Martin

Ting du godt ville have vidst inden

45 indlæg i dette emne

Kan lige tilføje en anden ting .. Selvom man kun er 5 uger henne kan man SAGTENS ha' en mave som ikke længere kan være i bukserne og rent faktisk se gravid ud!

den synes jeg faktisk er god.. det er så sandt. Der er så meget forskel, nogle kan se det så tidligt, nogle får først mave i 20 uge.. og alt er helt normalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhe der er en del...

At man selv om man er ung, sund, slank, rask og aktiv stadig kan have det ad helvede til når man bliver gravid.

At kvlame sagtens kan være helt indtil et parmåneder før termin.

At 2 trimester ikke nødvendigvis er det bedste.

Hvor uendelig træt man bliver lige fra start til slut.

At man ikke bare får en fodbold på maven at der er en masse andre ting forbundet med at være gravid. (største overraskelse)

At graviditet ER en sygdom for nogen.

Den dårlige samvitighed man kan få over for sig selv og sit arbejde fordi man bare ikke kan alt det man kunne får.

At dine ribben bare ikke er i dine mere når baby bliver stor og skubber rundt til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have vidst at jeg fik morgenfriske børn som står op omkring kl 5, så kunne jeg lige have genovervejet inden jeg fik nogen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At man ikke bare kan spise uhæmmet fordi man er gravid og alligevel bliver tyk - chokolademaven forsvinder ikke af sig selv sammen med barnet :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 3 råd jeg giver til alle gravide og nye forældre er:

* Prøv autostolen i bilen inden du står og skal hjem fra hospitalet :)

* Bliv sammen i de første 2 år af barnets levetid! Tingene bliver meget lettere derefter, og jeg er desværre bange for at mange er blevet skilt af forkerte grunde!

* STÅ OP UNDER VEERNE!!! Det gør meget mindre ondt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor utrolig hurtigt tiden går

At ens liv bliver fyldt med så meget kærlighed, at det nogen gange er fuldkommen overvældende.

At det til tider bare er pisse hamrende lorte agtig - hårdt

At man IKKE må glemme sig selv og hinanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, har ikke nærlæst alle besvarelser, men det eneste jeg umiddelbart selv godt ville have vidst var...

at det ved en VAGINAL fødsel var helt normalt at det føltes som skulle man skide en Scania lastbil... Jeg blev SÅ bange da jeg virkelig troede jeg sked mit underliv/bagparron ud af kroppen (pardon my french!)

Jeg turde derfor ikke presse - havde presseveer 1,5time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke læst de andres besvarelser.

Jeg synes selv jeg vidste alt hvad der var at vide - og havde passet børn i 100 nærmest inden.

MEN INGEN HAVDE FORTALT MIG AT DER ER NOGET DER HEDDER EFTERVEER!!!! hvad er det for noget pis at man skal døje med veer EFTER man har født? og at de kun bliver værre og værre desto flere børn du får! av av

ja, og at amning ikke er en skid hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville allermest gerne ha vidst der er noget der hedder brystbetændelse.

Jeg fik det da min søn var 1½ mdr gammel og anede ikke hvad det var eller hvorfor jeg blev syg og mine bryster føltes som om der gik veer i dem og mit barn bare skreg og skreg og faktisk gjorde det fordi han ikke fik noget mælk ud fordi mine bryster var fyldt med knuder :( Avaavavvavav :(

RING til din sundhedsplejerske ved det MINDSTE - det er derfor du betaler hendes løn og det er det hun er uddannet til.

Tag ikke altid sundhedsplejerskens ord for gode varer selvom det er det hun er uddannet til, men få gerne en second opinion hvis dit indre siger der er noget andet galt. Dit indre lyver ALDRIG for dig.

Det gør skideondt at amme!!! :

Det er ikke bare LET at amme...det er ikke alle der KAN amme og det er HELT OK AT GIVE FLASKE og de ivrige babsesygeplejesker på barselsgangen skal BARE lade være med at give én dårlig samvittighed hvis man ikke kan eller vil amme.

En god mor sidder ikke i babserne og lad være med at dunke dig selv hvis du ikke kan eller vil, baby vil helst ha en glad og tilfreds mor :) Flaske eller ej :)

Når barnet bliver lidt ældre opdager du at barnet også er født med noget der hedder "egen vilje" - det betyder ikke at den skal indfries. DVS det er DIG der er chefen og det er DIG der sætter regler og dagsorden, hver dag hele tiden de næste 18 år morgen middag aften...daggry ;)

Ingen har sagt det er let at have børn...

Børn lytter oftest mere til fremmede - og spiller bold op af forældrene - lær at leve med det og tag det som et tegn på at barnet viser DIG tillid ved at kunne te sig tosset i dit nærvær mens det stadig ved du elsker det overalt på jorden :)

Man skal også vide at alle andre absolut ikke har samme følelser for DIT barn som du har...ret få kan få tåre i øjnene når dit barn tager sine første skridt etc.

At blive mor er det mest fantastiske og samtidig det hårdeste job nogensinde - men man gør gerne sit job fordi ens barn/børn er så dejlige og elskelige <3

PS:

Det er også rart at vide når dit barn starter i DP/vuggestue etc. så er det dermed slut med selv at bestemme hvilke uger i sommerferien du har ferie. Dp/vuggestuen har i år fx lukket 29-30-31....held og lykke med at få fri/finde andre der kan passe dine børn i deres ferie :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have vidst at jeg fik morgenfriske børn som står op omkring kl 5, så kunne jeg lige have genovervejet inden jeg fik nogen :D

Nååå ja, det ville jeg også gerne have vist :godmorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de super fede svar ind til videre :biglove

Kom endelig med flere bidrag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

# Det er ikke en skam at bede om smertestillende under fødsel.

# At huske at ligge kameraet så man husker det med på sygehuset.

# Ikke hos alle kommer amningen til at køre og det er altså OK !!!!

# mor sidder ikke i brysterne, men i hjertet.

# Det er ok at føle sig træt under graviditeten men også efter.

# At der findes efterveer.

# At min mor i den grad fik mormorkuller og blev shopaholik :biglove

# Når man er gravid er der SÅ meget sødt tøj man vil have, at man ikke er til at drive ud af forretningen.

# At alle kommer med råd, men lyt til dig selv først.

# Børn er og bliver forskellige, det samme gælder i den grad også graviditeter og fødsler.

# At man bliver fanatisk fotograf.

# at jeg burde have kendt flere børnesange uden ad.

# Blødning under graviditet er ikke altid fordi man aborterer.

# Ikke alle får store maver, heller ikke anden gang.

# At man kan begynde at tudbrøler over små ting uden varsel.

# Det er hammer svært at klippe tånegle.

# maven bliver alles klappedyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- At man får trang til de sygeste madvarer og kvalme over de mest normale madvarer

- At man IKKE nødvendigvis behøver rende ud at købe graviditetsbukser, men bare kan benytte bukser med elastik i taljen

- At ens bryster "eksploderer" i størrelse og man kan komme til at ligne Dolly Parton

- At man IKKE behøver hoppe i graviditetstøj i 5. uge og at der ikke er noget galt i det

- At man godt kan vente med at tage på indtil 20. uge

- At man nødvendigvis ikke behøver at kunne lide at amme

- At man fælder helt utroligt meget efter fødslen

- At man får de vildeste efterveer

- At der kan klumper af blod ud med blødningen de første dage efter fødslen

- At en baby skider helt utroligt meget og at det er svært at få af tøjet <_<

Og der er sikkert MEGET mere :shooter

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min kæreste ville rigtig godt ha vidst på forhånd, at mit behov for nær/krops-kontakt, næsten helt og aldeles, blev opfyldt med baby. og at det derfor krævede stor tålmodighed og en anelse forberedelse at vi havde tid til at være intime, for så snart baby sover - er mor faktisk træt :zzz

og jeg ville også godt ha vidst hvor meget man faktisk bløder efter fødslen, også efter ks - for jeg vidste faktisk ikke hvorfor man blødte :wacko

jeg ville også gerne ha' vidst at det var helt vildt rart at have mad i fryseren, som ingen forberedelse krævede, men bare skulle varmes op :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- At man får trang til de sygeste madvarer og kvalme over de mest normale madvarer

- At man IKKE nødvendigvis behøver rende ud at købe graviditetsbukser, men bare kan benytte bukser med elastik i taljen

- At ens bryster "eksploderer" i størrelse og man kan komme til at ligne Dolly Parton

- At man IKKE behøver hoppe i graviditetstøj i 5. uge og at der ikke er noget galt i det

- At man godt kan vente med at tage på indtil 20. uge

- At man nødvendigvis ikke behøver at kunne lide at amme

- At man fælder helt utroligt meget efter fødslen

- At man får de vildeste efterveer

- At der kan klumper af blod ud med blødningen de første dage efter fødslen

- At en baby skider helt utroligt meget og at det er svært at få af tøjet <_<

Og der er sikkert MEGET mere :shooter

Knus Susanne

Åh ja, det ville jeg også rigtig gerne have vidst. Troede mit underliv var ved at falde ud, første gang jeg var i bad. Iøvrigt havde jeg fået AKS,og måtte ringe efter en sygeplejerske, der kun gøre rent efter mig, for kunne ikke selv bukke mig ned og samle op, og lortet ville ikke skylle med ned i risten <_< :lolhit

Og at der sagtens kan komme klumper med de første par mens´er efter fødslen, og at det er meget normalt (og i lidt mindre størrelsesforhold end lige efter fødslen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  • At man ikke nødvendigvis får en nem og uproblematisk graviditet blot fordi man er sund og rask
  • At barnet har det fint selv om du har det ad H til
  • At din yndlings spise kan blive din værste fjende
  • At ens lugtesans kan forandre sig markant
  • At man skal tage sin intuition alvorlig
  • At den bedste vej frem, er at bruge sin sundefornuft og lade alverdens velmenende råd fise ind af det ene øre og ud af det andet
  • At man skal prøve og nyde det så meget som muligt, også selv om man vil ønske at snart var ovre, Glæd dig over de små ting selv om det er hårdt og du har det skidt, ellers bliver det for surt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen får ikke mødre følelser under graviditeten, lige efter fødslen men først et stykke tid efter, det betyder ikke at du er en dårlig mor, det skal nok komme, det er bare forskelligt hvornår fra mor til mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at man kort efter fødslen græder over ALT. Det er de hormonelle forandringer der sker i kroppen efter du er blevet mor :) Kan godt virke skræmmende både på en selv og de nærmeste omgivelser! :)

(Jeg lå og vrælede på gulvet 5 dage efter min søns fødsel fordi jeg var så lykkelig over min søns far havde sat rullegardiner op på min søns værelse...!! Seriøst!! ;)) Fanme fine gardiner!! ;) LOL

Det der græderi skal så også stoppe igen.....hvis det ikke gør det og du ingen glæde kan finde ved noget som helst og føler dig hul indvendig og er ked af det, så SKAL du tale med din SP og læge! Det kan være en fødselsdepression og den skal man have hjælp til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At man kan bryde ud i gråd over en reklame :blink:

Tal lige om at hormonbalancen er ustabil :P

:lolhit Ja sådan fandt jeg ud af at jeg var gravid, det var da den eneste naturlige forklaring.

* at butikkerne også har åbenet efter man har født, og at man nærmest leder efter en undskyldning for at komme ud og trille.

* at man lige så godt kan gemme præventionen til efter fødslen og IKKE smide det ud, man kan godt blive gravid selv om man ammer.

* At de 20ekstra kg kager IKKE er så nemme at tabe som man tror. :sandie

* at alt det de siger man ikke kan leve foruden kan man SAGTENS undvære.

* at ens mave bliver allemands eje.

* at man har to ører, et til at lade råd og menninger gå ind ad, og et til at lade det gå ud af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, det ville jeg også rigtig gerne have vidst. Troede mit underliv var ved at falde ud, første gang jeg var i bad. Iøvrigt havde jeg fået AKS,og måtte ringe efter en sygeplejerske, der kun gøre rent efter mig, for kunne ikke selv bukke mig ned og samle op, og lortet ville ikke skylle med ned i risten <_< :lolhit

Og at der sagtens kan komme klumper med de første par mens´er efter fødslen, og at det er meget normalt (og i lidt mindre størrelsesforhold end lige efter fødslen).

Ja det der er fremhævet her havde været meget rart at vide, min første mens efter jeg havde født Jessie troede jeg skulle dø af blodmangel- nøj en flod :(

Og så ville jeg også gerne have vidst at efterveerne er næsten ligeså slemme som veerne fordi det skidt fortsætter i flere dage... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER