Jannie33

Karpal tunnel syndrom

4 indlæg i dette emne

Har jeg fået konstateret af min læge, og det gør bare så nas.

Jeg skal sove med nogle skinner i en mdr. om natten, så mente han det gik over.

Er der nogle herinde som har haft det ? Jeg laver ikke noget pt. og heller ikke gravid, gravide kan nemlig godt få det.

Jeg kan knapt bære en tallerken fra bordet til vask. Så gør det ondt i fingrene.

Jeg kan faktisk heller ikke skrive på computer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke rart! :(

Jeg har det i min højre hånd (ikke læge-diagnosticeret) grundet min graviditet, og jeg synes, at det er ret træls, så kan kun forestille mig, hvordan du må have det.

:kram og håb om snarlig bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :) Det kender jeg desværre alt for godt til. Havde det virkelig slemt i først højre hånd, hvilket betød, at jeg trænede den venstre op til at kunne alt det jeg plejede at bruge den højre til. Så blev jeg opereret i den højre og det hjalp 75%, men desværre fik jeg det så i den venstre og skal også opereres i den , når jeg tager mig sammen til det.

Har også haft skinne, men synes ikke det hjalp meget, hvis overhovedet noget. Til gengæld synes jeg det er rart, når armen hænger ned fra sengen, så sådan sover jeg gerne.

Ellers er der vist ikke meget at gøre andet end at få den opereret. Og det hjælper. Er bare irriterende at skulle undvære hånden i en to-tre uger.

God bedring.

Hanne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det i begge hænder, slemt stadig, trods operation i begge hænder i hhv. oktober og november 2009.

Jeg har skinner til begge hænder (udleveret i lægehuset). Startede først med binyrebarkindsprøjtninger i 2007, dog uden nogen egentlig effekt. Det holdte i en uge, så var problemerne tilbage igen.Binyrebarken må kun gives hver 3 måned, og det gør, rent ud sagt pisse ondt at få blokaderne lagt..

Efter operationerne gik det også godt i et par måneder, men så vendte generne tilbage lidt efter lidt, og nu kører de max igen. I første omgang, PO (post-operation ;) ), blev jeg behandlet med en ganske lille dosis (25mg) af Saroten Retard, som egnetligt er et antidepressiv, men som man ved forskning har fundet ud af KAN hjælpe på nervesmerter, som KTS er. Men desværre var effekten ikke som ønsket her.

Jeg er nu "opgivet", ment på den måde at man ikke kan gøre mere.Jeg har fået nogle udstrækningsøvelser, som hjælper når smerterne er værst, men det tager kun det øverste af toppen. Jeg lever med smerterne, følelsløsheden (specielt om natten), den konstante sovende fornemmelse, smerterne i albuerne og skuldrene. Det sætter sine begrænsinger i hverdagene, bla. er jeg ret begrænset i at løfte ting, og har fundet ud af at sådan noget som at hælde vandet fra kartoflerne, tage lasagnen ud af ovnen, og bruge el-kedlen, er mandens job nu. Jeg HAR tabt flere kopper(varm kaffe er netop dét; VARM kaffe!), tallerkener,kaffekanden, en stegepande med sydene fedt ned over mine ben,osv..

Det med armen udover sengekanten; Det er også sådan jeg sover bedst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER