Susanne

Jeg har nu ondt på 12. time

43 indlæg i dette emne

Jeg har brug for et råd og/eller opmuntrende ord! :unsure

I morges var jeg ude og tisse kl. 5:45 og synes godt nok det spændte lidt i underlivet. Jeg tænkte det bare var fordi jeg skulle tisse meget og gik i seng igen. Jeg nåede bare aldrig at falde ordentlig i søvn igen, for smerten udviklede sig og da kl. blev 6:30 gjorde det så ondt, at jeg ikke kunne være i mig selv og kæmpede for at finde en stilling hvor det IKKE gjorde ondt :( Til sidst stod jeg op...

I løbet af dagen var smerten der hele tiden. En spænding/konstant niven i højre side - svært at forklare, men lidt som konstant sidestik. Oveni fik jeg det også dårligt... Kvalme og utilpashed :wacko Til sidst måtte jeg give op og køre hjem kl. 14:30. Jeg tog hjem på sofaen og når jeg ligger ned er det nogenlunde okay - i hvert fald bedre. Jeg sov ½ time og troede nu var alt fjong, men jeg nåede kun at hjælpe Søren med madlavningen i maks 10 min, så måtte jeg tilbage på sofa. Var svimmel, havde mega ondt og momentvis kvalme :(

Hvad sker der med mig?! Er det graviditetsbetinget og skal jeg i så fald være bekymret?

Jeg skal måske lige tilføje, at jeg i går var til fotokursus, hvilket var inkl. aftensmad, men kl. var så 20:30 før vi fik mad og det var en pizza-sandwich med MEGET hvidt brød = jeg var så sulten jeg var dårlig og puttede så ca. det allermest pco-uvenlige mad i min mave... Det var det eller ingenting :( Jeg synes før jeg har fået det dårligt og ondt hvis jeg har spist meget forkert gennem længere tid, men det har aldrig været sådan her før. Men er det virkelig bare derfor? Eller er jeg bare blevet forkælet med graviditetskvalme? Og hvad er i så fald smerten og hvorfor er den kun i højre side?

Jeg skal have 20 gæster til boller/kage/kakao og hotdogs på lørdag og jeg kan SLET ikke overskue hvis jeg skal blive ved med at have det sådan her :(

:huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære vense :kram

Jeg ville kontakt min læge, hvis det var mig. Det er meget normalt med ligamentsmerter, men dine lyder som længerevarende og mere smertefulde end jeg før har hørt om :blush :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det også utrolig dårligt omkring din periode. Jeg kunne ikke ret meget andet end at ligge på sofaen.

Jeg havde også kun ondt i den ene side og begyndte at frygte en GUL. Men jeg kontaktede lægen og han sagde at det ville være så smertefuldt, så man slet ikke ville være i tvivl.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret. Det er nok bare ligamentsmerter. Men for en sikkerheds skyld, kan du jo kontakte din egen læge. Du må ikke gå og være bekymret.

God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det også utrolig dårligt omkring din periode. Jeg kunne ikke ret meget andet end at ligge på sofaen.

Jeg havde også kun ondt i den ene side og begyndte at frygte en GUL. Men jeg kontaktede lægen og han sagde at det ville være så smertefuldt, så man slet ikke ville være i tvivl.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret. Det er nok bare ligamentsmerter. Men for en sikkerheds skyld, kan du jo kontakte din egen læge. Du må ikke gå og være bekymret.

God bedring :)

Åh, det er da beroligende, at du har prøvet stort set det samme! Tak! :kram

Hvis det stadig gør ondt i morgen, må jeg lige vurdere hvad jeg gør... Det er jo helligdag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh søde, håber det snart går over!

Min første tanke var om det var en GUL, men da du jo er blevet scannet, kan det jo ikke være det. Mine ligamentsmerter har slet ikke været så kraftige, men jeg har heller aldrig haft rigtige mens smerter, så måske jeg bare er heldig på det område...

Bliver det ved, så må du ringe til vagtlægen - jeg er dog overbevist om det ikke er noget kritisk!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh søde, håber det snart går over!

Min første tanke var om det var en GUL, men da du jo er blevet scannet, kan det jo ikke være det. Mine ligamentsmerter har slet ikke været så kraftige, men jeg har heller aldrig haft rigtige mens smerter, så måske jeg bare er heldig på det område...

Bliver det ved, så må du ringe til vagtlægen - jeg er dog overbevist om det ikke er noget kritisk!

:kram

Jeg har heller ikke før sidste weekend haft noget der mindede om ligamentsmerter. Og det har kun være ganske korte niv og jag... Det ER altså lidt mærkeligt. Er glad for jeg er blevet scannet, så jeg ved den ligger rigtigt... Og så længe jeg ikke bløder, behøver jeg vel ikke være bekymret? :unsure Kan det være blindtarmsbetændelse?! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er da beroligende, at du har prøvet stort set det samme! Tak! :kram

Hvis det stadig gør ondt i morgen, må jeg lige vurdere hvad jeg gør... Det er jo helligdag <_<

Når min læge har lukket, så henviser de altid til en anden læge, der holder åbent. Måske gør din også det?

Da jeg havde det dårligt, fik jeg at vide flere steder fra, at det kan betyde at fostret er ved at sætte sig godt fast. Og det er jo en meget dejlig tanke at have midt i kvalmen og smerterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan godt være blindtarmsbetændelse... Den sidder i højre side og ved blindtarmsbetændelse får man også mange ulidelige smerter. Så hvis smerterne bliver ved, så ring til vagtlægen og snak med dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal ringe til akut gynækologisk eller vagtlægen. Det kan være cyster, alm. ligamentsmerter, blærebetændelse, anden betændelse osv.

Men ligamentsmerter kan gøre meget ondt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det som du beskriver i mandags. Jeg gætter på det er ligamentsmerter, og når du ikke har haft det så meget endnu, kan det sagtens være grum :kram2

Vi er jo stort set lige langt, og jeg læste også noget om, at hormonere topper i uge 8 og 9- har bestemt også selv mere og mere kvalme.

Ved blindtarmsbetændelse får man høj feber- meget høj. Så hvis der ikke er tegn på feber, tror jeg ikke det er dét.

Hvis du er utryg, så kontakt da endelig en læge. Masser af :kram og tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En graviditet uden for livmoderen er heldigvis udelukket og så længe du ikke bløder, tror jeg ikke, at du skal være bekymret for graviditeten.

Jeg håber, at alt er, som det skal være. Og bliver det ved, så synes jeg, at du skal kontakte vagtlægen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke at smerten er aftaget i morgen synes jeg at du skal kontakte vagtlægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad det er- men sender bare KÆMPE KNUS Og god bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Jeg ved heller ik lige hvad det skulle være, men et kram eller 2, kan jeg altid undvære :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle Jeres beskeder, piger! :lovebk

Jeg har det stadig bedst når jeg sidder eller ligger, og lige bortset fra kraftige smerter lige efter jeg havde spist, så kan jeg holde det nede. Jeg HAR tænkt feber-tanken, men lige nu føles jeg slet ikke varm, så det tror jeg ikke på.

Nu bliver jeg liggende på sofa en time eller to endnu inden jeg går ind i seng og så håber jeg at vågne i morgen og være mig selv igen. Lige nu er jeg godt nok ualmindeligt træt, på trods af ½ times lur kl. 17:30, så måske MissingLink har ret i, at det bare er mine hormoner der går helt amok for tiden.

Jeg prøver at vente med at panikke og aer lidt ekstra på maven :blush

:kram2 til alle Jer skønne piger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sende et kram... Ved ikke hvad det er.. Første tanke var gul.. Men det er det jo helt sikkert ikke når du er blevet scannet... Der er nok ikke andet for end at vente tålmodigt... I know det er heller ikke min stærke side med projekt baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi er nysgerrige. :lovebk

Hvordan går det med dig idag?

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde piger!

Da jeg gik i seng i går gjorde det mere ondt end det ellers havde gjort og kun jernvilje og vejrtrækningsøvelser sørgede for jeg faldt i søvn uden smertestillende - er faktisk ret stolt af, at jeg endnu ikke har taget nogen piller :rolleyes

Jeg har sovet fint i nat og da jeg vågnede ved 7-tiden i morges synes jeg faktisk jeg havde det normalt. Men smerterne kom snigende tilbage i løbet af en times tid <_< Jeg havde en brunch-date med 3 veninder kl. 10, så jeg gik i bad, tog tøj på og lavede en portion a38 for jeg kunne godt mærke jeg var sulten. Men det var ingen fryd at spise og smerterne og kvalmen tog til, så jeg måtte skynde mig ind i seng igen og skrive til veninderne, at jeg måtte melde afbud :(

Jeg ligger stadig i sengen... I dag kan jeg i det mindste få smerterne vil at gå væk når jeg ligger ned, men så snart jeg har stået op i 10 min kommer de tilbage - og med smerterne kommer kvalmen. Det er bare IKKE særlig fedt på en fridag i solskin, hvor jeg burde bage kage, vaske tøj, løbe en tur og gøre rent til jeg får huset fuld af gæster i morgen :prik

Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at vente og se tiden an. Det er kun en vagtlæge jeg kan få fat i i dag og han vil garanteret bare sige jeg skal tage en panodil og vente og se <_<

Det gør stadig kun ondt i højre side og jeg har stadig ikke set noget blod... Det er da ikke normalt kun at have ligamentsmerter i den ene side?! Og så længe ad gangen?! :unsure

SUK, siger jeg bare!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh din stakkel....

jeg vil ønske dig god "bedring" og håber bare at det er forbigående ligamentsmerter og morgenkvalme.... der er væk i løbet af i dag- så du kan få en dejlig dag imorgen!

Må se om der er net i Berlin- ellers vil jeg glæde mig til en forhåbentligt positiv update søndag aften, når jeg vender tilbage :-)

Jeg har pakket tasken fuldt af knækbrød, finskåret ingefær (til at putte i vandflaske) og andre små snacks- og håber jeg kan holde kvalmen nede på den baggrund- ellers er det ikke fedt hverken at flyve eller rende rundt og være social med gamle tyske studiekammerater i berlin en hel weekendend....

God bedring søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh din stakkel....

jeg vil ønske dig god "bedring" og håber bare at det er forbigående ligamentsmerter og morgenkvalme.... der er væk i løbet af i dag- så du kan få en dejlig dag imorgen!

Må se om der er net i Berlin- ellers vil jeg glæde mig til en forhåbentligt positiv update søndag aften, når jeg vender tilbage :-)

Jeg har pakket tasken fuldt af knækbrød, finskåret ingefær (til at putte i vandflaske) og andre små snacks- og håber jeg kan holde kvalmen nede på den baggrund- ellers er det ikke fedt hverken at flyve eller rende rundt og være social med gamle tyske studiekammerater i berlin en hel weekendend....

God bedring søde!

Tak! :kram2 Og god tur til Berlin - det skal nok blive godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg tror altså mest af alt det er min fordøjelse der er sat ud af spillet (ja, undskyld :blush)

Jeg har de sidste par dage været MEGET oppustet og haft luft i maven som jeg ikke rigtig har kunne komme af med... For 20 min siden havde jeg MEGA ondt igen og i ren afmagt gik jeg på toilettet. Og det var som at trykke på en knap for nu har jeg det stort set normalt! Ingen smerter og ingen utilpashed! Det ER da mærkeligt! :blink

Jeg tror det er en rigtig uheldig kombi af ligamentsmerter, besværet fordøjelse pga. graviditeten og så et rigtig uheldigt pco-forkert madindtag i forgårs... <_< Jeg håber VIRKELIG det er overstået nu og for alvor begynder at gå den rigtige vej!

Mine to små søstre kommer her til eftermiddag og skal være her til søndag og jeg er sgu ikke særlig sej at besøge hvis jeg bare ligger inde i sengen :(

Tak for alle Jeres kram, beskeder og tanker. You are the best! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som du selv beskriver det, så lyder det meget til de smerter, som man får beskrevet, hvis man virkelig er obstiperet, når du fortæller, at smerterne var væk efter du kom på toilettet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring, håber det er overstået nu, men hvis ikke må du altså kontakte en læge imorgen

kvalmen kan også komme fra de stræke smerter, da jeg var gravid havde jeg nyresten og jeg kastede op af smerter

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER