Anne R

arbejdstider vs. familietid

6 indlæg i dette emne

Hurra har efter længer tids ledighed fået tilbudt et vikariat i 5 mdr :balloon...er vildt glad specielt fordi mit selvværd virkelig har fået et gok i nødden, og så er det ikke sjovt økonomisk i længden at være på dagpenge (specielt ikke når manden også netop er blevet ledig).

men og der er altid et men :gal jobbet jeg har fået tilbudt er i forretning. Derfor vil jeg 4 ud af 5 dage være hjemme efter min lille musling er lagt i seng og hver anden lørdag/søndag være hjemme til spise tid.

Og det klapper jeg bare ikke i mine små hænder over.

Har det så skidt med at miste den tid om aftenen med Sofie.

Prøver så at opveje det lidt med at sige til mig selv: Du har 1 fridag om ugen, den kan du bruge sammen med hende. Og du skal først møde kl. 9.30, så alle morgenstunderne er din indtil du aflevere. :blabla :blabla :blabla

Det opvejer det bare ikke rigtig på sammen måde som tiden om eftermiddagen, aftensmåltiden sammen som en familie og vores mor/datter putte tiden inden jeg ligger hende.

Jeg har i April og Maj haft et kontorvikariat med de perfekt arbejdstider og kunne jeg dog bare forsætte det.....drømme drømme drømme.

Det pokkers arbejde....kunne man dog bare undvære penge og blot nøjes med fritidsaktiviteter for at få opfyldt sine socale behov for voksen kontakt. :ba :ba :ba :ba

Skulle bare lige vende mine tanker....håber jeg kan vænne mig til den midlertidige jobsituation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan desværre ikke få alt :(

Husk det som regel er lettere at få et nyt arbejde når man allerede har et, end at få et når man er arbejdsløs. Så bliv ved med at søge, så kan det være du får et der er bedre ift. arbejdstider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sandt så sandt...også derfor jeg ikke vælger nogen form for job fra. Elsker at være i forretning - arbejdstiderne stinker bare rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan søreme godt forstå dig, jeg synes heller ikke forretningstider og små børn hører sammen. Jeg synes, det er for meget at skulle undvære den bette så meget i løbet af en uge, så jeg ville også søge noget andet og så satse på, at det kun er for en periode, du skal være i forretningen (selvom det er dejligt at arbejde i forretning) :rolleyes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se det virkelig virkelig er øv.. men måske er det godt for en periode at prøve at have de modsatte tider end du plejer.. Jeg vil selv som dig have det ekstrem hårdt med at gå glip af eftermiddag, aften og putte hygge.. men de dage du så har fri er det så bare dig der 100% er på.. og så får du de hyggelige morgenstunder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står præcis der - jeg arbejder 5 kvarter væk på kontor (8-16.00 ca men jeg har altid arbejdet RIGTIG meget før jeg gik på barsel, typisk 8-17.30, kørsel og hjemme kl. 19.15, spise og og så igen arbejde fra 20-22 + et par timer søndag). Så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.. Det bliver SÅ hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER