MamaWannabe

Udstyret til den lille

15 indlæg i dette emne

Hej alle,

Har I udstyret klar? Jeg har i dag tilbragt min første dag i BabySam med henblik på at få klarhed over hvilket udstyr, der skal indkøbes.. It's a jungle :-)

Vil det mon være en fordel med en kravlegård eller kan man lige så godt lægge den lille på et aktivitetstæppe på gulvet? Og hvilken tremmeseng skal man vælge? Jeg er dog sikker på at sengen skal være en der kan indstilles i højden.

Og så er der barnevognen... Pt. hælder vi dog til en EmmaLjunga kombivogn, modellen der hedder Nitro City. Vi er dog lidt i tvivl om vi skal have en med klapvognsdel og lift eller om det er bedre med en egentlig barnevognsdel? Vi færdes jo meget inde i byen og det er derfor vigtigt, at den er lille og nem at komme rundt med.

Og endelig er der jo alt det løse. Pusle- og badeudstyr skal man vel bruge, måske en voksipose og bæresele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh.....babyudstyr!! Det ER og bliver både en jungle OG en religion! :D

Der findes lister over hvad der er "must haves" såsom tremmeseng, tøj, stofbleer, etc.

Men kommer det til indkøb af større ting såsom barnevogn vil du få 17 forskellige bud på hvad der er bedst og billigst eller andet! :P

Puhhh listen kan gøres lang, men den kan også kortes ned alt efter hvilket behov man selv synes man VIRKELIG har....SKAL det være en barnevogn eller kan man nøjes med en kombivogn eller måske bare en kalecheklapvogn og så en voksipose som lift?

Eller skal man købe brugt....skal man ha en vugge eller hvad...Det er sådanne tanker i skal gøre jer og vi kommer gladeligt med mere eller mindre gode råd herinde! :D Så kan i selv sortere ;)

Jeg købte alt nyt til den første også barnevogn og leandervugge....til nr to har jeg stort set købt alt brugt og ingen vugge og ingen barnevogn....Så der er penge at spare, men det ER rigtig nok en jungle og ligtornen sidder på ens dårlige samvittighed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler kun eb bed sidecrip og lidt tøj hvis det er en pige men det hjælper dig jo ikke sorry..

Men det er og bliver en jungel af format men jeg lavede en liste og fik så mange som muligt til at læse den igennem og så tog vi ellers i babyhelvede og købte det hele på en gang så jeg kunne gå et overblik..

Men jeg havde fået købt alt for meget, så vil egentlig råde dig til at købe det mest nødvendige for butikkerne findes heldigvis også bagefter.

Måske vi skulle have en shoppetråd hvor vi hjælper hinanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget som en bedside-crip....den er jo SÅ smart og det hele, men den kan ikke bruges mere end ca 6 mdr, så skal man købe ny seng....

Det kan man så vurdere om man vil...

Alternativet er at købe en tremmeseng fra starten hvor hele den ene side kan tages af. Det gjorde vi og sengen stod så helt op ad min side og det virkede perfekt og så var der mange penge sparet da hun stadig bruger samme seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget som en bedside-crip....den er jo SÅ smart og det hele, men den kan ikke bruges mere end ca 6 mdr, så skal man købe ny seng....

Det kan man så vurdere om man vil...

Alternativet er at købe en tremmeseng fra starten hvor hele den ene side kan tages af. Det gjorde vi og sengen stod så helt op ad min side og det virkede perfekt og så var der mange penge sparet da hun stadig bruger samme seng.

Mette det er jeg helt klar over og jeg har ikke skrevet grunden til at vi mangler en, er fordi vi har August i sengen om morgen i weekenderne og han sover sammen med mig når han er syg..

Så der bliver plads til alle i sengen.

Men om det er den en vugge eller den anden er jo skide ligemeget for de vokser jo hurtig ud af den. Til August brugte jeg bare vores lift og så var den skid slået..

Forresten så står der også vi har udstyret klar og derfor svare jeg at vi mangler her skal indsættes en smili som blinker sødt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld Marie men jeg forstår ikke halvdelen af dit indlæg? Skriver du på smartphone eller er det bare gået stærkt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld Marie men jeg forstår ikke halvdelen af dit indlæg? Skriver du på smartphone eller er det bare gået stærkt? :)

Det gør sgu ingenting det er den fucking iPad som laver mine ord om tak fordi du gjorde opmærksom på det jeg retter lige mit indlæ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør sgu ingenting det er den fucking iPad som laver mine ord om tak fordi du gjorde opmærksom på det jeg retter lige mit indlæ

Haha, tænkte det godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har slet ikke købt noget endnu, selvom tankerne flyver rundt i hovedet. Hvordan skal barnevognen være, farver osv, hvad med pulsebord, indretning af værelse osv osv..

pyha en masse ting som skal tænkes igennem. Men for jeg som er første gang fødende, ville en lille tjek liste være Super :help altså hvad er mest nødvendigt i starten osv :)

Glæder mig dog til lille pigen kommer, vi aner ikke endnu hvad hun skal hedde. Hehe altså, de kære små...

men ser frem til gode ider eller kommentar :) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan kun anbefale jer at tage et smut i IKEA inden I begynder at spændere mange penge på udstyr i BabySam, der i den grad tager overpris for nogle af deres produkter fx. tremmesengen, som fåes ganske fin i IKEA til 499,-!!!

Mht. barnevognsvalget kan jeg anbefale dig at tage en tur i BabySam og få en demonstration af de forskellige vogne. Vi troede vi skulle have en Emmaljunga, men endte med en Odder, da vi ikke syntes Emmaljungas letvægtsstel levede op til vores forventninger ift. Odders letvægtsstel. Derudover er Odders modeller understøttet hele vejen rundt hvorimod Emmaljunga kun er delvist understøttet, det betyder bl.a. at kun Oddervogne er bygget til at bære et søskendesæde! men som nævnt så mange gange før, så er det en smagssag hvilken vogn man mener er bedst - vi har lyttet BLINDT til de forskellige tests af vognen og derudfra troet vi skulle have en Emmaljunga, men endte som skrevet med en Odder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os er der købt lidt, såsom badekar, stofbleer, sutteflaske og lidt tøj.

Vi har været ude og kigge på barnevogne og vidste fra start at det enten skulle være en Emmaljunga big star supreme alm. stel el. en Odder Zip med x-dream stel. Da jeg godt kan lide barnevognskassen på dem begge, og kender de mærker. Men odders kaleche kommer til at ''hænge'' efter et lille stykke tid, har lagt mærke til det når folk er kommet rullene med deres vogne, og indkøbskurven er meget lille. Emmaljunga edge duo compi har også været inde i billedet, men der var sikkerheden slet ikke iorden eftersom vi gerne vil have baby til at sove i gården engang imellem. Så vi har valgt en Emmaljunga big star supreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ikke bil, men ved jo at bebz vil komme ud og kører engang imellem og hvis man skal med taxi hjem osv når man har født...

men en autostol er vel lidt dyr når nu man ikke selv har bil.. er der nogle der har erfaringer med de der seler man kan spænde liftkasse fast med?

vi håer på at ku arve en masse brugt fra vores omgangskreds og så supplere med at købe det vi så mangler...

men hvor tidligt er i ude og købe??.. vi har ikke købt noget endnu da vi sys der stadig er ret lang tid til (slut okt/start nov.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ikke bil, men ved jo at bebz vil komme ud og kører engang imellem og hvis man skal med taxi hjem osv når man har født...

men en autostol er vel lidt dyr når nu man ikke selv har bil.. er der nogle der har erfaringer med de der seler man kan spænde liftkasse fast med?

vi håer på at ku arve en masse brugt fra vores omgangskreds og så supplere med at købe det vi så mangler...

men hvor tidligt er i ude og købe??.. vi har ikke købt noget endnu da vi sys der stadig er ret lang tid til (slut okt/start nov.)

Altså det kommer jo an på hvad det er i vil have da vi bestilte vores barnevogn gjode vi de 4,5før og der kunne de ikke garantere at den var hjemme til tiden.

Muligvis i skulle kigge lidt på det nu.

Ang autostol kan i ikke købe en brugt eller låne jer frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo det er måske en mulighed med en brugt :-)

er det 4,5 uger før?? for så ku det da godt være man så snart sq begynde at beslutte sig, jeg tror vi er på en emmaljunga duo combi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo det er måske en mulighed med en brugt :-)

er det 4,5 uger før?? for så ku det da godt være man så snart sq begynde at beslutte sig, jeg tror vi er på en emmaljunga duo combi

Hov hov jeg mente at vi bestemte og bestilte en Odder 4,5 mdr før forventet termin.

Men der var Emmaljuna fabrikken vist brændt og de kunne ikke producere kan ikke lige huske det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER