CakeCrazy

Gode råd mod skoldkopper?

11 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig. Min datter på 3 år er meget hårdt ramt af skoldkopper og har hele dagen igennem skreget af kløe og svie, den lille stakkel :huug

Det tager virkelig hårdt på mig at se hende være så dårlig, uden at jeg kan gøre det store for at hjælpe. Vi har købt A-derma kløestillende spray og noget drikke-halløj som også skulle være kløestillende, men man må ikke give særlig meget. Vi har også givet hende lidt Panodil for smerten og ubehaget, men det er jo også begrænset, hvor meget man kan give. Derudover bruger vi stofbleer og engangsvaskeklude vredet op i koldt vand for at lindre kløen lidt, men hjælper kun meget kortvarigt.

Har I nogle vidundermidler eller husgeråd, som I vil dele - jeg er desperat for at hjælpe min lille pige :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kartoffelmel gjorde underverker her, da det var aktuelt.

Håber jeres pige snart får det bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde samme løsning og julius og christoffer var kun omkring 2år da de var ramt, men vi satte en skål frem med kartoffelmel frem og de lærte hurtigt at smøre sig ind..

ja det sviner lidt men heller en ekstra gang eller to med støvsugeren end børn der skriger fordi man ikke kan hjælpe dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers kan du på apoteket købe noget i spray form, som skulle være vildt god, det koster så også nogen af 121 kr :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

xylocain salve er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte den her A-Derma den var super go' ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ordineret noget flydende Zovir af vagtlægen, da Asger også var hårdt ramt. Det virkede rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte den her A-Derma den var super go' ;)

der var navnet på den vi brugte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal kontakte lægen for måske har denne noget der kan hjælpe? God bedring. Det er sa hårdt når de er hårdt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores den store havde skoldkopper, hjalp det hende rigtig meget med et køligt brusebad nogle gange om dagen. Altså, selvfølgelig ikke KOLDT vandt, men køligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker tydeligt at kartoffelmel hjalp mine skoldkopper rigtig meget - og det er tilmed billigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER