Tina80

Skal luften presses ud af ÆL sprøjten

22 indlæg i dette emne

Der står ikke noget i indlægs sedlen men valgte altså at presse luften ud der sad for oven for tanken om at få presset alt det luft ind i mig var ikke rar.

Men har efterfølgende tænkt på om det var forkert at presse luften ud først??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide at luften skulle ud, der måtte godt lige komme en dråbe væske ud af sprøjten, så var den klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super mange tak, så er jeg ikke nervøs mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide at luften IKKE måtte skubbes ud, da den ik vil komme ind i kroppen, men gøre så man fik al væsken ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt at der er forskel på hvad man får at vide mht de forskellige produkter. Håber det ok, at du trykkede luften ud. Kan der være forskel på om man får ovitrelle eller pregnyl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide at luften IKKE måtte skubbes ud, da den ik vil komme ind i kroppen, men gøre så man fik al væsken ind

Og det er korrekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det også at man ikke må presse luften ud når det er en ovitrelle sprøjte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ovitrelle og fik at vide at jeg skulle presse luften ud så der var en lille dråbe væske på spidsen, og så stikke mig. Jeg fik også en vejledning med, og der mener jeg der stod det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ovitrelle og fik at vide at jeg ikke måtte presse luften ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er godt nok forvirrende når der er så forskellige svar....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er godt nok forvirrende når der er så forskellige svar....

Jeg fik pregnyl, så lyt til de andre, som har fået ovitrelle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik oz otrivelle og der måtte jeg ikke trykke luften ud for den havde en funktion kan bare ikke huske hvad.. var selv i tvivl ligesom dig men har en veninde der er sygeplejerske og hun sagde oz det ikke måtte trykkes ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte på apoteket som først slog det op på ders computeren og derefter spurgte hun sine kolleger og de blev enige om at jeg skulle trække pinden lidt tilbage og så trykke al luften ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalvis er funktionen for luften så ikke at den skal sørge for alt kommer helt ind, og at man undgår at det svier? Jeg har ikke lige prøvet det med andet end noget blodfortyndende - og der var det simpelthen for at undgå at noget af væsken var i sprøjten, som så ville gør eat det sved når man trak den ud igen :) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm selvfølgelig skal man presse luften ud.. og det er af den grund at der ikke er bobler.. Kommer der en bobbel ind i din blodåre - så dør man... <_<

Og når du bare sætter sprøjten i maveskindet og sprøjter - kan du jo ikke sikre dig det ikke er en blodåre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm selvfølgelig skal man presse luften ud.. og det er af den grund at der ikke er bobler.. Kommer der en bobbel ind i din blodåre - så dør man... <_<

Og når du bare sætter sprøjten i maveskindet og sprøjter - kan du jo ikke sikre dig det ikke er en blodåre...

Så synes jeg det er underligt at flere af os har fået forbud med at presseluften ud :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg det er underligt at flere af os har fået forbud med at presseluften ud :unsure

Tja det kan jeg jo ikke forklare hvorfor... men fakta er at bobler i årerne = død...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det kan jeg jo ikke forklare hvorfor... men fakta er at bobler i årerne = død...

I know :) Men "damen" på klinikken sagde at luften ikke kommer ud af sprøjten, men blot gør at al medicin kommer ud :) Ved ik om der er forskel fra hvilken slags det er, men det var hvad hun sagde om ovitrelle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know :) Men "damen" på klinikken sagde at luften ikke kommer ud af sprøjten, men blot gør at al medicin kommer ud :) Ved ik om der er forskel fra hvilken slags det er, men det var hvad hun sagde om ovitrelle :)

Jeg har fået både ovitrelle, pregnyl osv. og har ALTID fået afvide jeg skulle huske og presse luften ud.. og ville heller aldrig turde andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pressede ik luften ud, og jeg lever stadig ;) Og håber ved gud heller ik de rådgiver deres patienter til noget der er direkte livsfarligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på de forskellige præperater, jeg er kun "lurer" herinde, lidt endnu i hvert fald. Men jeg er sygeplejerske, og LOVER at du ikke dør af en dråbe luft i din blodåre. Du skal op på over 200ml luft inden det er et problem, så en dråbe er ligegyldig. Der er næsten altid luft i de dropslange som vi sætter op og kobler direkte i åren på folk, og ingen er døde! :) Det er en myte at der kun skal en dråbe til.

Mht. om I skal presse luften ud af sprøjten har I alle fået forskelligt at vide fordi det er meget forskelligt hvad de forskillige sundhedspraktikere gør. Jeg kan f.eks. godt lide at der er en smule luft i til at presse hele dosen ud af sprøjten, mens andre presser det ud inden fordi det foretrækker de. Det er op til hvad den enekelte er mest tryg ved, ingen af delene er forkerte. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på de forskellige præperater, jeg er kun "lurer" herinde, lidt endnu i hvert fald. Men jeg er sygeplejerske, og LOVER at du ikke dør af en dråbe luft i din blodåre. Du skal op på over 200ml luft inden det er et problem, så en dråbe er ligegyldig. Der er næsten altid luft i de dropslange som vi sætter op og kobler direkte i åren på folk, og ingen er døde! :) Det er en myte at der kun skal en dråbe til.

Mht. om I skal presse luften ud af sprøjten har I alle fået forskelligt at vide fordi det er meget forskelligt hvad de forskillige sundhedspraktikere gør. Jeg kan f.eks. godt lide at der er en smule luft i til at presse hele dosen ud af sprøjten, mens andre presser det ud inden fordi det foretrækker de. Det er op til hvad den enekelte er mest tryg ved, ingen af delene er forkerte. :)

Enig :)

Og desuden kommer jeres ÆLsprøjter ikke i nærheden af blodårerne da de gives i underhuden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER