Gantzel21

De kære ÆL-teste

19 indlæg i dette emne

Testede til middag og der var teststregen tydelig, men ikke lige så tydelig som kontrolstregen - se vedhæftede foto af dårlig kvalitet - åben ikke op det bliver for utydeligt. Kontrolstreg til venstre.

Kan man så godt komme ud for at hvis jeg testede nu, ville den være endnu mere tydelig? Altså kan den ændre sig i løbet af 8 timer?

post-184-060031200 1305572004_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Testede til middag og der var teststregen tydelig, men ikke lige så tydelig som kontrolstregen - se vedhæftede foto af dårlig kvalitet - åben ikke op det bliver for utydeligt. Kontrolstreg til venstre.

Kan man så godt komme ud for at hvis jeg testede nu, ville den være endnu mere tydelig? Altså kan den ændre sig i løbet af 8 timer?

Ja, det kan den sagtens. Jeg har taget en test der lignede den der en eftermiddag kl. 16:30 og da jeg tog en til ved sengetid kl. ca. 22:30 var den klart positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg kan godt risikere, at jeg HAR haft ÆL før denne test blevet taget, men ikke nået at se det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg aldrig testet ÆL 2 gange på en dag, men jeg ville da forsøge at teste igen i morgen. Jeg vil så også sige, at jeg kunne lave sådanne teste som du viser, næsten hele perioden uden at have ÆL. De to lige tydelige streger, var der kun en enkelt dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da LH-hormonet stiger drastisk omkring ÆL, så kan man sagtens tage en test, der er tæt på positiv om eftermiddagen og en bragende positiv om aftenen samme dag. Jeg har selv prøvet det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man så også være sikker på, at hvis man har en test der er næsten-positiv at man får ÆL? Den ville vel ikke stige til næsten positiv uden også at blive positiv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man så også være sikker på, at hvis man har en test der er næsten-positiv at man får ÆL? Den ville vel ikke stige til næsten positiv uden også at blive positiv?

Mine var næsten positive hele cyklus ;) Jeg har prøvet at teste en cyklus, hvor den var næsten positiv alle dagene, men aldrig rigtig positiv. Jeg tror man kan være sikker på, at man aldrig kan være helt sikker på noget- desværre :( Men håber da for dig den er lige på trapperne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man så også være sikker på, at hvis man har en test der er næsten-positiv at man får ÆL? Den ville vel ikke stige til næsten positiv uden også at blive positiv?

Det kan jeg heller ikke svare på, for det er helt individuelt. Jeg laver altid to streger, uanset hvor i cyklussen jeg er, men dagen før ÆL bliver teststregen lidt mørkere, for så at blive positiv dagen efter. Det er et mønster, som jeg har erfaret mig gennem de tre cykli, hvor jeg har brugt ÆL-teste. Men det er som sagt ikke ensbetydende med, at det er sådan for andre, plus at det jo nok også kan variere fra cyklus til cyklus.

Hvad siger testen i dag? :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er som den anden - måske en lille bitte bitte bitte smule mørkere (håbet kan se mere end et alm. øje ^_^ )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falder LH-hormonet så drastisk efter ÆL?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falder LH-hormonet så drastisk efter ÆL?

Ja - det går forholdsvist hurtigt og hurtigere hos nogen end hos andre :)

Der er en fin grafisk illustration af hormonudviklingen i cyklus HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh hvor jeg håber - især efter svigermors drøm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige fortælle, at jeg har forsøgt med en ÆL-test efter jeg fandt ud af jeg var gravid. Og på den test var teststregen MEGET tydeligere end kontrolstregen ;) Kunne nemlig huske noget om (fra da jeg var gravid med Isabella) at der var et "rygte" om, at ÆL-teste var positive, hvis man var gravid. Altså at man kunne bruge dem som en slags indikator på om man var gravid. Hvis nu den f.eks. blev positiv igen lige inden man skulle have mens :) Skal nok lige se om jeg kan skyde et billede af den test jeg tog denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige fortælle, at jeg har forsøgt med en ÆL-test efter jeg fandt ud af jeg var gravid. Og på den test var teststregen MEGET tydeligere end kontrolstregen ;) Kunne nemlig huske noget om (fra da jeg var gravid med Isabella) at der var et "rygte" om, at ÆL-teste var positive, hvis man var gravid. Altså at man kunne bruge dem som en slags indikator på om man var gravid. Hvis nu den f.eks. blev positiv igen lige inden man skulle have mens :) Skal nok lige se om jeg kan skyde et billede af den test jeg tog denne gang.

Lyder spændende :)

Tester selv igen i morgen og så går turen til gyn på torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes den var lidt svagere i dag, så tror jeg har haft ÆL - hvis jeg altså får en <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til gyn i dag - havde taget de sidste par ÆL med og sørme om han ikke mente at de var positive :loveshower

Alle prøver der er taget er negative - dvs. ingen PCO, ingen fysiologiske årsager til at jeg ikke skulle blive gravid :)

Spurgte ind til min meget lange cyklus (i gennemsnit 42 dage) og han sagde, at når jeg får positive ÆL så har mine æg bare en meget lang modningsperiode - dvs. jeg får ÆL på 26/28 dagen. Blev scannet og der var fine æg klar til de næste mange gange, men ingen overstimuli - dvs. igen ingen PCO - er SÅ lettet :yay

Nu var der ikke andet at gøre end at se tiden an, prøve at tabe mig og så få testet mandens :cell hvis der ikke sker noget indenfor et par måneder.

Havde ÆL søndag/mandag så spurgte om han kunne se noget (håber jo svigermor har ret :)) men han grinede og sagde at han desværre ikke ville kunne se noget SÅ tidligt - så ville jeg jo kun være 4 dage henne :)

Så XX for et positiv test om 14 dage :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til gyn i dag - havde taget de sidste par ÆL med og sørme om han ikke mente at de var positive :loveshower

Alle prøver der er taget er negative - dvs. ingen PCO, ingen fysiologiske årsager til at jeg ikke skulle blive gravid :)

Spurgte ind til min meget lange cyklus (i gennemsnit 42 dage) og han sagde, at når jeg får positive ÆL så har mine æg bare en meget lang modningsperiode - dvs. jeg får ÆL på 26/28 dagen. Blev scannet og der var fine æg klar til de næste mange gange, men ingen overstimuli - dvs. igen ingen PCO - er SÅ lettet :yay

Nu var der ikke andet at gøre end at se tiden an, prøve at tabe mig og så få testet mandens :cell hvis der ikke sker noget indenfor et par måneder.

Havde ÆL søndag/mandag så spurgte om han kunne se noget (håber jo svigermor har ret :)) men han grinede og sagde at han desværre ikke ville kunne se noget SÅ tidligt - så ville jeg jo kun være 4 dage henne :)

Så XX for et positiv test om 14 dage :goodluck :bd

Åh hvor dejligt at du ikke har PCO og selv kan "lægge" æg ;) :yay

Hvor længe har I prøvet, at blive gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig positiv opdatering :yay

Krydser fingre for en positiv test om ca. 14 dage :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt at du ikke har PCO og selv kan "lægge" æg ;) :yay

Hvor længe har I prøvet, at blive gravide?

Tak :)

Vi har prøvet siden juli sidste år, men har en datter på 3½ så det kan jo lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER