Morpige

Fødevareintolerance/Intolerance

3 indlæg i dette emne

Mine tidligere læger har altid sagt at jeg ikke har allergi og det er jo rart. Men jeg reagerer ekstremt kraftigt på fødevarer og andre ting og får kolikagtige smerter når jeg spiser andre steder end hjemme. Jeg mistænker at det måske er noget olie jeg reagerer på.

Men efter utallige afslag ved lægen ved jeg ikke rigtigt hvad man kan gøre. Ved I om lægen overhovedet kan gøre noget? Jeg har en bekendt som hævder at hun er kommet til speciallæge for sin intolerance, men kan det nu passe?

Nogen der ved hvem der kunne hjælpe med kraftig intolerance?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at lægen SKAL reagere, hvis du får mavesmerter... Det er meget muligt at det er en intolerance, og det er meget muligt at han ikke kan gøre en skid ved den, men jeg kan ikke forstå, hvorfor du i det mindste ikke er blevet undersøgt (det kunne jo - ikke for at male fanden på væggen - være noget andet med mavsen... Måske begyndende mavesår eller hvad ved jeg?)

Jeg gik selv til lægen med mavepine for nogle år siden, og hun bad mig skrive ned hvad jeg spiste og hvornår jeg havde ondt, sådan at vi kunne følge op på om der var et mønster. Derudover testede hun mig for glutenallergi og sendte mig afsted til kikkertundersøgelse i hoved og bag. Vi nåede så frem til den konklusion at mine mavesmerter nok mere var psykisk betingede end fysisk måske kombineret med noget irritabel tyktarmssyndrom, hvor det bedste råd var at jeg skulle spise flere fibre. Jeg havde også lidt B12-mangel, men jeg tror ikke at det havde noget med mavepinen at gøre - er dog ikke sikker. Anyway, det var rart at være SIKKER på, at det ikke var mavesår, allergi, kræft, eller whatever.

Så jeg ville blive ved med at banke i bordet og kræve at blive undersøgt! Ved ikke om der findes speciallæger for intolerance, men der findes da speciallæger i mave-tarmsystem og det må vel være dér, at er er noget der kikser, tænker jeg?

Maddagbog synes jeg også ville være en god idé, så kan du måske selv se et mønster af en eller anden art. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar Meggers, skriver lige senere, skal afsted til Give nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER