DikteK

Gode råd mod halsbrænd modtages med kyshånd

11 indlæg i dette emne

Jeg er indenfor de sidste 2 uger blevet sådan plaget af halsbrand <_< . Det er mest når jeg ligger ned, men også ind imellem i oprejst stilling! Nu er jeg jo førstegangs, så tænkte om der evt. var nogle af jer garvede mødre, som skulle ske og lægge inde med gode råd??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et glas kold mælk! ;)

Det virker her.. jeg vil helst undgå at tage diverse forskellige piller m.m. så jeg har prøvet med 'modparter' til syre (som halsbrand jo er) .. altså noget basisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker også mælk mod min halsbrand. Men når det er meget slemt om natten, så snupper jeg en Galieve-tablet. Vil dog helst undgå at tage for mange af dem.

Du kan evt. kigge i denne tråd efter flere gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd :kram Det bliver afprøvet med det samme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjælper et glas kold kakao mælk.

Syntes at mælkens virkning tog af alt for hurtigt, men matilde kakao virker. (min ejen lomme filosofi er at det er fordi der er mere tynkte/mad i, end der er i rigtig mælk :blush )

Til gændgæld har jeg læst at æbler og krydret mad, skulle gøre det meget være....

Ved det passer med det krydrede mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke selv halsbrænd eller er gravid, men tænker lidt, at det gælder om at nedsætte syreindtaget, det gøres bla ved basisk madvarer som mælk og yogurt + des lignende. Link tyggetabeletter kan også være nedsættende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine tidligere graviditeter har jeg spist mandler når jeg havde halsbrænd. Det hjælper også rigtig godt:-)

Kh JAnni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig hjalp/hjælper mandler og link, de kan købes i håndkøb på apoteket i to styrker, jeg brugte den stærkeste på 1100 mg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en del halsbrand gennem hele min graviditet og også min sidste graviditet, så jeg har taget Balancid der købes i håndkøb på apoteket og gerne må tages når man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en del halsbrand gennem hele min graviditet og også min sidste graviditet, så jeg har taget Balancid der købes i håndkøb på apoteket og gerne må tages når man er gravid.

Det bruger jeg også og det virker på stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode råd :-) Nu varer det forhåbentlig ikke så længe før bebs kommer til verdenen :stork og så går halsbranden forhåbentlig i sig selv igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER