Betty87

Århhh hvor er det svært!

5 indlæg i dette emne

Hej alle!

Situationen er den, at jeg og min kæreste planlægger at smide p-pillerne i november og derefter, i løbet af de næste 3 mdr, begynde at lave en baby! Og er helt vildt lykkelig ved tanken om dette!

Men, men, men... Jeg er færdig med uddannelse (pædagog) og dermed klar til arbejde pr 01.02.12.. Jeg vil gerne starte allerede i november, men frygter så for min chance for at blive ansat (chancerne er jo generelt ikke ret store) - hvis jeg allerede er næsten 3 mdr henne.. Men omvendt vil jeg blive virkelig træt af det, hvis vi venter og jeg så kommer til at gå ledig alligevel!

Spørgsmålet er derfor;

- Hvad har jeg ret til, hvis jeg er gravid pr. 01.02.12 og ikke kan få arbejde? Jeg er medlem af a-kasse (SL) - og de vil vel så dække mig ind? Men skal jeg stadig stå til rådighed som ledig, hvis jeg er gravid?

Men jeg kan ikke finde ud af om jeg vil udskyde ønsket om børn til jeg er i arbejde eller om jeg skal gå igang allerede i november nu når chancerne alligevel er minimale? Jeg vil helst bare ikke se min tid efter uddannelse som værende spildt, hvis jeg ikke får arbejde og ikke er gravid..

Århh jeg synes det er SÅ svært!!

Nogle der har stået i samme situation? Hvad er jeres erfaringer?

Gode råd og meninger er meget velkomne!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt i er blevet enige om at gå igang med projekt barn til november :)

Hvis du er arbejdsløs og gravid så har du ret til dagpenge og du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet indtil du kan gå på barsel.

Jeg synes det er svært at råde jer til hvad i skal gøre. Jeg kender ikke jeres situation og hvordan jeres økonomi har det.

Jeg havde det bedst med at have et arbejde før jeg blev gravid, da jeg var bange for jeg røg for langt ned i bunken hvis jeg ikke havde været på arbejdsmarkedet efter min uddannelse sluttede.

Omvendt så er der jo ingen der ved hvor længe det vil tage at blive gravid og hvis det tager noget tid er det brand ærgerligt at have udskudt projektet.

Så jeg kan godt forstå der er meget at tænke på :), men er ikke sikker på du blev meget klogere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej jeg er egentlig ret frustreret - ville jo egentlig også gerne have et arbejde at komme tilbage til.. men det er sq svært at tage beslutningen mellem hjerte og hjerne.. Synes bare vi har været klar længe - vi har snart været sammen i 6 år..

men måske skulle man bare prøve og så se hvad der sker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bliver nødt til selv at finde ud af hvad i gerne vil - der er positive og negative ting ved det hele.

Selv valgte vi, at jeg ikke kun skulle nå at blive færdiguddannet, men også have nogle år på arbejdsmarkedet før jeg skulle på barsel. For et år siden tog vi så beslutningen om at det endelig skulle være - men oplevede så at en baby ikke kommer på bestilling til os, og vi er nu kommet i behandling.

Jeg fortryder faktisk ikke vores beslutning! Jeg er glad for mit arbejde, og glad for alle de ting vi har nået at opleve inden baby.

Nu er jeg dog efterhånden ved at være træt af at vente, men det er så en anden sag. Der er ingen der ved hvordan det hele havde været hvis vi var begyndt at prøve tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv stået i nøjagtig samme dilemma...

jeg er færdiguddannet om 6 uger, og skulle self derefter søge arbejde da der er ansættelsesstop på den arbejdsplads hvor jeg har været som elev...

kæresten og jeg ønsker os dog brændende et barn...

og vi blev enige om at kigge det finansielle igennem, og med hans løn og mine dagpenge vil vi have 8.000 til overs om mdr. til tant og fjas og mad... benzin er ikke inkluderet i de 8.000...

vi blev enige om at det er et okay økonomisk grundlag for at starte en familie, og desuden får jeg det samme i dagpenge som på elevløn :) så der falder den økonomiske standard ikke :)

og så tænker jeg også at jeg ville være træt af at starte på et job og så skulle vente over et år med at blive gravid... (hvis jeg fik et job, og så blev gravid efter et par mdr ville jeg have det dårligt med det... nok bare mig der er åndssvag :P )

jeg synes ihvertfald ikke der er noget i vejen for at gå igang med projekt baby selvom man er nyuddannet uden job, så længe man har tænkt over det, lagt budgetter og stadig har én god fast løn (i det her tilfælde kærestens :) )

håber i finder ud af hvad i vil, for det ER frustrerende at vakle mellem to muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER