Styrmand

Fødselsforberedelser

6 indlæg i dette emne

Hej

Er der nogle af jer der er startet på fødselsforberedelser? har jeres jordemoder tilbudt eller snakket med jer om det?

for jeg har intet hørt, er i uge 15

hvornår skal man starte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min jordemoder gav mig ved 1. undersøgelse tilbud om at deltage i et kort, men intensivt forløb (3 + 2 timer). Så vi er skrevet op til det, men det måtte tidligt være fra uge 34.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er bare blevet indformeret om at det kunne være godt at starte på sådanne et kusus, også amme kursus, men regner med at få flere informationer, når jeg skal til jordmoder i juli mdr igen :)

ellers læser jeg på nettet og køber bøger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i Aalborg har de et 4timers kursus det vi var med til var hylende morsomt og fik mig virkelig til at føle mig tryk før fødslen, vi grinede rigtigt meget, også selvom det nogen gange gik lidt ud over de kommende fædre...

Her gik de 2 jordmødre meget op i at vi alle (på den pågældende fødestue) skulle være et team, og at farmand og jordmødrene skulle blive ved med at være positive ligegyldigt hvad vi som fødende sagde og mente.. de sagde at det var iorden at far gentog det ros som jordmoderen kom med, men det skulle R nok ikke have gjort.. men jeg var tryg da jeg fødte også selvom det gik galt bagefter pga den døde tvilling, jeg kom godt og nemt i gang med amningen og fik super dejlig vejledning da julius ikke blev mæt hos mig.

så jeg glæder mig faktisk til at skulle igennem det hele igen deroppe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres input jeg må forhører mig hos min jordemoder næste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange steder er det sparet væk.

Men se aftenskoleprogrammerne - der plejer at være mange forskellige at vælge imellem.

Det jeg syntes var vigtigst ifb. med jordemødrene var rundvisning på sygehuset. Hvor parkerer man, hvordan kommer man ind når det er nat og døren er låst, hvor skal man gå hen, hvordan ser et fødekar ud, hvordan ser fødestuen ud, hvad skal man have med (f.eks. skal man selv have mad med til manden) osv.

Alle de praktiske ting som er gode at vide så man ikke går i panik kl. 3 om natten når man med veer ikke ved hvor man skal gå hen.

Alt det kropslige tog jeg på aftenskoler og som vandgymnastik og det var super godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER