Klitgaard1990

spørgsmål ang. amning..

17 indlæg i dette emne

imellem 1-3 timer efter jeg har ammet, får jeg en stikkende fornemmelse i brysterne..

som om der er en der prikker mig i brystvorterne med en nål..

er det helt normalt eller er det måske en begyndende brystbetændelse?

det er nemlig ret ubehageligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder mere som svamp.. altså trøske..

Har din datter en hvid belægning på tungen ?

Det skal du ihvertfald holde øje med - efter hun har spist må der gerne være det,

men det skal være væk igen inden næste måltid.

Jamie har det desværre og jeg tror at jeg har det på det ene bryst :(

Så har selv lige bestilt noget brentan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

brystbetændelse er mere i hele brystet - altså det gør ondt over det hele og brystet er spændt, rødt og varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

opdagede lige idag da jeg sad med hende at hendes gummer, gane og tunge har hvide belægninger. Og mine bryster har kløet i flere måneder, og det har bredt sig til resten af kroppen nu, så min sp har også nævnt at jeg kunne have svamp. Må prøve at ringe til lægen imorgen og få en tid. Så var mit udslæt på kroppen nok alligevel ikke børneeksem som hudlægen sagde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lægen mente at jeg har nældefeber, så jeg har fået nogle piller jeg skal tage. Og så har vi fået brentan til kira. Det er godt nok svært at få smurt det rundt i den lille mund. Har du evt et trick i ærmet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og kan man smøre brentan på brysterne hvis man har svamp eller...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lægen mente at jeg har nældefeber, så jeg har fået nogle piller jeg skal tage. Og så har vi fået brentan til kira. Det er godt nok svært at få smurt det rundt i den lille mund. Har du evt et trick i ærmet?

Hvis hun vil have en sut, kan du bare smøre det på den :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

put det på en vatpind og smør det på tungen..

Det virker herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og ja, du kan sagtens smøre det på brysterne - det gør jeg også selv.

brug det på jer begge efter hun har spist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes at hendes vejrtrækning er begyndt at larme efter hun fik smurt det i munden sidst. Man frygter jo helt at hun bliver kvalt af det tykke skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er som om det blokerer lidt af halsen og det er begyndt at sætte sig i næsen på hende også. Hvad hulan gør man så? Vil jo gerne have at hun slipper af med det trøske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget putter du i munden på hende af gangen ?

Jeg putter kun meget lidt på vatpinden.. det der svarer til en ærte.

ifl. dosis på anvendelsen, står der jo 1/4 måle ske til nyfødte - men at det skal deles op over dagen.

Så vi gør det sådan at han får det på hver gang han har spist.

og bare rolig, selvom hun kun får lidt på af gangen, så skal det nok gå væk.

bare husk at blive ved med at smøre i en uge efter det er væk, da det ellers kan komme hurtigt tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde fået at vide at det var 1/4 måleske HVER gang vi skulle give hende det.. og ikke at den 1/4 måleske skulle deles ud over 4 gange.. så kan jeg da bedre forstå at hun er ved at kløjes i det... lægen er også kun under uddannelse fik jeg at vide af min mor idag.. synes godt nok heller ikke det virkede særlig professionelt at han sad og søgte på google og kiggede i diverse lægebøger ang. trøske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og hvor længe skal det stads egentlig sidde på brysterne? For det er da ikke særlig rart at rende rundt med det på. Og hvis jeg bruger ammeindlæg imens jeg har det på, klistrer mine bryster fast til indlægget og river hul på mine bryster når jeg tager det af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da også vildt... så meget kan de jo slet ikke ha i munden af gangen, de små pus.

Det skal helst blive siddende på, men kan selvfølgelig godt se at det ikke er rart at det klister fast.

men tænker om det ikke kan være pga. ammeindlægget?

det gør det nemlig for mig når jeg bruger dem fra natusan - men ikke de andre jeg har.

men måske er et også nok, hvis du lader det sidde på lidt.. og så tørrer det af lidt efter.. hvis bare du gør det flere gange om dagen ?

ved nemlig ikke lige om der er en regel for hvor længe det skal sidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg må prøve mig lidt frem.. men ja, dem fra natusan er slemme til at sidde fast.. men mange tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var så lidt.. pøj pøj med det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER