Susanne

At finde ud af barnets køn

At vide kønnet   43 members have voted

  1. 1. Hvornår fandt I ud af kønnet?

    • Man kunne se det til NF-scanning
      1
    • Vi betalte selv en kønsscanning mellem NF- og MD-scanning
      13
    • Man kunne se det til MD-scanning
      16
    • Vi betalte selv en kønsscanning efter MD-scanning og inden uge 25
      5
    • Vi betalte selv en kønsscanning efter uge 25
      2
    • Vi fandt ud af det, da miraklet kom ud :o)
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

30 indlæg i dette emne

Sagen er den, at vi jo gerne vil vide om den lille Pariserlinse er en dreng eller en pige, så nu er jeg nysgerrig efter hvornår man 'normalt' finder ud af det, hvis man gerne vil vide det :)

Så spørgsmålet er: Hvornår og hvordan fandt du ud af hvad der lå i din mave? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Privatscanning uge 17 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

scanning uge 18

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det af vide til MD, men Tilde var så bestemt heller ikke genert :D Og så fik vi det bekræftet kort efter til 3D scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Isabella kunne de ikke se det til MD-scanning. Men fordi der var en del komplikationer med graviditen, blev jeg scannet MANGE gange. Jeg mener det var 2 uger efter MD scanningen vi fik at vide, det var en pige, så det har været omkring uge 22. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stemme, for der er ikke lige én der passer helt på os, men nu sætter jeg den i "Vi betalte selv en kønsscanning efter MD-scanning og inden uge 25", selvom vi ikke selv betalte. Det blev i øvrigt bekræftet mange gange siden hen, at det var en pige- så vi var ikke i tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD-scanningen - hvor jordemoderen overhovedet ikke var i tvivl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til MD skanningen var det rimelig tydeligt :loveshower :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til MD skanningen gad hun overhoved ikke vise sig... så vi tog til kønsskanning samme dag på privatklinik hvor hun kunne fortælle det var en lille pige i mavsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Privat kønsscanning i uge 17 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min førstefødte kendte vi ikke kønnet. Da jeg ventede mig, blev man ikke tilbudt de scanninger som tilbydes idag.

Barn to fik vi kønnet afvide ved en scanning af hendes hjerte. Årsagen til hjertescanning, var at søster var 1,5 år inden man opdagede et lille hul i hendes hjerte. Dette ville vi ikke opleve igen, så blev scannet på Riget. Her blev vi spurgt om vi ville vide kønnet, hvortil vi svarede kun hvis det er tydeligt at se. Svaret lød: 90% sikker på det er en pige I venter jer.

Skulle jeg blive gravid igen, ønsker jeg pt ikke at kende kønnet inden - men det kan jo ændre sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, piger :kram2

Det lader til at jeg ,og især, Søren skal væbne os med tålmodighed, hvis vi ikke vil betale for det - der er godt nok lang tid til MD-scanning! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Privatscanning i uge 15 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Xander var der ikke noget der hed scanninger i det offentlige og at betale for en kønsscanning havde vi ikke råd til, så der var spændende til han kom ud.

Med Linus var det meget tydeligt at der var en tap til MD scanningen, og tapper falder jo ikke af ;) (Modsat at man ikke kan se en tap og tror det er en pige og så havde tappen bare gemt sig).

Ved Frida kunne hun ikke se noget til MD og var meget i tvivl, så der betalte jeg selv for en kønsscanning nogle uger efter MD scanningen.

Min egen teori som passer på rigtig mange jeg har snakket med er at drenge ligger med mindst en arm nede mellem benene - noget de aldrig vokser fra. Som mand skal man jo lige ned og tjekke om tappen stadig er der 117 gange i døgnet ;)

Piger har til gengæld ofte hænderne ved hovedet på scanningen - for de skal lige sætte hår, lægge makeup, eller måske er de generte og skjuler sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide til MD scanning at det nok var en dreng... Men hun havde lidt svært ved at se det tydeligt, så dagen efter var jeg til en kønsscanning hvor de kunne fortælle mig med sikkerhed at der lå en lille dreng i min mave :loveshower

Næste gang vil vi helt sikkert betale os fra en scanning så tidligt som muligt.... Jeg er for nysgerrig til at vente helt til uge 20 :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte selv for en kønsscanning i 1. graviditet.

Her 2. gang skal vi også til privat kønsscanning (15+0).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Privatscanning i uge 15 :)

Vi betalte selv for en kønsscanning i 1. graviditet.

Her 2. gang skal vi også til privat kønsscanning (15+0).

Wauw - kan man se det så tidligt?! :unsure Jeg troede først det var sikkert fra uge 17-18 stykker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw - kan man se det så tidligt?! :unsure Jeg troede først det var sikkert fra uge 17-18 stykker?

Hos scanningsjordemoderen.dk tilbyder de kønsscanning fra uge 14 :)

Se her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos scanningsjordemoderen.dk tilbyder de kønsscanning fra uge 14 :)

Se her

Præcis!

Og hvis de af en eller anden grund ikke kan se det alligevel den dag du er der, får du en ny tid en uges tid efter - uden beregning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! Så er der jo 'kun' 7 uger endnu :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu kom jeg til at booke en tid :oops

Det viser sig, at de holder lukket i de 3 uger hvor jeg er i 17.-20- uge - super! <_<

Så nu har jeg booket en tid den sidste dag de har åben inden ferie - mandag d. 11. juli hvor jeg er 15+5. Så håber vi at de kan se det der, så vi kan fortælle bedsteforældrene det i den fælles sommerferie 2 uger senere :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu kom jeg til at booke en tid :oops

Det viser sig, at de holder lukket i de 3 uger hvor jeg er i 17.-20- uge - super! <_<

Så nu har jeg booket en tid den sidste dag de har åben inden ferie - mandag d. 11. juli hvor jeg er 15+5. Så håber vi at de kan se det der, så vi kan fortælle bedsteforældrene det i den fælles sommerferie 2 uger senere :loveshower

Ih hvor spændende :glad :loveshower

Jeg vil også!!! :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor spændende :glad :loveshower

Jeg vil også!!! :D :D

Så book en tid! Problemet med deres ferie gælder jo også for dig... Så kan vi glæde os og tælle ned sammen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD-scanningen - hvor jordemoderen overhovedet ikke var i tvivl!

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vi skal afsted til kønsscanning 1.august, hvor jeg er 18+2 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER