Binser

Bøjlen på Trip Trap stol

16 indlæg i dette emne

Luca er nu 1½ år og vil meget gerne kravle op og ned af sin trip trap stol, men jeg syntes bare ikke han sidder helt stille nok til at jeg vil tage bøjlen af.

Hvornår stoppede i med at bruge bøjlen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn var ca 16 mdr da han fik bøjlen af og min datter var 13-14 mdr og et af mine dp børn var 15 mdr. Jeg synes bøjlen skal af når de kravler op i stolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har godt nok en Leander stol- men same-same. Hun har stadig sin bøjle i og hun er 22 mrd nu ;) Vi forsøgte at fjerne den for ca 1½ måned siden, men hun faldt ned af stolen, fordi hun kartede rundt, når hun sad og spiste <_<

Vi prøver nok igen, når vi synes hun sidder lidt mere "roligt". Til gengæld ved jeg, at hun ofte sidder i en normal stol, med ekstra højde, som DP-mor har. Hun sidder også fint i en almindelig stol. Jeg ved ikke hvad der er med den Leander, der gør, at hun skal karte sådan rundt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge sidder stadig i sin bøjle, men vi har da snakket om, at den snart skal af, for han er begyndt at prøve at kravle op på stolen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm tror Sifie var 1½ år da vi tog den af. For ja nr de begynder selv at kravle op bliver det alt for farligt, da de nemmere kan snuble over kanten på bøjlen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vores datter var omkring 1,5 år og der var hun mere end klar til det. Jeg ville hellere ha at hun kravlede sikkert op og ned end at hun pludselig kravlede op og skulle svingene benene over bøjlen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie var lidt over 1 år....hun var for stor til bøjlen, så den måtte af og så brugte hun den næste ½ time på at kravle op og ned indtil hun fandt teknikken. Det krævede lige 2 fald på gulvet men op at prøve igen med det samme....(galning) men hun lærte det så også på rigtig kort tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de begynder at kunne kravle op/ned selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg stemmer i med de andre og siger at Emma var 18 mdr da vi pillede bøjlen af stolen fordi hun selv kravlede op. I VS gjorde de det samme fordi det bliver simpelthen for farligt når de selv kravler op, hvis den sidder på.

Emma er en vovet kravlenisse og skal afprøve ALT! En vaskeægte vovehals. Dette har medført at hun rent faktisk faldt ned fra toppen af en tripp-trapp stol i VS og faldt ned med baghovedet først. Pædagogerne er heldigvis gode til at fortælle mig om de ulykker der kan ske med mit lille pus. Men jeg blev alligevel noget forarget over hun rent faktisk faldt ned fra toppen af en stol, på trods af de VED hun kravler op på ALT. Havde de nemlig observeret og fortalt mig. Håber dælme ikke det sker igen, for så ved jeg ikke hvad jeg gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg stemmer i med de andre og siger at Emma var 18 mdr da vi pillede bøjlen af stolen fordi hun selv kravlede op. I VS gjorde de det samme fordi det bliver simpelthen for farligt når de selv kravler op, hvis den sidder på.

Emma er en vovet kravlenisse og skal afprøve ALT! En vaskeægte vovehals. Dette har medført at hun rent faktisk faldt ned fra toppen af en tripp-trapp stol i VS og faldt ned med baghovedet først. Pædagogerne er heldigvis gode til at fortælle mig om de ulykker der kan ske med de små pus. Men jeg blev alligevel noget forarget over hun rent faktisk faldt ned fra toppen af en stol, på trods af de VED hun kravler op på ALT. Havde de nemlig observeret og fortalt mig. Håber dælme ikke det sker igen, for så ved jeg ikke hvad jeg gør.

Jeg vippede på min trip-trap da jeg var barn, og væltede bagover. Ved ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre, men ondt, det gjorde det... Håber hun klarede det uden alt for mange tårer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vippede på min trip-trap da jeg var barn, og væltede bagover. Ved ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre, men ondt, det gjorde det... Håber hun klarede det uden alt for mange tårer.

Ja helt utroligt ikke?

Jo hun klarede sig, men pædagogen var mere bekymret over hun rent faktisk ikke græd så meget som vi andre ville græde over sådan et fald. Det var mere pyller pyller og så var det ovre igen. De observerede hende resten af dagen for at se om hun havde fået en skade eller lignende pga manglende gråd.

Lidt utroligt hvad børn formår. Nogengange kan de græde som piskede over det mindste prik og andre gange slet ikke på trods af et voldsomt fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er 13 mdr og jeg er meget tæt på at tage den af da hun kravler op af bøjlen og også har præsteret at klatre op på Linus' stol fra gulvet.

Er begyndt at teste hende lidt og i dag sad hun på køkkenbordet mens jeg lavede mad og sad fint og roligt og kom ikke tæt til kanten, heller ikke når jeg vendte ryggen til for at tage noget i skabene bag mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde var omkring 1½ år og der skulle vi nærmest skrue hende ned i stolen :D Og så blev vi enige om, at det nok var tiden at forsøge uden :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen tog jeg bøjlen af Fridas og hun kravlede selv op og satte sig.

Hun skulle lige teste hvor godt hun sad, så hun var ved at skvatte ned et par gange, men reddede sig selv. Gled helt bevidst først til den ene side - og rettede op, så den anden side og så fremad.

Da hun havde testet at der ikke var noget til at holde hende (og at jeg ikke greb hende) konstaterede hun at hun hellere måtte blive siddende på midten mens hun spiste :)

Hun skulle dog lige have hjælp til at vende sig om for at kravle ned, men det er jeg sikker på at hun hurtigt får lært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fjernet bøjlen fra højstolen Isabella trækker benene til sig og rejser sig op. Så hellere at hun kan vende sig og kravle ned selv. (falde ned, vil jo ske men så er fladet da ikke så langt som fra stående stilling på toppen) Men hun kravler også på alt og kaster sig bare frygtløs bagud når vi leger med puder og hynder på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josephine på 19 mdr. har stadig bøjlen på og faktisk også babyryglæn, for det sidder hun godt med og det betyder også at hun ikke kan kravle ud af stolen. Hun sidder ofte på drengenes stole, så hun kan godt selv komme op og ned og vi har også talt om hvornår den skal af, men da hun ind imellem flipper under maden og kaster sig rundt, synes vi det er rart at hun sidder fast og ikke sådan lige kan falde ned.

Men det varer nok ikke flere mdr., før den kommer af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER