Carcassonne

Baby på SU?

11 indlæg i dette emne

Hej.

Nu køre der nogle debatter med hvad folk bruger af penge når de får børn, men tallene er meget forskellige, så ville da gerne høre om der er nogen som er på SU, og stadig får det til at hænge sammen?

altså både min kæreste og jeg er på SU, så vi får 5200 kr. hver før skat, og så 520 kr. i boligstøtte, og derudover vil man jo kunne få noget ekstra su når man får et barn, men kan det hænge sammen?

Hvordan ser jeres budget ud, når i er på su?

Hvilke indtægter har i om måneden?

Hvilke udgifter har i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik mit første barn på SU. Jeg fik ikke forhøjet SU mens jeg var på barsel, først bagefter. Men børnepengene var rigeligt til at holde ham med tøj, bleer, udstyr osv.

Vi havde 2500 om måneden til mad og diverse, derudover havde jeg halvdelen af børnepengene som jeg brugte til uforudsete udgifter og lidt luxus. Jeg boede alene med min søn mens jeg var på SU, så der var meget lidt penge vi havde, men jeg husker det som en rigtig god tid! :-)

Men det skal lige siges at begge min forældre og øvrige familie hjalp mig meget. Jeg fik rimelig store gaver til fødselsdag osv. og han fik tit lidt legetøj, tøj og den slags af familien.

Så hvis i har en god opbakning fra familien og er frisk på at finde tøj og udstyr i mødrehjælpen, rødekors og på nettet så syntes jeg da bare i skal i gang med babyprojektet! :-)

Jeg fik min andet barn da vi havde mange flere penge, men det blev det hverken nemmere eller sjovere af! Kærligheden er det samme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg var begge på SU, da vi fik vores første barn, vi fik 3000,- i boligstøtte om måneden da barnet var født + den almindelige børnefamileydelse :) Vi havde en sund og stabil økonomi, og vi havde aldrig pengemangel - min mand arbejdede freelance i perioder, som blev brugt til ferier, luksus og vores bil :) Da barnet startede i inst. fik vi 100 % friplads, i de måneder efter inden vi var færdige med uddannelserne :)

Jeg har aldrig tænkt at vi var fattige, eller havde en lav indkomst, jeg vil tro vi havde 5500,- + BFY om måneden, nu har vi et barn mere og har 15/17.000 til sjov, og det kan selvfølgelig mærkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi begge på SU og venter nu vores andet barn. Jeg synes at der er en masse hjælp når man er på SU. Man får som kvinde 12 ekstra SUklip og som mand 6 mdr ekstra. Hvis man ikke bruger dem på at holde barsel kan man stadig få dem udbetalt som dobbeltklip. Derudover får man eksra tillæg i SUen (når begge forældre studerer) det er omkring 2000kr hver mener jeg. Vi får også 3000kr i boligstøtte og friplads.

Vi har en meget dyr husleje (8000kr) og ingen af os arbejder ved siden af. Vi sparer på bil, rejser og i hverdagen, men vi føler ikke at vi eller vores barn mangler noget.

Snak med dem på studiekontoret på din skole og jeres kommunen så i kan høre alle jeres mulighedder.

Håber at det hjalp lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi begge på SU og venter nu vores andet barn. Jeg synes at der er en masse hjælp når man er på SU. Man får som kvinde 12 ekstra SUklip og som mand 6 mdr ekstra. Hvis man ikke bruger dem på at holde barsel kan man stadig få dem udbetalt som dobbeltklip. Derudover får man eksra tillæg i SUen (når begge forældre studerer) det er omkring 2000kr hver mener jeg. Vi får også 3000kr i boligstøtte og friplads.

Vi har en meget dyr husleje (8000kr) og ingen af os arbejder ved siden af. Vi sparer på bil, rejser og i hverdagen, men vi føler ikke at vi eller vores barn mangler noget.

Snak med dem på studiekontoret på din skole og jeres kommunen så i kan høre alle jeres mulighedder.

Håber at det hjalp lidt.

Tror nu også sagtens at det kan løbe rundt :)

Men er kæresten ikke helt enig i :) men der går alligevel lige et par år, før projekt baby. Men vil gerne ha 1 mens jeg læser kandidat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi er glade for det! Min kæreste læser kandidat og jeg bachelor og vi har en masse tid til vores barn. Ja vi er jo så glade for det at vi har valgt at få en til mens vi studerer! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi er glade for det! Min kæreste læser kandidat og jeg bachelor og vi har en masse tid til vores barn. Ja vi er jo så glade for det at vi har valgt at få en til mens vi studerer! ;-)

Hvordan lyder jeres budget?

Hvor gamle er i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er 26 og jeg er 25 og vores søn er 3 år.

Vi har omkring 10000 kr i faste udgifter (husleje, telefon, el, osv. ) om mdr, 2000 kr til uforudsete udgifter(tandlægeregninger, bøger til studiet, osv.) og omkring 3000 kr til mad og andet. Det fungerer faktisk fint. Som sagt bor vi dyrt men det har vi valgt at prioritere. Børnepengene går til tøj og hygge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Har nu prøvet at lægge et budget. Synes i at det ser realistisk ud?

Vi er begge på SU.

post-2591-044202100 1305196575_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu står vi i den situation at jeg blev ledig, en måned før jeg stod med en positiv GT, så vi har da heller ikke for mange penge at gøre med, så vi bruger dba.dk og guloggratis.dk en del. Vi har eksempelvis købt flyverdragter der igennem (Ticket to Heaven til 80,- brugt i en måned og er som ny!!!) Vi agter også at købe autostol og trip trap stol osv. igennem siderne. Det er godt nok brugt, men kan jo vaskes og er ofte i god stand, til billigere penge end i butikkerne! Tøj køber jeg dog primært via nettet, det er ofte billigere end i de fysiske butikker, endag H&M!

Jeg anvender TinyZonen.dk, Nameit.dk, kidsworld.dk osv. De har ofte tilbud, så det kan godt betale sig at se dem igennem rimelig ofte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Har nu prøvet at lægge et budget. Synes i at det ser realistisk ud?

Vi er begge på SU.

[attachment=1662:Baby budget.jpg

Når ja har slet ikke regnet børnefamilieydelse med.

Det ser da rigtig fint ud! Der er rigeligt råd til et barn der ;-) Jeg havde meget mindre, og det gik fint alligevel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER