Kirstine

Barn nr. 2 - begynder så småt at gå op for mig..

2 indlæg i dette emne

Hej Alle

Jeg venter barn nr. 2. Det er helt planlagt og vi glæder os rigtig meget, men det har været rigtig svært at vende sig til det denne gang.

Den der umiddelbar nysgerrighed for hvad der sker uge for uge, og hvad den lille nu ligger i maven og laver er der slet ikke denne gang..

Når jeg bliver spurgt hvilken uge jeg er i kan jeg ikke huske det og må lige regne for at finde ud af det.

Det er først nu hvor jeg snart skal på barsel, at det rigtigt er gået op for mig, at vi faktisk skal til at have en baby i huset igen.

Jeg har intet planlagt før sidste weekend hvor vi så småt fik sorteret min søns babytøj og fundet det frem der kunne bruges til en pige. Ellers er intet klar..

Jeg tænker derfor, at hvis jeg nu melder mig ind i sådan en her terminsgruppe kan det være jeres glæde og engagement kan få mig i den rette stemning.. Eller er det bare sådan det er når man venter nr. 2?

Mange hilsner fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan er det vist for rigtig mange der venter nr. 2 :)

Kan sige det bliver endnu værre når det bliver barn nr. 3 - der kunne jeg ikke engang huske terminsdatoen!!

Efter fødslen var det også meget anderledes for mig. Barn nr. 1 fik en fin fotobog, div. hjemmemalede billeder, dagbog det første år osv. osv.

Barn nr. 2 venter stadig på fotobogen fra det første år... og han er 3 år!!

Barn nr. 3 er 13 mdr og her har jeg ikke fået skrevet fødselsberetning endnu!

Ved nr. 1 er det nyhedensinteresse ift. at lære noget nyt om graviditeten. Nu ved du jo det hele og behøver derfor ikke at sidde og læse så meget om det - og har heller ikke helt så meget tid da barn nr. 1 jo også skal passes.

Dengang du var gravid første gang havde du meget mere fritid for dig selv til babypuslerierne.

Jeg vil sige at min kærlighed til nr. 2 og 3 på ingen måde er mindre end til nr. 1. Den er dog forskellig men det tror jeg ikke har noget med rækkefølgen at gøre men mere noget med at det er tre meget forskellige personligheder de har :)

Nyd det du har lyst til og lad være med at have dårlig samvittighed over du ikke lige får læst om uge for uge (den lille er jo ret ligeglad med om du læser det eller ej ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER