Solvej99

HPV - vaccinen

34 indlæg i dette emne

Hvor pudsigt, at den her tråd netop dukker op igen nu. Jeg har lige i sidste uge fået et brev fra Future2 (forsøgs-projektet) der spørger om jeg vil være med i et opfølgningsforsøg. De ønsker at undersøge hvor lang tid effekten af Gardasil-vaccinen holder.

I brevet har de listet konklusionen på vaccinens effekt, og det vil jeg da lige dele med Jer:

* Gardasil vaccinen er sikker

* Gardasil vaccinen beskytter 100% mod de celleforandringer på livmoderhalsen, som er forårsaget af de to HPV-typer HPV 16 og 18, som er skyld i 70% af alle tilfælde af livmoderhalskræft.

* Gardasil-vaccinen beskytter 100% mod kønsvorter, som er forårsaget af HPV 6 og 11, som er skyld i 90% af alle tilfælde af kønsvorter.

Det må da siges at være en succeshistorie :)

Så skal jeg lige finde ud af om jeg skal sige ja til den opfølgende blodprøve. Jeg vil rigtig gerne, men det er bare på ingen måde lige til at komme til Frederiksberg Hospital når man ikke har bil og man er ved at være godt gravid <_<

Måske jeg skal ringe og spørge om de overhovedet er interesseret i mig, når jeg er gravid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har den ikke, for jeg har også hele tiden troet, at den kun var til piger før den seksuelle debut - hvilket jo er svært at hævde, at man ikke har haft, når man nu har født et barn :P

Nå, men måske skulle man lige høre sin læge om det er noget, der anbefales? Det lyder jo til, at den har stor effekt, og så er pengene jo godt givet ud (det er jo ligesom med forsikringer, tænker jeg).

Hvordan er vaccinen - altså hvor mange gange skal man stikkes, og er der følgevirkninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den ikke, for jeg har også hele tiden troet, at den kun var til piger før den seksuelle debut - hvilket jo er svært at hævde, at man ikke har haft, når man nu har født et barn :P

Nå, men måske skulle man lige høre sin læge om det er noget, der anbefales? Det lyder jo til, at den har stor effekt, og så er pengene jo godt givet ud (det er jo ligesom med forsikringer, tænker jeg).

Hvordan er vaccinen - altså hvor mange gange skal man stikkes, og er der følgevirkninger?

Jeg blev stukket af 3 omgange.

Så vidt jeg husker havde jeg ingen bivirkninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev stukket af 3 omgange.

Så vidt jeg husker havde jeg ingen bivirkninger :)

Præcis - 3 stik i alt med nogen måneders mellemrum, tror jeg. Jeg havde heller ingen bivirkninger og dem der er rapporteret er hovedsageligt de sædvanlige 'hovedpine, træthed, svimmelhed og ømhed ved stikhullet' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger. Det må jeg vidt til at tænke nærmere over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået den første vaccine, så skal have den næste midt december, men min mand og jeg har besluttet os for at gå i gang med babyprojektet. Er der andre, som har valgt denne beslutning?

Tænker på hvad med, hvis vi skal være heldige at blive gravide inden den næste vaccine.. Vil det være dumt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at se så mange har fået HPV vaccinen! :)

Jeg fik selv konstateret HPV for nogle år siden, så det løb er kørt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at se så mange har fået HPV vaccinen! :)

Jeg fik selv konstateret HPV for nogle år siden, så det løb er kørt for mig.

Anbefales det ikke nu, at få det selvom man har HPV, fordi det så stadig beskytter mod de andre typer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefales det ikke nu, at få det selvom man har HPV, fordi det så stadig beskytter mod de andre typer?

Jo, det kan godt passe. Men jeg er stadig ikke en kandidat til vaccinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER