ki schou

Hvad gør I andre med alt det tøj????

38 indlæg i dette emne

jeg har en veninde som jeg arver fra til min yngste og hun får så fra min store pige og dreng til sine....

Når ingen af os kan bruge det mere så er hendes naboer fra Polen og de har familie dernede der ikke har en bøjet femøre så de får det.

Der er lige åbnet et bytte hus i Helsinge som frivillig centret administrerer hvor man kan låne, bytte eller bare tage tøj og udstyr med hjem til de 0-6 årige. Man kan også låne klapvogne senge autustole m.m helt gratis, så det er nok der vi fremover vil aflevere vore tøj....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft en del med til noget familie, som kunne bruge det. Hvis det ikke var muligt, ville jeg give det væk til velgørenhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HEr har jeg gemt alt og nu er vi så heldige at vi skal have en pige til. Jeg har gemt alt ukritisk, så når vi kommer over på den anden side af jul, skal jeg igang med at sortere. Alt det som "siger mig noget" og som er pænt uden pletter og lign. beholder jeg.

Resten vurderer jeg...... Ligesom Ki syntes jeg også at det er noget "bøvl" at sælge, så jeg tror umiddelbart at det ryger ned på det lokale krisecenter.

Når den næste øgleunge så er færdig med at bruge tøjet, tror jeg også vi er færdige med at få børn og så bliver der igen gemt det som siger mig noget og resten ryger ud.

Det som jeg gemmer vil jeg uden at sige det, gemme hvis min lillebror får taget sig sammen og finder en kæreste og endnu bedre får et barn, men der skal ikke lægges pres på ham endnu, så han får det ikke at vide :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet at sælge mærketøjet, men der var ikke gevinst, men har i dag fået af vide at en af mine veninder venter sig, så hvis hun får en dreng, så har jeg reserveret tøjet til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sælger det,bla herinde og på DBA...

Det går ikke altid så godt med at få det solgt,men har simpelthen så meget tøj og vil bare så gerne af med det.. (og tjene på det )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har foræret til venner og naboer - og en del til kirkens korshær - også mærketøj. Jeg kunne ikke drømme om at sælge - så fornæret er jeg simpelthen ikke.- jeg ville i øvrigt heller ikke betale for brugt tøj medmindre det havde et fællesmenneskeligt formål, fks kirkens korshær eller røde kors.

Helt specielle ting har jeg beholdt i en lille kuffert til evt. kommende mindre søskende eller nevøer/niecer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber tøj til Cecilie (12) og Ulrick (9) som de bruger når de er her.

Når de vokser ud af det laver jeg "pakker" med det tøj der ikke er hullet/slidt eller lign, som jeg så sælger på DBA. Som regel 10-15 stk. tøj i samme str. for 100 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer

Tak for alle svarene, jeg har stadig ikke fået gjort noget ved tøj situationene, der er bare kommet mere til.

Men vi har i mellemtiden fået at vide, at der er nogle unge mennesker i vores familie, der venter en dreng til sommer, og de vil meget gerne arve tøj fra Leo. Så det er jo rigtig dejligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sælger det,bla herinde og på DBA...

Det går ikke altid så godt med at få det solgt,(og tjene på det )

Nu blir jeg nysgerrig. Forventer du at få mere end du har givet for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har gemt noget i tilfælde af flere børn :)

Andet er givet til venner eller div genbrug.

Nu hvor de går i børnehave afleverer jeg sommetider noget til dem som ekstra skiftetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske BK eller BK's piger skulle arrangere en "køb/sælg/bytte-tøj-dag"

Vi har selv arvet meget, købt en del og ved at vi forærer det brugte tøj og legetøj væk til enten venner eller "velgørenhed" når vi er færdige med det.

Har aldrig betalt for brugt tøj, synes bare ikke om det. Ville aldrig købe noget ubeset, for hvad er god stand? Lyder måske snobbet, men arvet tøj går de jo i, så nej er ikke snobbet.

Tror heller ikke jeg ville sælge det, jo måske de dyre ting som flyverdragter, specielt tøj og autostole osv. men ikke alm. hverdagstøj.

Lad da bare andre få glæde af det vi ikke selv kan/skal bruge mere. Pengene er jo væk og de par hundrede kroner kan jeg altså godt undvære.

Kan godt forstå andre der har købt meget mærketøj og held og lykke med at sælge på både DBA, GOGG mm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske BK eller BK's piger skulle arrangere en "køb/sælg/bytte-tøj-dag"

Vi har selv arvet meget, købt en del og ved at vi forærer det brugte tøj og legetøj væk til enten venner eller "velgørenhed" når vi er færdige med det.

Har aldrig betalt for brugt tøj, synes bare ikke om det. Ville aldrig købe noget ubeset, for hvad er god stand? Lyder måske snobbet, men arvet tøj går de jo i, så nej er ikke snobbet.

Tror heller ikke jeg ville sælge det, jo måske de dyre ting som flyverdragter, specielt tøj og autostole osv. men ikke alm. hverdagstøj.

Lad da bare andre få glæde af det vi ikke selv kan/skal bruge mere. Pengene er jo væk og de par hundrede kroner kan jeg altså godt undvære.

Kan godt forstå andre der har købt meget mærketøj og held og lykke med at sælge på både DBA, GOGG mm.

Lyder skam ikke dumt det ;)

Jeg køber gerne brugt tøj, men kunne aldrig drømme om at gøre det på DBA, gør det gerne på Trendsales, og det ikke fordi jeg vil lyde snoppet, men når jeg køber brugt er det kun mærkevarer jeg køber, det er mest fordi at det desværre er min erfaring, at det er dem der sælger mærkevarer der faktisk også er de flinkeste sælger, som også er meget mere omhyggelige med at beskrive tøjets stand, og ofte også tager billeder af evt. defekter eller mangler... (Der er selvfølgelig altid undtagelserne der bekræfter hovedreglen, men det har været nogen gode holde punkter for mig, det har været yderst sjældent jeg har været utilfreds med en handel derinde), jeg kan godt lide det at man bedømmer hinanden på trendsales, det gør også at man kan vælge sælger til og fra.

Alt Annas tøj bliver givet videre til min veninde, som har en datter der er et år yngre, hun giver så mig til gengæld alt det tøj hendes ælstre døtre ikke længere kan passe, det er kun mærkevarene også alt det lækre uld og hjemmestrik vi modtager fra Norge, der bliver givet videre, og som vi modtager fra dem af.

med hensyn til snobberi, har jeg faktisk oplevet i stigende grad at min familie synes at vi er noget snobbet med Annas tøj, men jeg har valgt at det vigtigste for mig, er at sætte pris på matrialerne, og vi køber derfor en del økologisk tøj til Anna pigen, jeg har valgt en del mærkevarer tøj til, fordi jeg ofte finder det billigere end andet tøj, og derfor bruger færrere penge på det! (fordi Anna kan godt gå i sidste og forrige års mode) og stadig har god samvittighed, og kan lide at putte min datter i det bløde tøj hun får på, uden at det er vasket med skyllemiddel, og jeg føler jeg gør mit for a begrænse mængden af skadelig stoffer i hendes hverdag, mens jeg som mor stadig kan bestemme hvad for noget tøj hun går i, der skal nok komme en dag, hvor mor ikke længere skal bestemme det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sælger Simon´s brugte tøj i gul og gratis eller på fb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER