Mor til de skønne

-

10 indlæg i dette emne

Jessica gør ind imellem det samme og jeg tolker det ikke som hun er sur på OS men simpelthen frustration over at hun slog sig jeg ved fra mig selv at jeg godt kan blive sådan lidt små hidsig hvis jeg slår mig men jeg kan jo holde det inden i mig selv det kan hun ikke.

Når jessica bliver sur over det håndteres det på to måder oftests tager jeg hende op og holder hende helt tæt og fast og rokker hende frem og tilbage og trøster hende mens jeg siger til hende det er okay at være sur over at slå sig men at mor ikke gjorde det.

Andre gange fåtal af gange får hun af høre at når hun ikke slår mere og er klar til trøst så er jeg lige her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja kan også godt gøre det lidt men hvis hun slår sig let og egentlig bare er irreteret.. hvis hun slår sig så det gør ondt skal hun stadig trøstet.. vil egentlig også give mit bud på det normalt, ved når både min mand og jeg slår os får vi begge lyst til at kaste noget med noget og sige grimme ord, vi gør det jo bare ikke.

Men øv det må være hårdt.. tror nu i gør det rigtige ved at forklare hun ikke må slå og bare være der når hun er klar til at blive trøstet.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er 34 og har det på samme måde ;)

Hvis jeg slår mig en lille smule bliver jeg sur og fordi jeg er voksen så slår jeg ikke. Kan dog huske som barn at hvis jeg slog foden i dørkarmen så sparkede jeg til den (og fik endnu mere ondt i foden dry.gif).

Hvis jeg slår mig meget, så vil jeg gerne trøstes.

Mht. din datter så prøv at lade være med at gå til hende, men lad hende komme til jer. Det lærer hende også selv at skelne mellem hvornår der egentlig er brug for trøst og hvornår hun kan klare sig selv og komme op igen og videre ud og lege.

Prøv at sætte ord på når hun slår sig, så hun også lærer hvad det er der skete. F.eks. er det ofte hvor børn ikke slår sig så det gør ondt men det er forskrækkelsen der får dem til at græde, og hvis du kan få hende til at skelne mellem 'ondt' og 'forskrækkelse' bliver det meget lettere for jer begge når hun begynder at snakke at finde ud af hvad det er der er galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøv bare at vise hende at I godt så at hun slog sig. "av det gjorde vist ondt. uuh av" men hold jer lidt væk, men stadig klar med åbne arme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/5/2011 at 0:50 PM, Stikan said:

Jeg er 34 og har det på samme måde ;)

Hvis jeg slår mig en lille smule bliver jeg sur og fordi jeg er voksen så slår jeg ikke. Kan dog huske som barn at hvis jeg slog foden i dørkarmen så sparkede jeg til den (og fik endnu mere ondt i foden dry.gif).

Hvis jeg slår mig meget, så vil jeg gerne trøstes.

Mht. din datter så prøv at lade være med at gå til hende, men lad hende komme til jer. Det lærer hende også selv at skelne mellem hvornår der egentlig er brug for trøst og hvornår hun kan klare sig selv og komme op igen og videre ud og lege.

Prøv at sætte ord på når hun slår sig, så hun også lærer hvad det er der skete. F.eks. er det ofte hvor børn ikke slår sig så det gør ondt men det er forskrækkelsen der får dem til at græde, og hvis du kan få hende til at skelne mellem 'ondt' og 'forskrækkelse' bliver det meget lettere for je.

Meget brugbart - tak for det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøv bare at vise hende at I godt så at hun slog sig. "av det gjorde vist ondt. uuh av" men hold jer lidt væk, men stadig klar med åbne arme :)

Vil jeg også til at gøre, men det er bare så svært :D Vil jo gerne trøst og holde om min lille sveske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil jeg også til at gøre, men det er bare så svært :D Vil jo gerne trøst og holde om min lille sveske :rolleyes

det kan jeg sagtens forstå, men hun er ikke klar til dig lige dér og så er det allerbedste du kan gøre at fortælle hende du godt ved det gør ondt og du har lagt mærke til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IIIIhhh synes de fedt med bk... så lærte jeg jeg lige gode tips og trick... jeg ender jo med at blive klog mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER