Sandie

Slik, kage osv til fester ?

34 indlæg i dette emne

I går var vi til konfirmation i mandens familie ( en super skøn dag med mange skønne mennesker - specielt konfirmanden var jeg rørt til tåre over) Der var stilet højstol så hun kunne sidde af siden af os og der kom mad til hende først og børnevenlig mad, der var virkelig tænk godt på børnene. Desserten delte vi godt Mor her spiste kagen og isen mens Nadja fik alle frugterne ;)

Min irretation ligger i når kaffen og diverse kommer. Vi havde sat os ud i kaffestuen og drikker kaffe hvor der står småkager. Nadja er altså lidt sulten og jeg finder EN småkage uden chokolade i og uden sukkerdrys.. JEG giver hende den. Så kommer der en ældre mand og siger hun da skal have en til den anden hånd, hvor jeg bare siger pænt nej. Han skubber så skålen helt hen til hende og hun jo er tæt på at få fat i en. Jeg skubber skålen langt væk og siger intet. hvor hans kommentar er "sikke en ond mor du har" Min svigermor siger vidst noget om at det må hun aldrig for hendes forældre. Michael og jeg siger det trækker (det gjorde det også) og så går vi ind til nogle andre og sætter os.

Jeg har taget vores medbragte goodibag hvor hun har Rosiner, sunde kiks og en småfolk sqeezy. og hun hygger sig godt med disse ting. Her kommer der så en onkel forbi og for det første skal give mik og jeg en lektie om at mik ikke har Nadja nok fordi det mig der har rendt rundt med hende hele dagen(hvorfor skal fremmed folk blande sig i hvordan vores fordeling har) Han skal da lige stikke til at Nadja skal da have en sodavand i stedet for sin vandkop, og vi skal sige nej flere gange. DA vi går (bare fordi de aften og vi skal hjem med nadja) kommer kommentaren hun skal da lige have en chips med på vejen, en enkelt skader da ikke, hvor til da jeg skal til at sige pænt farvel stikker han chips helt hen til hende.. Jeg klapper ham pænt på hånden, siger bittert NEJ og mumler hej hej. På vej ud for at sige farvel til konfirmanden møder vi ham den gamle mand igen der lige skal komme med et stik om hun da lige skal have en smørkiks for en enkelt skader da ikke, her gider jeg altså ikke svare men går bare.

Vi er ikke hellige hos os, nadja har smagt både kage, chips, pandekage og juice. Men vi vil virkelig gerne begrænse hendes indtag af fedt og sukkerholdige "snack" og når hun skal have så lidt vil vi som forældre da også godt være de flinke og give det i stedet for fremmede.. og så kan jeg slet ikk se pointen i at give så små børn så meget energi så kort inden de skal sove en søndag eftermiddag/aften. Vi fik godt nok snakkede meget om det på vej hjem i bilen.

Men hvorfor skal alle andre blande sig så meget.. oplever i også det ? Og hvordan tackler i det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke til det mht børn, men jeg kender flere, der er på kur og når de så siger nej tak til søde sager (hvilket de sikkert har svært ved i forvejen, da der jo er en grund til de er på kur!) så kommer den også "Ej, kom nu - et enkelt stykke skader da ikke!" "Du kan jo bare tage et lille stykke" osv. Hvorfor f*nden skal man presse folk, der prøver at være lidt sunde?

Jeg tror simpelthen at folk siger det i bedste mening - og de har jo ret, et enkelt stykke skader ikke - problemet er jo bare, at et enkelt stykke mange gange skader!

Og hvad skal en 1½-årig overhovedet med slik, is, sodavand osv? Hun elsker sikkert frugt/rosiner - så lad hende dog spise det! ih - kan godt blive frustreret på dine vegne!

Hilsen TiaK - der allerede nu ved hun får disskutioner med sin far om dette emne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen begrænsninger når vi er ude, men holder øje med hvor meget de spiser af usunde sager, og regulerer så mad og slik den kommende uge derefter.

Har der været fest med meget slik og sodavand - så er den kommende uge en uge med ekstra meget grønt, ikke noget saft og sodavand og disneyslikket fredag begrænset.

Vi voksne kan jo heller ikke nøjes med et stykke (selvom vi burde) når vi er til fest, så derfor vil jeg heller ikke begrænse ungerne. Jeg ville godt nok blive muggen hvis min mand skulle bestemme over mig og sige at jeg må få et lille stykke kage uden chokolade og en kop vand, mens han samtidig spiste 5 stykker med masser af chokolade og drak cola til.

Men sådan er vi (heldigvis) så forskellige.

Til gengæld føler jeg godt nok med dig når så mange folk skal kommentere hvordan i gør tingene. I er forældre og har valgt at gøre det på den måde og det skal folk acceptere. At jeg gør det på en helt anden måde gør ikke at jeg har ret til at kommentere og 'nedgøre' andres måder at gøre det på, og hvis i som forældre siger nej, så skal det sgu respekteres!!!

Jeg tror at lige meget hvordan man gør så vil der komme kommentarer og 'onde' blikke. Vi giver vores unger sukker, kage og sodavand - og det er der nogen der rynker på næsen af.

Mens du holder igen - og det bliver der også rynket på næsen af.

Konklusion: Lige meget hvad du gør kan du ikke tilfredsstille alle, så gør det som DU synes er rigtigt for DIG og DIN familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt som stikan på flere områder første ja det der med det kommentarer uanset hvilken vej.man vælger hvilke regler man følger der vil altid være nogen der rynker næse.

Vores børn får næsten selv lov til at håndtere hva de spiser til fester osv men oz kun næsten for vi holder altid øje med dem og ja stopper dem.når de har fået nok hvilket faktisk ikke er nødvendigt da de er ret gode til at modererer sig selv

Jeg tror man er nødt til at træffe et valg også bare stå ved det og så lade være med at irritere sig over andre for det bliver til mange irritationer sådan en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke til det mht børn, men jeg kender flere, der er på kur og når de så siger nej tak til søde sager (hvilket de sikkert har svært ved i forvejen, da der jo er en grund til de er på kur!) så kommer den også "Ej, kom nu - et enkelt stykke skader da ikke!" "Du kan jo bare tage et lille stykke" osv. Hvorfor f*nden skal man presse folk, der prøver at være lidt sunde?Jeg tror simpelthen at folk siger det i bedste mening - og de har jo ret, et enkelt stykke skader ikke - problemet er jo bare, at et enkelt stykke mange gange skader!Og hvad skal en 1½-årig overhovedet med slik, is, sodavand osv? Hun elsker sikkert frugt/rosiner - så lad hende dog spise det! ih - kan godt blive frustreret på dine vegne!Hilsen TiaK - der allerede nu ved hun får disskutioner med sin far om dette emne...

Hvor er du sød.. :kram Dejligt man ikke føler sig alene ;) Det jo netop det med at et enkelt stykke gør ingen ting man når halvdelen af gæsterne siger det så bliver det altså til noget til sidst ;)

Vi har ingen begrænsninger når vi er ude, men holder øje med hvor meget de spiser af usunde sager, og regulerer så mad og slik den kommende uge derefter. Har der været fest med meget slik og sodavand - så er den kommende uge en uge med ekstra meget grønt, ikke noget saft og sodavand og disneyslikket fredag begrænset. Vi voksne kan jo heller ikke nøjes med et stykke (selvom vi burde) når vi er til fest, så derfor vil jeg heller ikke begrænse ungerne. Jeg ville godt nok blive muggen hvis min mand skulle bestemme over mig og sige at jeg må få et lille stykke kage uden chokolade og en kop vand, mens han samtidig spiste 5 stykker med masser af chokolade og drak cola til.Men sådan er vi (heldigvis) så forskellige.Til gengæld føler jeg godt nok med dig når så mange folk skal kommentere hvordan i gør tingene. I er forældre og har valgt at gøre det på den måde og det skal folk acceptere. At jeg gør det på en helt anden måde gør ikke at jeg har ret til at kommentere og 'nedgøre' andres måder at gøre det på, og hvis i som forældre siger nej, så skal det sgu respekteres!!!Jeg tror at lige meget hvordan man gør så vil der komme kommentarer og 'onde' blikke. Vi giver vores unger sukker, kage og sodavand - og det er der nogen der rynker på næsen af.Mens du holder igen - og det bliver der også rynket på næsen af.Konklusion: Lige meget hvad du gør kan du ikke tilfredsstille alle, så gør det som DU synes er rigtigt for DIG og DIN familie :)

Kan godt forstå din holdning, og når vi får nr. 2 kommer h*n sikkert også til at få mere end nadja gør ved samme alder for så vil nadja jo få mere til den tid så det jo svært at skelne. Hos os kan vi godt sige kun 1 kiks fordi jeg og mik også kun spiser 1 kiks.. og vi drikker heller ikk sodavand vi drikker også kun vand. Tak for dine ord, de varmer,, det er nemlig irriterende ikke at blive respekteret som forældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at det er noget "fremmede" folk kan tillade at blande sig i, hvad andres børn må få og ikke må få...

Især min familie synes at manden og jeg er strenge når vi siger til mine bonusbørn, at de ikke må få mere end to gange dessert fx., fordi vi mener, at de kunne have spist noget mere aftensmad og have nøjes med to gange dessert. De synes også at vi er strenge når vi siger fx kl. 21. at nu er der altså ikke mere sodavand at drikke (den ene af drengene er vådligger, og sover med drynights, men det er ofte hændt, at han tisser igennem natbleen) Vi har også en lidt anden slikpolitik end mine søskende har over for deres børn - vores må godt få slik, men vi ser ingen grund til at de skal skovle det ind og slet ikke når den ene af børnene har ADHD, der vil for meget sukker gå ind og modvirke den medicin han får... For 1½ år siden var jeg taget i sommerhus med min familie sammen med børnene, manden skulle arbejde to dage senere. Her havde jeg et opgør mod min familie, da jeg ikke kunne acceptere at vores børn fik lov til at finde slik frem lige efter at de havde spist morgenmad - heller ikke selvom at det var ferie! Jeg holdt fast på at slikken ikke skulle findes frem før end efter frokost, men det synes min familie var synd for børnene... Nøj hvor blev jeg gal og jeg fik fortalt min familie, at jeg forventede, at de skulle respektere vores regler og opdragelse, lige såvel som jeg respekterer deres regler og (manglende opdragelse) <_< Nøj hvor var jeg gal :angry Og jeg tror at mine forældre og søstre blev meget overrasket over, at jeg reagerede sådan - jeg er jo trods alt den lille søster der er 10 og 15 år yngre end mine søstre så hvad ved jeg? :rolleyes Efterfølgende gik de lidt på listesko og de kommer nu tit og spørger om børnene må få det og det, men så synes jeg lidt at vi er ovre i den modsatte grøft, men er glad for at de har fundet ud af at respektere at vi har vores måde at gøre tingene på...

Når det så er sagt, så synes mig og manden, at mandens bror og svigerinde er lidt for hysteriske med, hvad deres børn må få af kage osv., når der er familiesammenkomster, men vi siger det ikke til dem og respekterer, at det er sådan de vil have det... I lørdags vr vi på skovtur og den yngste af drengene på snart 2½ år fik et sykke kage, hvorefter han ville have et mere, men der sagde hans mor NEJ, hvorefter drengen blev lidt utilfreds, hvor jeg så spurgte ham efter om han ville have en lille frikaddelle, og det ville han gerne, så efterfølgende spiste han 6 små frikadeller og var fint tilfreds med det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil lige tilføje at jeg heller ikke mener at folk kan tillade sig at blande sig men at når nu de absolut mener de kan så går der for mange kræfter med at irritere sig over det derfor min kommentar med ikke at lade sig irritere over det... og ja det er hammersvært men der går bare for meget tid og kræfter med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

folk skal respektere et nej. Og jeg bliver respekteret ved et nej. Men når vi er til hygge med familie, så får mine børn lov til at få en kiks eller kage, de skal da have liov til lige et mærke, at det er en speciel dag.

Vi skal f.eks også til konfirmation om 18 dage, og der får de lov til at få sodavand, is og kager, bare fordi det er en hyggelig dag. Men det er med måde, og det ved folk også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk blander sig fordi de ikke har andet og gå op i ;) Det var i hvert fald det jeg sagde til mig selv, da vi fik de samme kommentar over vores børn ikke drak sodavand. Tobias var næsten 4 år inden han drak sodanvand første gang, ja Annika var jo så kun næsten 2½ år, men hun kunne ikke lide det. Det er først nu hun begynder at kunne drikke det. Men man kiggede da også underligt på os, fordi de kun fik vand. Mht. silk, kager o.s.v. når vi har været til fest, det har vi ikke holdt så hårdt på og gør det stadig væk ikke, men vi stopper dem når vi synes at nu har de fået nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke til det mht børn, men jeg kender flere, der er på kur og når de så siger nej tak til søde sager (hvilket de sikkert har svært ved i forvejen, da der jo er en grund til de er på kur!) så kommer den også "Ej, kom nu - et enkelt stykke skader da ikke!" "Du kan jo bare tage et lille stykke" osv. Hvorfor f*nden skal man presse folk, der prøver at være lidt sunde?

Jeg tror simpelthen at folk siger det i bedste mening - og de har jo ret, et enkelt stykke skader ikke - problemet er jo bare, at et enkelt stykke mange gange skader!

Og hvad skal en 1½-årig overhovedet med slik, is, sodavand osv? Hun elsker sikkert frugt/rosiner - så lad hende dog spise det! ih - kan godt blive frustreret på dine vegne!

Hilsen TiaK - der allerede nu ved hun får disskutioner med sin far om dette emne...

Ih hvor jeg kender det! For ja, man bliver tilbudt sklik, kage, sodavand og andre usunde ting OVERALT! Og hvis man ikke kan få lov til at sige nej, så skader det jo...

Som Chris McD siger, så er det et fuldtidsjob at være overvægtig og prøve at tabe sig. For man skal konstant arbejde med sine tanker, og overbevise andre om at man har ret til at holde på sig nej... Suk... Ved ikke hvorfor folk har så svært ved at acceptere det?

Daniels unger er noget ældre (10 og 12), og de får for det meste lov til at styre det selv. Ind i mellem siger vi dog stop, men det sker mest når de har spist masser af slik, kage og chips... De har ikke selv nogen stopknap.

Vi er også begyndt at kræve at de spiser noget "rigtig" mad når vi er ude, da vi har oplevet at Ulrick får det dårligt om aftene pga. for meget sukker og for lidt rigtig mad. Så har kan vi ikke bare lade dem gøre som de vil, det kkn de ikke selv styre, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle inputs.. Jeg er ikke interesserede i om hvad der er rigtig og forkert med sukkerregler for hos os har vi vores og de er rigtig for os.. ;)

Var nu mere for at lukke damp ud og for at høre hvordan folk takler når andre presser på med disse regler..

Nadja er kun 1½ år og ja når hun er 3,4,5,6.. bla bla kommer hendes dosis da også til at blive større.. nu styre vi det og ingen så små børn har brug for sukker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader når folk skal blande sig i hvad mine børn spiser :rolleyes Af forskellige grunde (allergi, mv.) må vores børn ikke for gluten, æg, mælkeprodukter, sojaprodukter osv. og vi medbringer altid mad/snacks til dem - men alligevel bliver det altid kommenteret - jeg er efterhånden ligeglad, andre folk må selv bestemme hvad deres børn bliver proppet med :)

Jeg plejer bare at sige klart fra, også falder deres argumenter til jords :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader når folk skal blande sig i hvad mine børn spiser :rolleyes Af forskellige grunde (allergi, mv.) må vores børn ikke for gluten, æg, mælkeprodukter, sojaprodukter osv. og vi medbringer altid mad/snacks til dem - men alligevel bliver det altid kommenteret - jeg er efterhånden ligeglad, andre folk må selv bestemme hvad deres børn bliver proppet med :)

Jeg plejer bare at sige klart fra, også falder deres argumenter til jords :)

Utroligt i også får agumenterne selvom det pga allergi.. Her bliver vi af nogen spurgt hver gang om hun ikke må få.. og synes det belastende at skulle være så hård konstant.. helt ærlig hvis hun ikke måtte sidste uge hvorfor skulle hun så i dag..

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg kan blive helt mavesur af at læse dit indlæg, at folk har SÅ lidt respekt for jer og jeres regler! Hvor er det træls!!

Jeg synes det er rigtig fint i er obs på hendes kalorieindtag, for det ER noget lort at være tyk og klassens tykke pige! I know! :(

Vi har ikke været ude for de ting i har endnu....vi har kun prøvet at min svigermor kom med et STORT påskeæg af mælkechokolade til Emilie....

Jeg sagde til hende at hun nok skulle fået et stykke, men at jeg gav resten til storebror på 10 år som spiller fodbold hver dag, hopper på trampolin etc.

Han er høj og slank og har ikke samme arveanlæg som Emilie desværre er "velsignet" med....Emilie har fået min figur og knoglebygning, så hende skal der holdes øje med. Hun er kun 1½ år og vejer 14 kg og 88 cm.

Sidst mine svigerforældre var her havde de købt marcipanpåskeæg med nougat, 3 stk til Jonas og 1 stk til Emilie....Hun var heldigvis gået i seng, så jeg gav ægget til Jonas næste dag, da de var kørt hjem.

Det er en SØD tanke af dem at der ikke skal gøres forskel, men jeg lover at hun vil blive mindst lige så glad for et glas sæbebobler!! Hvorfor skal det være kalorier?!?!

Nå....Keep up the good work ;) Jeres datter vil takke jer når hun skal i byen her om en 13-14 år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg kan blive helt mavesur af at læse dit indlæg, at folk har SÅ lidt respekt for jer og jeres regler! Hvor er det træls!!

Jeg synes det er rigtig fint i er obs på hendes kalorieindtag, for det ER noget lort at være tyk og klassens tykke pige! I know! :(

Vi har ikke været ude for de ting i har endnu....vi har kun prøvet at min svigermor kom med et STORT påskeæg af mælkechokolade til Emilie....

Jeg sagde til hende at hun nok skulle fået et stykke, men at jeg gav resten til storebror på 10 år som spiller fodbold hver dag, hopper på trampolin etc.

Han er høj og slank og har ikke samme arveanlæg som Emilie desværre er "velsignet" med....Emilie har fået min figur og knoglebygning, så hende skal der holdes øje med. Hun er kun 1½ år og vejer 14 kg og 88 cm.

Sidst mine svigerforældre var her havde de købt marcipanpåskeæg med nougat, 3 stk til Jonas og 1 stk til Emilie....Hun var heldigvis gået i seng, så jeg gav ægget til Jonas næste dag, da de var kørt hjem.

Det er en SØD tanke af dem at der ikke skal gøres forskel, men jeg lover at hun vil blive mindst lige så glad for et glas sæbebobler!! Hvorfor skal det være kalorier?!?!

Nå....Keep up the good work ;) Jeres datter vil takke jer når hun skal i byen her om en 13-14 år ;)

Hvor er du dejlig Mette :kram tak tak tak for dine ord... :kiss

JEg ved jo også selv hvordan det er at blive mobbet pga overvægt.. og ja lige præcis pointen med de bliver lige så glade for sæbebobler som kalorier..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså :kram2

Jeg ville også ønske, at folk bare kunne lade forældrene om at bestemme, hvad deres børn skal have at spise <_<

Og helt ærlig- hvilken 1½ årig kan i virkeligheden drikke en sodavand?? ;)

Isabella har også fået/smag diverse, men jeg ser helt også at det er OS der bestemmer hvornår og hvad hun skal have. Dog har vi ind i mellem lidt stridigheder herhjemme, fordi far nærmest synes hun skal have noget hver dag :sm Men Isabella spiser stort set alt- hun er f.eks vild med agurk, og så kan jeg virkelig ikke se, at hun f.eks. skal have chips, når hun har været tilfreds med agurk. Derudover er der jo en del Isabella ikke kan tåle, så den undskyldning kan vi godt bruge, hvis det bliver for meget når vi er ude :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt en sur kælling, fordi Lauge som 7 mdr. ikke måtte få lagkage....... Jeps, det var min venindes svigerfar, jeg blev rasende, men sagde at der ikke var nogen grund til det i den alder.. Jeg er stadig chokeret over, at man mener en baby der knap har lært at spise skal have lagkage.. Men sådan er nogen mennesker.. Det vil så også sige, at deres piger har smagt både øl og whisky inden de var 1 år, det synes jeg personligt er ALT for tidligt..

Nu er Nadja jo ikke ret gammel, så jeg synes heller ikke hun skal proppes med alt muligt uden I har styr på det.. Sådan er det også herhjemme, han har smagt mange forskellige søde ting, men det er ikke hver uge han får det, så tilbyder vi hellere frugt eller ostehaps eller lign..

Kan godt forstå du blev sur!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været ret strikse med hvad vores børn må få af kage, slik, sodavand mv.

Da vi fik den første meldte vi meget klart ,at hun ikke måtte få kage, slik osv. Jeg kan sige tingene ret kontant, så det blev heldigvis accepteret :whistling

Men samtidig gav jeg mig også lidt for bedsternes skyld. Eksempelvis da vores datter var knap 14 måneder var vi til oldes fødselsdag og mormor ville gerne have lov at give hende en småkage. Jeg synes egentligt det var unødvendigt. Hun vidste ikke, hvad småkager var og reagerede slet ikke på, at de voksne spiste småkager og chokolade, men jeg syntes mormor skulle have lov for det glædede hende.

Vores forældre har heldigvis accepteret vores valg. Især da pigerne var mindre spurgte de altid før de gav pigerne usunde ting. Men nogle venner er kommet med stikpiller - men pyt, det er mine børn så jeg (og min mand) bestemmer hvad de må få.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig... og jeg synes også at det er sk*de irriterende med folk - og så endda fremmede folk - der ikke kan finde ud af at spørge

forældrene først om det er okay at give dem et stykke slik, kage eller hvad nu.

Jeg var selv meget striks med det, da Chloe var så lille..

for når de ikke selv ber om det, så er der bare ingen grund til at proppe det i dem.

Nu er Chloe så stor at hun selv kan be om det, så nu gør det mig ikke så meget, men

jeg vil stadig gerne begrænse det så meget som muligt.

og jeg HADER det virkelig når nogen kommer og giver hende slik uden at spørge først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd, så er jeg rustet for jeg mener der er NUL sukker til efter han er fyldt 2.. Gerne 3 men okay, jeg skal også være realistisk... Jeg blive HELT nervøs for at svigermor kan finde på at give ham kage hvis hun skal passe ham en dag for det skal han IKKE have.. I forvejen syntes de jeg er lidt hys med at jeg ikke vil have ham for meget i autostol etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså :kram2

Jeg ville også ønske, at folk bare kunne lade forældrene om at bestemme, hvad deres børn skal have at spise <_<

Og helt ærlig- hvilken 1½ årig kan i virkeligheden drikke en sodavand?? ;)

Isabella har også fået/smag diverse, men jeg ser helt også at det er OS der bestemmer hvornår og hvad hun skal have. Dog har vi ind i mellem lidt stridigheder herhjemme, fordi far nærmest synes hun skal have noget hver dag :sm Men Isabella spiser stort set alt- hun er f.eks vild med agurk, og så kan jeg virkelig ikke se, at hun f.eks. skal have chips, når hun har været tilfreds med agurk. Derudover er der jo en del Isabella ikke kan tåle, så den undskyldning kan vi godt bruge, hvis det bliver for meget når vi er ude :P

Ja forstår heller ikk hvad de skal med sodavand.. har set en 10 mdr fik stukket en sodavand.. jeg har dog ikke noget mod folk giver deres børn alt det nadja ikk må få, det blander jeg mig jo ikke i, kunne være rart hvis andre så heller ikk blandede sig i mine strenge regler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt en sur kælling, fordi Lauge som 7 mdr. ikke måtte få lagkage....... Jeps, det var min venindes svigerfar, jeg blev rasende, men sagde at der ikke var nogen grund til det i den alder.. Jeg er stadig chokeret over, at man mener en baby der knap har lært at spise skal have lagkage.. Men sådan er nogen mennesker.. Det vil så også sige, at deres piger har smagt både øl og whisky inden de var 1 år, det synes jeg personligt er ALT for tidligt..Nu er Nadja jo ikke ret gammel, så jeg synes heller ikke hun skal proppes med alt muligt uden I har styr på det.. Sådan er det også herhjemme, han har smagt mange forskellige søde ting, men det er ikke hver uge han får det, så tilbyder vi hellere frugt eller ostehaps eller lign..Kan godt forstå du blev sur!!!

Ej hvor er det vildt.. det var da også tarveligt han ikke måtte smage det som 7 mdr gammel BABY...

Vi har også været ret strikse med hvad vores børn må få af kage, slik, sodavand mv. Da vi fik den første meldte vi meget klart ,at hun ikke måtte få kage, slik osv. Jeg kan sige tingene ret kontant, så det blev heldigvis accepteret :whistling Men samtidig gav jeg mig også lidt for bedsternes skyld. Eksempelvis da vores datter var knap 14 måneder var vi til oldes fødselsdag og mormor ville gerne have lov at give hende en småkage. Jeg synes egentligt det var unødvendigt. Hun vidste ikke, hvad småkager var og reagerede slet ikke på, at de voksne spiste småkager og chokolade, men jeg syntes mormor skulle have lov for det glædede hende.Vores forældre har heldigvis accepteret vores valg. Især da pigerne var mindre spurgte de altid før de gav pigerne usunde ting. Men nogle venner er kommet med stikpiller - men pyt, det er mine børn så jeg (og min mand) bestemmer hvad de må få.

Svigerforældre er da også ved at have accepteret det men ikk mere end det skal stikkes til hver gang alligevel.. havde nok bare glemt at tænke på hvad der sker når man kommer ud blandt folk der ikke kender mig.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig... og jeg synes også at det er sk*de irriterende med folk - og så endda fremmede folk - der ikke kan finde ud af at spørgeforældrene først om det er okay at give dem et stykke slik, kage eller hvad nu.Jeg var selv meget striks med det, da Chloe var så lille..for når de ikke selv ber om det, så er der bare ingen grund til at proppe det i dem.Nu er Chloe så stor at hun selv kan be om det, så nu gør det mig ikke så meget, menjeg vil stadig gerne begrænse det så meget som muligt.og jeg HADER det virkelig når nogen kommer og giver hende slik uden at spørge først.

Jamen det er jo det at når de ved hvad det er og beder om skal hun da også have lov i et normalt begrænsede mængder.. men når hun bare hygger sig uden at vide noget om det de andre spiser skal man da ikke proppe det ind i hende..

God tråd, så er jeg rustet for jeg mener der er NUL sukker til efter han er fyldt 2.. Gerne 3 men okay, jeg skal også være realistisk... Jeg blive HELT nervøs for at svigermor kan finde på at give ham kage hvis hun skal passe ham en dag for det skal han IKKE have.. I forvejen syntes de jeg er lidt hys med at jeg ikke vil have ham for meget i autostol etc.

Hvor er du sød Anna.. sådan har jeg det også.. gerne til 3 men jeg ved det ikke kan blive aktuelt fordi ja det ville bare være umuligt. Dejligt du kan bruge tråden.. :kram Af samme årsag får vi passet Nadja kun af min bror for han er den eneste indtil videre vi er 100 på overholder ALLE vores regler.

Hvad man ikke skal høre for når man prøver at være gode forældre.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK TIL JER ALLE SAMMEN :kram

Har hjulet mig at jeg tror mere på mig selv og JEG gør det rigtige.. dejligt jeg ikke er alene om min holdning..

I lørdags f.eks. var vi hjemme hos mine forældre og da vi spiste kage stillede vi en skål jordbær til Nadja og hun rendte glædeligt rundt og spiste dem mens vi andre spiste lidt kage.. dejligt det ikke altid behøver være så besværgeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært at undgå helt at de får lidt sukker ind imellem, især når de bliver gamle nok til at det man selv sidder med er mere interessant end det de får (uanset om det er det samme eller ej ;) ).

Men hvis man går efter nul sukker modellen, skal alle andre da bare flette næbbet! :prik Jeg beder klart folk blande sig uden om eller siger nej, så de kan forstå det, hvis de skulle formaste sig til at foreslå noget der ligger lidt for højt på den "usundhedsskala" vi kører efter (som fx sidst vi var hos svigerne, hvor svigermor foreslog at Sebastian da lige kunne komme ind og få et stykke jordbæris, når nu han ikke ville sove - kl 20.30 :huh - og så er jeg flintrende ligeglad med at hans kusine på to sidder og er i gang med sit andet stykke, det bliver deres hovedpine).

Jeg HAR dog måttet sluge nogen kameler, og erkendt at han nok ikke dør af at få lov til at smage et stykke kage eller lidt is (han får jo ikke en hel is selv, men smager bare min fx), nr vi nu godt selv kan li det ind imellem. Sodavand og "hårdt slik" fx vingummi og chokolade, får han dog ikke lov til at få.

Når han har været syg har vi været nødt til at indføre specielle regler, simpelthen for at få nogen kalorier i ham, da han så kun vil drikke juice og cacao - men uden feber, hedder den vand eller mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER