Mor til de skønne

-

10 indlæg i dette emne

har de kunnet cykle på en 3-hjulet cykel inden? Jeg har ladet mig fortælle, at det kun er de børn, der i forvejen kan cykle på en 3-hjulet cykel, der lærer at cykle meget hurtigt på en alm. cykel :) Egentlig giver det mening eftersom man skal kunne træde pedalerne rundt, og løbecyklen "kun" styrker balancen - eller??? Hvad er jeres erfaringer :)

Min største kunne, men min mindste lærte det aldrig :D En trehjulet er som regel tungere at trække rundt end en almindelig cykel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største kunne, men min mindste lærte det aldrig :D En trehjulet er som regel tungere at trække rundt end en almindelig cykel :)

Ja det kan jeg sagtens forestille mig ;) Og jo også en anden måde at sidde på en cykel på ;) Men din mindste havde han så sværer ved, at lærer at cykel på en alm. cykel i forhold til din ældste? Ved godt at man ikke kan sammenligne, syntes bare det kunne være sjovt at se, om der er noget i påstanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste mine har kørt på 3-hjulet er over i børnehaven. Så de er fint kommet videre til alm. cykler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan jeg sagtens forestille mig ;) Og jo også en anden måde at sidde på en cykel på ;) Men din mindste havde han så sværer ved, at lærer at cykel på en alm. cykel i forhold til din ældste? Ved godt at man ikke kan sammenligne, syntes bare det kunne være sjovt at se, om der er noget i påstanden ;)

De har begge lært at cykle uden støttehjul ved 2½ år, så det synes jeg er hurtigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste mine har kørt på 3-hjulet er over i børnehaven. Så de er fint kommet videre til alm. cykler.

Okay :) Syntes også det ville være lidt fjollet, at både købe en løbe- og 3-hjulet cykel til hende :lolhit Hun har en plastic 3-hjulet cykel, som hun ikke rigtig gider køre på, måske fordi vi ikke har noget plads og hun kører på græs :lolhit Men hun er dog med på, at fødderne skal på pedalerne og der skal trædes til, men hun kan bare ikke. Tænker nemlig også, at det må være balancen der er sværest når man skal cykle på en alm. cykel :) Og det får de jo virkelig styrket ved en løbecykel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte hans 3-hjulet samtidig med hans løbecykel. Det har intet problem været, nu kan han så cykle uden støttehjul.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine de to store fik aldrig lært at køre på 3 hjulet, de kunne ikke træde pedalerne ned. de var begge sene om at lære at køre uden støttehjul. Lucas lærte det da han var 6 og kaj er lige begyndt at kunne køre ligeud uden støttehjul og de er 8 år. kaj har heller aldrig kunnet bruge en løbecykel.

elias har både en løbecykel og en 3 hjulet men han har lige fået en rigtig cykel med støttehjul så nu gider han ingen af de andre længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den ældste fik både løbecykel og trehjulet da han var to år, men han var ikke så vild med den trehjulede da det gik alt for langsomt! Men løbecyklen lærte han at køre på efter et par ganges øvelse. Han cyklede uden støttehjul da han fik sin cykel i 4 års fødselsdagsgave.

Den yngste har lige arvet løbecyklen og har ikke haft trehjulet, men han klarer løbecyklen fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger har aldrig haft hverken 3-hjulet cykel eller løbecykel. Den ældste var lige fyldt fire, da hun lærte at cykle uden støttehjul. Lillesøster lærte at cykle uden støttehjul i påsken, hun bliver fire til juni. Jeg synes det er rimelig tidligt, de har lært det selvom jeg da godt ved at nogle er yngre når de lærer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER