ki schou

Ny autostol

25 indlæg i dette emne

Vi overvejer, om det er ved at være tid til at Leo skal over i en anden stol.

Han sidder i en bagudvendt stol, men det er ved at være lidt knebent med benpladsen.

Og selvom vi godt kunne rykke forsædet længere frem, uden at jeg bliver klemt, så er det selve hans stol, som ikke har mere benplads at give af. Og jeg kan slet ikke se, hvordan han skal kunne sidde i den, til han er 3 år.

Jeg ved, at man anbefaler at sidde bagudvendt så længe som muligt, men vi overvejer alligevel, om han skal have en forudvendt. Hvad har I?

Jeg har tjekket Tænk's test af autostole, men de 2 der fik højeste scorer er nogle fra 9-36 kg (se vedlagte billede det ser da åndsvagt ud, ik??? - eller er det helt normalt????)

Umiddelbart gider jeg ikke have sådan et stort monstrum, den skal bare hedde 9-18 kg, og så må han få en ny, der passer til hans størrelse, når han vokser ud af denne.

Der skal også være IsoFix montering.

Hvad anvender I, og hvordan ved I, at det er en god og sikker stol, I bruger??

post-2-026373200 1306265873_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begge mine har en forudvendt de har en romer king + 9-18 kg. Dem er er vi glade for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine har en forudvendt de har en romer king + 9-18 kg. Dem er er vi glade for.

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 stk pga af 2 biler- begge af mærket Britax (som nu hedder Britax-Römer og er samme mærke).

Da jeg kiggede efter stole, så jeg på:

- Hvordan er siderne på stolen? (hvordan klarer den sig ved sidekoalision)

- Er der hovedstøtte? (hvilket er bedst/sikrest for nakken ved påkørsel)

- Hvordan fastspændes den?

- Hvordan ser de ud i crash-tests (man kan finde næsten dem alle på f.eks. youtube)

- Øvrige test som Tænk, brugervurderinger, og andre tests (f.eks. FMD)

Og så kiggede jeg sekundært på, hvor meget stolen fyldte og lidt på hvordan den så ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt et testresultat fra 2008, hvor Römer King får gode anmeldelser på FDM.

Men hvad så med en 2011 version, kan man regne med, at den jeg køber nu er ligeså god?

Åh det er svært.

Edit: Så fandt jeg en test fra Tænk på stolen, den får 68% og samlet bedømmelse en grøn pil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 stk pga af 2 biler- begge af mærket Britax (som nu hedder Britax-Römer og er samme mærke).

Da jeg kiggede efter stole, så jeg på:

- Hvordan er siderne på stolen? (hvordan klarer den sig ved sidekoalision)

- Er der hovedstøtte? (hvilket er bedst/sikrest for nakken ved påkørsel)

- Hvordan fastspændes den?

- Hvordan ser de ud i crash-tests (man kan finde næsten dem alle på f.eks. youtube)

- Øvrige test som Tænk, brugervurderinger, og andre tests (f.eks. FMD)

Og så kiggede jeg sekundært på, hvor meget stolen fyldte og lidt på hvordan den så ud ;)

Hey

Hvad hedder modellen, som du har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det en sikker stol? Producenten skriver vel hvad som helst, så der skal jo være en uvildig undersøgelse, der har godkendt den.

FDM har lavet en test af stolen for 2008, men så vidt jeg ved er den ikke meget ændret siden ;)

FMD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey

Hvad hedder modellen, som du har?

Da vi købte stolene, havde vores gamle spande ikke Iso-fix, så vi har købt uden. Nu hvor vi har fået ny bil er jeg også ude i at kigge efter en med isofix. Modellerne vi har nu hedder First Class Plus og Eclipse.

Modellerne jeg overvejer er:

- Maxi Cosi Priorifix 9-18 kg

2ykywxk.jpg

- Römer/Britax Safefix 9-18 kg

2dbjoyp.jpg

Begrundelsen er selvfølgelig de før-opstillede kriterier. Disse 2 stole lå helt i top på Tænks test i 2010. Maxi Cosi ligger lidt højere sikkerhedsmæssigt end Römer/Britax, men der er ikke meget forskel. Design mæssigt kan jeg bedst lide Maxi Cosi :) Og så kan de med fordel bestilles i england på f.eks. pramworld.co.uk Vi har sparet maaange penge ved at handle dér :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi købte stolene, havde vores gamle spande ikke Iso-fix, så vi har købt uden. Nu hvor vi har fået ny bil er jeg også ude i at kigge efter en med isofix. Modellerne vi har nu hedder First Class Plus og Eclipse.

Modellerne jeg overvejer er:

- Maxi Cosi Priorifix 9-18 kg

2ykywxk.jpg

- Römer/Britax Safefix 9-18 kg

2dbjoyp.jpg

Begrundelsen er selvfølgelig de før-opstillede kriterier. Disse 2 stole lå helt i top på Tænks test i 2010. Maxi Cosi ligger lidt højere sikkerhedsmæssigt end Römer/Britax, men der er ikke meget forskel. Design mæssigt kan jeg bedst lide Maxi Cosi :) Og så kan de med fordel bestilles i england på f.eks. pramworld.co.uk Vi har sparet maaange penge ved at handle dér :)

Vi havde også en Maxi Cosi til Leo, da han var baby, de er så pæne synes jeg.

Jeg har læst lidt inde på Tænk, og de anbefaler den der mavepude indtil de er 3 år, da de så vil bukke sammen om puden i tilfælde af frontalkollision, og det vil skåne deres nakke. Hmmm - alle steder anbefaler de bagudvendt så lang tid som muligt, men jeg synes skisme ikke, at der er meget plads til ham.

Jeg vil lure lidt på dem, du har nævnt her.

Der er en test med mange stole på Tænk, men der har de ikke taget højde for, om der er skadelige kemikalier i stolens betræk. Tænk at det også er et issue - men selvfølgelig er det det. Så der er virkelig meget, der skal gå op i en højere enhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en Maxi Cosi til Leo, da han var baby, de er så pæne synes jeg.

Jeg har læst lidt inde på Tænk, og de anbefaler den der mavepude indtil de er 3 år, da de så vil bukke sammen om puden i tilfælde af frontalkollision, og det vil skåne deres nakke. Hmmm - alle steder anbefaler de bagudvendt så lang tid som muligt, men jeg synes skisme ikke, at der er meget plads til ham.

Jeg vil lure lidt på dem, du har nævnt her.

Der er en test med mange stole på Tænk, men der har de ikke taget højde for, om der er skadelige kemikalier i stolens betræk. Tænk at det også er et issue - men selvfølgelig er det det. Så der er virkelig meget, der skal gå op i en højere enhed

Ja, jeg kan godt se, at de dér Kiddy Pro får højeste score de fleste steder. Men jeg har da ærligt ikke tænkt så meget over dét med de skadelige stoffer. Det er nok fordi jeg tænker, at "selvfølgelig" putter man da ikke sådan noget i noget, der skal bruges til små børn- men du har da fuldstændig ret; det er da super vigtigt lige at få med ;) Men er de også med isofix?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så synes jeg i øvrigt at det er en stor comfort-fordel, hvis stolen kan indstilles i forskellige positioner ;) Isabella "ligger" nemlig tit og sover når vi kører, hvilket betyder MEGET for vores koncentrationsevne i trafikken- brøleabe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rômer King plus 9-18 kg har vi nu. forudvendt og vi er glaade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en RÖMER KING PLUS "MICKY" TRENDLINE i den fineste turkise farve. Autostol dog købt på tyske mytoys.de Super hurtig levering med UPS og de ombytter lige så hurtigt hvis varerne har skrammer ( tramesengen havde lidt ridser så den tog de bare retur uden det mindste)

Den er tung hvis man skal flytte den fra bil til bil men det har vi ikke behov for. Nem at spænde fast og 3 trins position med mulighed for sovende stiling.

Har lige lidt på dem med bøjle til bettetrolden på vej men forsøgte at få Isabella på 1,5 år i den og nøj hvor blev hun gal over at blive låst med benene på den måde argh2.gif så det bliver vist ved overvejelserne indtil videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se der er mange Römer King fans :bunny

Det med ligge position er smart, det havde jeg ikke tænkt på. Men det er da klart en fordel, som jeg vil huske på.

Vi snakkede lige om det igen i går. Og konklusionen er, at han må sidde lidt med bøjede ben lidt endnu.

Alle anbefalinger går på, at de skal sidde bagudvendt så lang tid som muligt, og vi har jo pladsen i bilen til det.

Så vi satser på, at han kan sidde i stolen et halvt års tid endnu, og så bytter vi den når han er omkring 3.

Så vil jeg være mere tryg ved at give ham en forudvendt stol uden mavepude, tror den pude kan være pænt irriterende at sidde med :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Britax Evolva 1 2 3 (plus). Den går fra 9-36kg.. og vi er meget glade for den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Ki.

Den du har afbilledet, skulle være en af de bedste. Det skyldes at Leo ikke ville kunne "sparke" sig selv i ansigtet eller få forvrædet skulderne hvis I skulle være indblandet i et biluheld, fordi stolen har en stor pude, der holder arme og ben adskilt og ikke har en sele der holder skuldrene nede, så kun hovedet "flyver" frem. Vi var også første meget skeptiske overfor dette store monstrum af en barnestol, men efter vi er blevet bekendt med begrundelserne for udseendet, så vil vi klart vælge denne efter baby-autostolen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Ki.

Den du har afbilledet, skulle være en af de bedste. Det skyldes at Leo ikke ville kunne "sparke" sig selv i ansigtet eller få forvrædet skulderne hvis I skulle være indblandet i et biluheld, fordi stolen har en stor pude, der holder arme og ben adskilt og ikke har en sele der holder skuldrene nede, så kun hovedet "flyver" frem. Vi var også første meget skeptiske overfor dette store monstrum af en barnestol, men efter vi er blevet bekendt med begrundelserne for udseendet, så vil vi klart vælge denne efter baby-autostolen!

Ja den har nemlig fået gode test resultater. Og jeg kan godt se det smart i den mavepude, selvom jeg har hørt flere sige, at deres børn ikke bryder sig om at sidde med puden. Men man kan måske vende sig til det, sikkerheden kommer jo først.

Den stol vi har nu købte jeg dengang vel vidende, at den havde begrænset benplads. Men den scorede højst rent sikkerhedsmæssigt, derfor sagde jeg til mig selv, at så måtte han sidde med lidt bøjede ben. Og det må han så gøre lidt endnu :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis det er ok, Ki så ville jeg gerne høre de andre, hvorfor de skriver de er glade for netop deres stol ;)

Det er ikke ment som nogen kritik eller noget, men tænker bare lidt hvad det er der gør at I er glade for den? Har i prøvet at være i uheld/hårde opbremsninger eller lignende der gør, at I synes stolen er god? Jeg sidder nemlig og lurer efter isofix stole, og synes ligesom dig Ki, at det er svært. Jeg kan udelukke en bagudvendt- det får vi simpelthen ikke plads til, når der skal være 3 autostole bagi. Men ellers tænker jeg mest på sikkerheden- er det dét I mener når I skriver, at I er glade for stolen- eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I go'morgens danmark i dag havde de noget om autostole synes du skal tjekke det her er linket det :) http://go.tv2.dk/articledag/id-40143383:autostole-dumper-i-test.html

Tak for det.

Den der vandt i klassen 9-18 kg er den stol, som vi har i dag.

Jeg synes bare, det er helt vildt, hvis de regner med, at man kan sidde i den stol til man er 4 år.

Leo er ikke specielt lang, så jeg gad godt se et barn med lange ben sidde i stolen til det er 4 år <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Louie sidder i er der masser af plads i endnu, Liva sad i den til hun blev hmm 4 år (det er hendes stol)

Det er den der da var den bedste i i test i den gruppe forudvendt, nå men nu kan jeg ikke lige hiuske hvad den hedder, skriver lige når jeg er hjemme :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er ok, Ki så ville jeg gerne høre de andre, hvorfor de skriver de er glade for netop deres stol ;)

Det er ikke ment som nogen kritik eller noget, men tænker bare lidt hvad det er der gør at I er glade for den? Har i prøvet at være i uheld/hårde opbremsninger eller lignende der gør, at I synes stolen er god? Jeg sidder nemlig og lurer efter isofix stole, og synes ligesom dig Ki, at det er svært. Jeg kan udelukke en bagudvendt- det får vi simpelthen ikke plads til, når der skal være 3 autostole bagi. Men ellers tænker jeg mest på sikkerheden- er det dét I mener når I skriver, at I er glade for stolen- eller hvordan? :)

Ved pludselige opbremsninger ryger Isabella ikke forover men bliver fastlåst ved ryggen. Ligeledes når hun sover, vælter hun heller ikke forover. Dette var noget vi også så på da vi valgte stol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte Rømer dengang fordi den lå rigtig god i test og vi har ikke isofix. Den er nem at montere, sidder godt i de 5 biler vi har haft de sidste 2 år, den er pæn i designet og har en god støtte ved nakken.

Vi har faktisk arvet en maxi così tobi, som bliver brugt i ekstrabilen, men jeg er ikke imponeret. Den er svær at montere, sidder knap så godt fast. Der er heller ikke samme støtte til nakken som ved en Rømer.

Den eneste fordel er at den måske er et par cm højere i ryggen og vores datter kan derfor stadig passe den og ikke rømeren som lige er blevet skiftet ud med en større model.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er en super tråd den her - synes trådstarter virkelig har formået at ramme et godt emne her :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er en super tråd den her - synes trådstarter virkelig har formået at ramme et godt emne her :P

:lol JA for pokker! :D

Total :respekt til ts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER