Guest brun

bistik - på foden

12 indlæg i dette emne

Min datter kom lige løbende ind fra haven, at hun var blevet stukket af en bi. Jeg har så snuset mig frem til, at hun kom til at træde på en humlebi, og at den så stak hende (i forsvar :P ).

Jeg har lagt noget køligt (frosne grøntsager) på hendes fod, og et viskestykke imellem for at undgå forfrysninger, men er der andet, jeg kan gøre? Det er hævet, og jeg kan ikke umiddelbart se nogen brod, så den må være kommet med ud igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ingen brod. En humlebi bider. Den stikker ikke. Så det eneste du kan gøre er at gøre det du har gjort eller komme emla på (lokalbedøvende)

Og god bedring med hende. Det gør afsindigt ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen brod. En humlebi bider. Den stikker ikke. Så det eneste du kan gøre er at gøre det du har gjort eller komme emla på (lokalbedøvende)

Og god bedring med hende. Det gør afsindigt ondt

Dette er ikke korrekt.

Brumbassen bider ikke, den stikker. Det er en sejlivet myte at den bider.

Det er sjældent brumbassen stikker, men når den gør det kan det mærkes. Brodden er væmmelig tyk sammenlignet med hvepsens og biens. Brodden vil sjældent sidde i "stikstedet" da brumbassen ligesom hvepsen kan stikke flere gange.

Nederst billeder af brodden :)

Nedenstående er sakset herfra: http://www.hvepseeksperten.dk/skadedyrsguide/seek/brumbasser.shtml

Forårsager Brumbasser skade?

Nej Brumbasser gør ingen synderlig skade! Kun hvis man provokerer dem meget, finder de på at stikke, og det kan være meget smertefuldt. Og lige for at aflive en myte. Humlebider bider ikke, men stikker

mcc70w.jpg

24cgw7l.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo humlebier kan stikke i den grad ;)

http://naturguide.dk/?page_id=1072

Hvis det havde været en hveps, er det en god ide at lægge en sukkeknald på, det trækker giften ud.

Men på brummeren er kulde det bedste trick lige pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En pose vingummier og en hyggelig historie i mors favn plejer at hjælpe her i huset ;)

Har selv prøvet at træde på sådan en basse og nøj det gør ondt!! Men dagen efter var det væk, så for mig hjalp det at gå i seng og sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opklaringen :) Kan se det var noget vås jeg fandt dengang jeg blev stukket og ikke bidt som jeg troede. Ondt gjorde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opklaringen :) Kan se det var noget vås jeg fandt dengang jeg blev stukket og ikke bidt som jeg troede. Ondt gjorde det.

Ja, det gør hammer nas :boo

Har været stukket af en brumbasse engang og håber ALDRIG jeg skal opleve det igen. Meget mere smertefuldt end et hvepsestik :(

Jeg troede også tidligere at de bed. Og jeg holdt så hårdnakket på mit at jeg tabte et væddemål :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gør hammer nas :boo

Har været stukket af en brumbasse engang og håber ALDRIG jeg skal opleve det igen. Meget mere smertefuldt end et hvepsestik :(

Jeg troede også tidligere at de bed. Og jeg holdt så hårdnakket på mit at jeg tabte et væddemål :P

Ja det er smertefuldt. Men lige netop hvepsestik er jeg allergisk overfor, så hellere en brumbasse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser meget bedre ud i dag, men hun sagde i morges, at det kløede gevaldigt, så jeg kom noget insekts-kløestillende på fra apoteket.

Nu ved de, at de ikke skal gå ud uden sko på. Jeg har også forklaret, at det "bare" var selvforsvar fra bi'ens side, så hun ikke bliver helt afskrækket fra at gå ud i haven hele sommeren :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser meget bedre ud i dag, men hun sagde i morges, at det kløede gevaldigt, så jeg kom noget insekts-kløestillende på fra apoteket.

Nu ved de, at de ikke skal gå ud uden sko på. Jeg har også forklaret, at det "bare" var selvforsvar fra bi'ens side, så hun ikke bliver helt afskrækket fra at gå ud i haven hele sommeren :P

Det var godt at høre :) Men vi andre løb jo rundt barfodede hele tiden uden det gik galt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt at høre :) Men vi andre løb jo rundt barfodede hele tiden uden det gik galt..

Jeg mindes også at jeg hele min barndom rendte rundt uden sko, og uden at blive stukket... Da jeg så gjorde det en enkelt gang på vores græsplæne sidste år, trådte jeg selvfølgelig på en bi... Er det mon bare fordi ens fødder er vokset? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av av, får helt ondt i tæerne af at læse det her. :(

Jeg er faktisk også en af dem, der har præsteret at træde på en bi, der så stak. Som jeg husker det skete det simpelthen sådan at jeg trådte på den, kvaste den og på den måde fik brodden ind i foden (så den må have siddet med rumpen opad?), men jeg er ikke sikker, for det er mange år siden. Men nuiiiiiiiiiii, det gjorde NAS!

God bedring til din datter! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER