medicinen, og at jeg er i min dagligdag er helt almindelig velfungerende og ikke depressiv, men ved også at jeg kan få tilbagefald, og er derfor bange for hvad jeg så skal gøre. Derfor vil jeg gerne have overvejet det inden jeg nøjere planlægger en graviditet.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Hvad har I gjort? Og er der ellers nogen gode råd til mit dillema? Altså hvordan sikre jeg bedst muligt en god graviditet for mig selv, familien og mit arbejde?

Tak fordi du læste med:-)

Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slet ingen der har et godt råd her?

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER