amberg

Hvordan går det hos jer??

3 indlæg i dette emne

Synes vi er meget stille herinde, så jeg vil da lige oprette en lille tråd om alt og ingenting :blabla .

Jeg kan ikke skjule maven mere. Jeg er lige på det der stadie, hvor folk ikke helt kan afgøre om jeg bare har lagt mig ud eller om der er en anden grund til at maven er blevet lidt større. Vi har dog efterhånden fået sagt det til alle dem vi kender, og jeg nyder at have alle tiders undskyldning for at spise for to :sandie

Jeg har lige været til undersøgelse på arbejdsmedicinsk klinik, hvor jeg har fået at vide at jeg skal have taget kontrol-blodprøver 1 gang i måneden indtil jeg har født (godt man ikke er bange for nåle!!!). Det skyldes mit arbejde og at jeg ikke har haft toxoplasmose og en sygdom der hedder Q-feber (kvæg-sygdommen). Og at jeg ikke har haft det gør godt nok mit arbejde lidt mere omstændigt. Jeg må ikke tage ud til kvæg-fødsler uden jeg har en maske med filter på, og så skal jeg holde mig væk fra katte-afførring - godt man har en forstående chef!!!!

Ellers forsøger vi stadig at forklare vores datter på 2½, hvordan det lige er det hænger sammen med babyen i maven. Hun har ikke helt forstået det endnu. Sidst vi snakkede om det sagde hun: "Mor har en baby i maven og jeg har en julemand i maven" (godt det ikke er mig der skal føde en stor skægget mand med ølvom).

Den værste kvalme er også ved at være ovre. Der kan godt lige komme en snert hvis jeg når at blive alt for sulten eller hvis jeg spiser for hurtigt. Kan også mærke at min lænd måske kommer til at volde lidt problemer den her gang. Har altid haft lidt låsninger i lænden og de drillede også i den sidste graviditet :( .

Hvordan står det til hos jer?

Anne-Marie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Tænkte, at det var ved at være på tide med en lille opdatering her fra mig ;) Er nu i uge 18(17+4) og både baby, far og jeg har det super godt. :glad

Har i de sidste 14 dage mærket liv i form af små bobler, der ligesom "springer" i livmoderen. Havde ellers læst og hørt mig til, at man som førstegangsfødende nok ført ville kunne genkende fornemmelsen i uge 18-20, så blev helt vildt glædeligt overrasket, da jeg allerede mærkede det første gang i uge 16 (15+3) :wub Havde også hørt, at man i begyndelsen kunne være i tvivl om, om det var baby, der bevægede sig eller om det bare var luft i maven :blink Ved ikke om det bare er min tarm der er underlig, men synes slet ikke, at det føles som når jeg hår luft i maven :whistling Det føles helt anderleders, synes jeg ^_^ Fantastisk følelse - Mærker små bobler eller prik hver gang jeg ligger eller sidder stille, og det er så dejligt at mærke at at der er aktivitet derinde. :wee

Om ca. 14 dage skal jeg til misdannelsesscanning. - Glæder mig meget til at se vores dejlige guldklump, men er da også en smule nervøs, for tænk hvis baby ikke har det godt? :unsure Ved godt, at der ikke er nogen indikator for, at noget skulle være galt, men tør bare ikke udelukke risikoen. - Er forberedt på hvadsomhelst :wacko

I går var vi på barnevognskig for først gang!:)Super dejligt, og også lidt uvirkeligt, at det nu var vores tur. :kuller Vi havde forberedt os grundigt hjemmefra( så godt vi nu kunne :blush ) og vi ville sondere markedet inden vi købte. Beslutter os forhåbentligt i løbet af de næste par uger :)

I næste uge skal jeg have købt mig noget ventetøj :glad Da jeg har et job, hvor jeg skal bevæge mig meget har jeg altid løse jeans på, og dem har jeg kunne passe indtil nu.- Men nu går den ikke længere! :P Går i strammere bukser når vi skal til fest og dem kan jeg slet ikke lukke mere ;)Og idet vi skal til en del fester i den kommende tid må jeg hellere få fornyet garderoben. :shop

Det var lige en opdatering fra mig. Håber at i alle har det godt og nyder jeres lille spirrevip i maven!

Knus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER