Susanne

Spontane aborter...

Spontane aborter   25 members have voted

  1. 1. Hvor langt var I henne?

    • 4+0 - 4+6
      1
    • 5+0 - 5+6
      4
    • 6+0 - 6+6
      6
    • 7+0 - 7+6
      3
    • 8+0 - 8+6
      4
    • 9+0 - 9+6
      4
    • 10+0 - 10+6
      2
    • 11+0 - 11+6
      0
    • Senere end 12+0
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

32 indlæg i dette emne

Puha... Jeg synes jeg læser om ALT for mange SA´er i disse dage og også nogen der indfinder sig skræmmende sent :unsure

Jeg vil så gerne tro på, at der ikke sker noget med Pariserlinse for jeg ved godt, at det på ingen måde er sundt at bekymre sig, men jeg kan altså ikke lade være :(

Så Jer der har fået en SA - hvor langt var I henne?

Tak for hjælpen! :kram2

(og man kan selvfølgelig også svare hvis man har haft en MA!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft flere, men svarer så bare for den hvor jeg var længst henne :) Det var omkring 9+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid mistet inden uge 8 og det er med god grund, uanset om man har set hjerteblink eller ej. I uge 8 overtager moderkagen rollen som barnets "forsørger"- altså igennem navnestregen. Inden da gjaldt det bare opbygningen af fosteret. Men så skal det pludselig have næring og bare vokse. Og der sker der af og til noget som ikke er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har altid mistet inden uge 8 og det er med god grund, uanset om man har set hjerteblink eller ej. I uge 8 overtager moderkagen rollen som barnets "forsørger"- altså igennem navnestregen. Inden da gjaldt det bare opbygningen af fosteret. Men så skal det pludselig have næring og bare vokse. Og der sker der af og til noget som ikke er godt.

Der kan man bare se... Det vidste jeg ikke. Så nærmer afgørelsens time sig jo for mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 6. og 7. uge så det var tidligt for mit vedkommende. Men kender udemærket følelsen! Går også med hjertet i halsen disse dage :unsure

Vi skal nok få vores babyer Susanne :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 6. og 7. uge så det var tidligt for mit vedkommende. Men kender udemærket følelsen! Går også med hjertet i halsen disse dage :unsure

Vi skal nok få vores babyer Susanne :kram2 :kiss

Selvfølgelig får I begge lov til, at beholde jeres babyer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke spontan - men provokeret abort i uge 18+.

Fosteret var dødt og havde været det i ca. 3-4 uger, men det vidste min krop ikke. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CENSURERET

Måske de detaljer ikke lige hjælper på Susannes humør og psyke lige pr?! :(

Susanne jeg forstår dig SÅ godt....jeg gik også selv sådan da jeg ventede Jonas....men altså - DET SKER IKKE FOR DIG!!

Du er nødt til at finde hvile i dig selv og graviditeten og bebse har det skønt i din hule :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske de detaljer ikke lige hjælper på Susannes humør og psyke lige pr?! :(

Susanne jeg forstår dig SÅ godt....jeg gik også selv sådan da jeg ventede Jonas....men altså - DET SKER IKKE FOR DIG!!

Du er nødt til at finde hvile i dig selv og graviditeten og bebse har det skønt i din hule :)

Kram

Mette når der bliver spurgt direkte, så er det jo fordi man vil have et direkte svar. Synes ikke man skal censurere et svar, så hellere spørge på en anden måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft 2 x SA i uge 7 og en i uge 11 hvor de regnede med at der ikke havde været liv siden uge 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette når der bliver spurgt direkte, så er det jo fordi man vil have et direkte svar. Synes ikke man skal censurere et svar, så hellere spørge på en anden måde

Jo...men af hensyn til trådstarters frygt for SA så behøver man jo ikke gå i detaljer, jeg er sikker på ts godt ved det også kan forekomme, men derfor behøver man ikke lige male billederne i hovedet på folk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de siger jo at når man først har set hjerteblink, så er risikoen for at abortere jo en del mindre. Jeg har dog set hjerteblink, og mistet alligevel.. MEN! Der havde de så også sagt da jeg så hjerteblink, at fostret var utrolig lille i forhold til hvor langt henne jeg var, og at de mente det faktisk var 2 uger mindre...

Så selvom du lige nu træder over ihvor moderkagen overtager, er risikoen stadigvæk lille - især når du har set din linse lever og at alt umiddelbart ser godt ud :) Det er svært at være rolig, men nyd det og tro på det nok skal gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Jeg synes jeg læser om ALT for mange SA´er i disse dage og også nogen der indfinder sig skræmmende sent :unsure

Jeg vil så gerne tro på, at der ikke sker noget med Pariserlinse for jeg ved godt, at det på ingen måde er sundt at bekymre sig, men jeg kan altså ikke lade være :(

Så Jer der har fået en SA - hvor langt var I henne?

Tak for hjælpen! :kram2

(og man kan selvfølgelig også svare hvis man har haft en MA!)

Du kunne have taget valgmuligheden med, at man ikke har oplevet en SA, så du kan se hvor få det egentlig er, der oplever det. Måske det kunne have givet lidt mere ro?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske de detaljer ikke lige hjælper på Susannes humør og psyke lige pr?! :(

Susanne jeg forstår dig SÅ godt....jeg gik også selv sådan da jeg ventede Jonas....men altså - DET SKER IKKE FOR DIG!!

Du er nødt til at finde hvile i dig selv og graviditeten og bebse har det skønt i din hule :)

Kram

Wow, den var lav.

måske er det dig, der skal tænke dig om inden du svarer på noget?!?!?!

Susanne - jeg håber virkelig ikke at mit svar har gjort dig endnu mere bange for det. for det var bestemt ikke meningen.

Det er så sjældent at det sker så langt henne.. det er en ud af utrolig mange.

Jeg var selv så bekymret denne gang - lige indtil han blev født. jeg turde ikke tro på at jeg kunne gennemføre

graviditeten. Men det er altså muligt og der er så mange flere tilfælde hvor det går godt - end skidt.

Jeg ved godt at det er svært ikke at tænke på det, men prøv at se om du ikke kan.

For selvfølgelig skal det nok gå godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo...men af hensyn til trådstarters frygt for SA så behøver man jo ikke gå i detaljer, jeg er sikker på ts godt ved det også kan forekomme, men derfor behøver man ikke lige male billederne i hovedet på folk....

prøv lige at hør her, hvis man ikke ønsker at vide de ting, hvorfor spørger man så ?!

hvis ens psyke ikke kan holde til svarene, så skal man jo heller ikke opsøge det.

Ts har sikkert spurgt fordi hun er bange for at det skal ske, ja.. men nok også for at få et billede af hvornår det hyppigst sker.

og det kan altså godt ske så sent i graviditeten, men det er sjældent at det gør.. og det vil hun nok også se efter folk har stemt.

Jeg synes virkelig ikke at du kan være dine svar i denne tråd bekendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøv lige at hør her, hvis man ikke ønsker at vide de ting, hvorfor spørger man så ?!

hvis ens psyke ikke kan holde til svarene, så skal man jo heller ikke opsøge det.

Ts har sikkert spurgt fordi hun er bange for at det skal ske, ja.. men nok også for at få et billede af hvornår det hyppigst sker.

og det kan altså godt ske så sent i graviditeten, men det er sjældent at det gør.. og det vil hun nok også se efter folk har stemt.

Jeg synes virkelig ikke at du kan være dine svar i denne tråd bekendt.

Jeg er helt enig med dig... Og ved ikke om du har redigeret dine svar, for synes ikke der står noget "ondt" i dem...

Jeg synes også folk jo på en pæn måde beroligere... Og det er selvfølgelig et øv emne - men det er det faktisk også for OS som skal sidde og skrive om en abort jo - det gør ondt at tænke på ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med dig... Og ved ikke om du har redigeret dine svar, for synes ikke der står noget "ondt" i dem...

Jeg synes også folk jo på en pæn måde beroligere... Og det er selvfølgelig et øv emne - men det er det faktisk også for OS som skal sidde og skrive om en abort jo - det gør ondt at tænke på ..

Jeg har ikke redigeret noget i dem, så jeg kan heller ikke selv forstå at det kan ramme nogen.

Lige præcis, Det gør nemlig ondt.

og når folk gerne vil vide noget om det, så ser jeg ikke hvorfor man så ikke må fortælle om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er du nervøs, men du er bare nødt til at tænke på at der 4-5 gange så mange, der fuldfører deres graviditet. som der er folk der aborterer... Risikoen er der ALTID men det gavner ingenting at frygte det. HVIS det sker kan man ikke gøre noget ved det alligevel. Nyd din graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære ven, du skal ikke bekymre dig ubegrundet! Slap af og nyd din graviditet :loveshower

Jeg vil da gerne sige at jeg også tænker tanken næsten dagligt, og hvem gør ikke det. Men igen prøv at fokuserer på det gode og positive! Jeg kan næsten ikke lade være når mine forældre er her og konstant taler om lillemanden :gravid :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske de detaljer ikke lige hjælper på Susannes humør og psyke lige pr?! :(

TS = Susanne spørger selv - du vil vel ikke have at folk skal lyve i deres svar? :blink ufrivillig abort er et hårdt emne, men det fremgår af trådens emne, hvad det handler om og man kan jo bare undgå sådanne tråde hvis man ikke ønsker at høre om dem - bare min mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skete det i uge 5+? - det er hvad jeg fik af vide til scanningen, da min SA var igang..

Jeg synes ikke at Sookie er gået over stregen. Susanne spørger jo ind til hvornår man har aborteret og jeg vil mene, at en provokeret abort er en abort. Lad os så komme tilbage til emnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, den var lav.

måske er det dig, der skal tænke dig om inden du svarer på noget?!?!?!

:o DET tror jeg nok også lige jeg har gjort! Jeg har netop ikke kommet med nogle malende beskrivelser, der kunne øge Susannes frygt!

prøv lige at hør her, hvis man ikke ønsker at vide de ting, hvorfor spørger man så ?!

hvis ens psyke ikke kan holde til svarene, så skal man jo heller ikke opsøge det.

Ts har sikkert spurgt fordi hun er bange for at det skal ske, ja.. men nok også for at få et billede af hvornår det hyppigst sker.

og det kan altså godt ske så sent i graviditeten, men det er sjældent at det gør.. og det vil hun nok også se efter folk har stemt.

Jeg synes virkelig ikke at du kan være dine svar i denne tråd bekendt.

Hvis din første linie er din moral så må alle mennesker heller lade være med at tale sammen fra nu af.

Susanne starter NETOP sin tråd med et PUHA fordi hun er skidebange for at miste og så kommer du med din beskrivelse på sidste linie, det var DEN jeg reagerede på,

fordi jeg synes den var usensitiv og unødvendig. Det er rigeligt du fortæller du mistede i uge 18+ så tror jeg godt Susanne kan forestille sig resten, hvis det er det hun ønsker.

Man behøver jo ikke hælde mere vand på hendes mølle af frygt vel?!?

TS = Susanne spørger selv - du vil vel ikke have at folk skal lyve i deres svar? :blink ufrivillig abort er et hårdt emne, men det fremgår af trådens emne, hvad det handler om og man kan jo bare undgå sådanne tråde hvis man ikke ønsker at høre om dem - bare min mening!

Ai DEN er simpelthen under lavmålet! I min verden er der stor forskel på at lyve og at male store bimlende billeder op på folks nethinder.... :rolleyes:

Og jeg er OVERBEVIST om at ingen gravide har BEHOV for verbalt stormalede tragiske hændelser om aborter UANSET hvor sande de så er!! Jeeze hvor er jeres sensitivitet og empati henne?!?!

Har i fuldstændig misset at hun er frygtelig bange og derfor - for at dulme sine nerver har startet den her tråd?!?!

Susanne ved da ALT om det tragiske - derfor behøver vi jo ikke brøle hende det i øret vel?!? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne - tro på at din lille spire blir der og vokser sig stor til at komme ud til jer.

Jeg ved at det er svært, når man læser om en del der har haft SA her på det seneste.

Men prøv at få tankerne lidt væk og tro på det bedste. Du har set den lille til scanning - den er der også næste gang du skal til scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige henstille til at den pæne tone bliver bevaret :)

Det er et hårdt emne - og det bør der tages hensyn til - men vi har naturligvis alle ret til at komme med vores input.. det står frit for at springe over de indlæg og tråde man har lyst til :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER