TroldeMor

Hvordan går det?

5 indlæg i dette emne

Selv om vi endnu ikke officielt er hoppet over til mødregrupperne... (vel Martin... *rømmer sig*) ville jeg da lige høre jer til hvordan det går med de nye liv fra TG april :loveshower

Herhjemme går det rigtig godt.... Marlon er dejligt nem, og han sover gerne 4-5 timer ad gangen. (og om natten somme tider op til 8 :o ^_^ )

Han spiser også godt, og vejer allerede 5200 gram (4250 ved fødslen) Han er en meget glad lille dreng, og vi hører ham næsten aldrig græde... kun når han er sulten ;)

Jeg måtte desværre opgive amningen, og han får derfor NAN på flaske.... Men det går rigtig godt, og han har heldigvis ikke fået hård mave af det...

Han har fået lidt trøske, og det behandler vi med Brentan :)

Men nå, det var lige lidt herhjemme fra.... Hvordan står det til hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme går det også bare så godt.

Bortset fra at både Jamie og jeg er blevet meget forkølelede.. Det er bare så synd for min lille mand

at han allerede skal prøve at være syg - kun 1 måned gammel. Det har godt nok også tæret på hans kræfter -

han har sovet stortset hele dagen og aftenen, kun lige givet lyd fra sig, når han var sulten. :(

Nå, men ellers er han bare så nem, han blir lagt til 2 gange om natten, hvor han falder i søvn ved brystet når han er mæt :wub

Så vi sover som regel sammen - mave mod mave.

Amningen kører perfekt nu, men hold op hvor var det bare en hård kamp at komme hertil.

Det kostede mig blod, sved og tårer.. og en gang trøske til os begge (hvor vi nu er i behandling).

overvejede virkelig om det var det værd, men er virkelig glad for det nu.

Da sundhedplejesken var her ved 3 ugers besøget, havde han taget over 700gram på, på bare 2 uger.

Så heldigvis tager han også godt på af det.

Han sover til middag 2 gange om dagen i barnevognen, hvor han kan sove 2-3 timer.

Så han sover stadig meget og det blir også til nogle små lure indenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira har stadig trøske, som vi behandler med Brentan.. det er heldigvis kun på tyggefladerne nu efter hvad jeg kunne se idag..

vi har fået at vide af SP at vi ikke behøver vække hende hver 3. time mere, så hun skal selv melde sig når hun er sulten, hvilket hun også gøre alt imellem 3-6 timer..

hun har dog kun afføring 1 gang om dagen, men til gengæld så meget og så tyndt at det går igennem en helt tør ble.. så der bliver vasket en del tøj.. :)

jeg er efterhånden stoppet med at amme, da jeg er meget hårdt ramt af eksem over hele kroppen.. og specielt brysterne vil overhovedet ikke hele.. så jeg malker ud engang imellem, men får aldrig mere end 60 ml ud af gangen mere, så jeg har opgivet at amme hende.. og håber at mine bryster så kan hele, selvom det ikke ser ud til det..

så hun får NAN i stedet for.. og har fået lactulose 1 gang pga ekstremt hård mave, men det har hun ikke brug for mere med det tynde snask der kommer ud.. :D

vi fik at vide af SP at senest 1 time efter måltidet, skal hun være faldet i søvn igen, da hun ellers bliver overtræt, men det er bare umuligt at få hende til at sove før hun bliver overtræt og fuldkommen hysterisk og bare græder hele tiden og slet ikke vil noget..

når hun får sutten, holder hun op med at græde, men spytter så sutten ud et par minutter efter for derefter at stikke op i et hyl af den anden verden...

så mor her er en meeeeget træt kvinde efterhånden... specielt efter at kærestens barsel er slut og han skal have sin nattesøvn, så jeg tager hende selv om natten og om dagen når han ikke er hjemme.. hooold da op hvor er det hårdt.. specielt om natten..

men ellers er alt fint herhjemme.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira har stadig trøske, som vi behandler med Brentan.. det er heldigvis kun på tyggefladerne nu efter hvad jeg kunne se idag..

vi har fået at vide af SP at vi ikke behøver vække hende hver 3. time mere, så hun skal selv melde sig når hun er sulten, hvilket hun også gøre alt imellem 3-6 timer..

hun har dog kun afføring 1 gang om dagen, men til gengæld så meget og så tyndt at det går igennem en helt tør ble.. så der bliver vasket en del tøj.. :)

jeg er efterhånden stoppet med at amme, da jeg er meget hårdt ramt af eksem over hele kroppen.. og specielt brysterne vil overhovedet ikke hele.. så jeg malker ud engang imellem, men får aldrig mere end 60 ml ud af gangen mere, så jeg har opgivet at amme hende.. og håber at mine bryster så kan hele, selvom det ikke ser ud til det..

så hun får NAN i stedet for.. og har fået lactulose 1 gang pga ekstremt hård mave, men det har hun ikke brug for mere med det tynde snask der kommer ud.. :D

vi fik at vide af SP at senest 1 time efter måltidet, skal hun være faldet i søvn igen, da hun ellers bliver overtræt, men det er bare umuligt at få hende til at sove før hun bliver overtræt og fuldkommen hysterisk og bare græder hele tiden og slet ikke vil noget..

når hun får sutten, holder hun op med at græde, men spytter så sutten ud et par minutter efter for derefter at stikke op i et hyl af den anden verden...

så mor her er en meeeeget træt kvinde efterhånden... specielt efter at kærestens barsel er slut og han skal have sin nattesøvn, så jeg tager hende selv om natten og om dagen når han ikke er hjemme.. hooold da op hvor er det hårdt.. specielt om natten..

men ellers er alt fint herhjemme.. :)

Har i prøvet med nogle forskellige ble mærker ?

Herhjemme kunne vi fx ikke bruge huggies og babydry, da han sked og tissede igennem næsten hver gang.

Lidl og Aldi's bleer har vi dog ingen problemer med - jo lige ét enkelt uheld har der vist været.

Det kan også være at hun godt kan bruge mærket, men skal op i størrelsen :)

Var også igennem alle mærkerne med Chloe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har prøvet pampers og libero.. men det bliver sq også dyrt i længden.. specielt hvis hun skider og tisser igennem så hun skal skiftes meget oftere..

så jeg tror også at vi skal til at skifte mærke når de bleer som vi allerede har købt, er brugt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER