TheShe

Hader sin grød

5 indlæg i dette emne

Jeg har nu givet min lille Nicolaj mos og grød i snart to mdr (han er 6 mdr den 10.5), men det er sjældent han overhovedet gider åbne munden. Har lavet begge dele hjemmelavet. Har så fundet ud af, at han spiser lidt mere, hvis det er købegrød, så det er vi begyndt på. Han bliver jo 6 mdr her om lidt, hvor det er vigtigt, at han begynder at spise mere end 4-5 skefulde. Nogle tips til at få ham il at ville åbne munden? Han følger os med alt, vi spiser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at se på konsistensen af den grød du selv laver kontra købegrøden. Vores datter ville ikke spise den hjemmelavede kartoffel- og gulerodsmos, men gerne den på glas. Men da vi kom mere vand i - begyndte hun at spise den hjemmelavede mos.

Grøden du køber - er det de der pulver grød, som man bare blander med vand? Dem vi har haft købt at dem har været søde i smagen. Det kan du små jo godt lide - det er modermælk (efter sigende) jo også. Men det synes jeg også at hjemmelavet grød bliver, hvis man kommer mme i.

Håber at du kan bruge det til noget :)

Speht - Jeg må smutte, min datter kalder i baby alarmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den grød jeg køber er bare "tilsæt vand"-grød.

Hvad angår mosen, så synes jeg ikke det er nemmere eller at han åbner munden mere eller mindre når det er glas i stedet for hjemmelavet, men med grøden er der en lille forskel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du prøvet at putte lidt frugt mos i grøden ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja flere gange. Han er slet ikke til skemad. Han fik et lille bitte stykke brød (Hvidt) i munden i dag (3 mm), og det ville og kunne han godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER