Sandie

Lagkage til en 1 årig

21 indlæg i dette emne

På lørdag bliver min datter 1 år. Og jeg vil derfor gerne have hun skal have sin egen lille lagkage hun "smadre" og spise..

Hun har smagt lidt usundt i form af kiks, en enkelt chips og fået lidt fløde i mad. Men hun skal jo nødig få sukkerchok eller andet hun ikke lige er vant til..

Nogle der har et godt forslag hvad man kan lave til sådan en lille størrelse..?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede en lagkage med lidt mamelade og frugt i mellem bundene i stedet for creme, flødeskum på siderne og glasur på toppen. Han spiste den ikke dte var kun det at pille der var sjovt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan piske fløde og komme frosne bær i. Om du så vil komme honning, sukker eller sødemiddel i, er op til dig :) Evt. kan du smøre den med lidt sukkerfri marmelade. Hvis du er bange for stivheden (skal helst stå et døgn på køl efter det er kommet i kagen, så kom lidt husblas i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede en lagkage med lidt mamelade og frugt i mellem bundene i stedet for creme, flødeskum på siderne og glasur på toppen. Han spiste den ikke dte var kun det at pille der var sjovt :P

Det var en god ide frugt og marmelade, men bliver den så ikke meget flad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en god ide frugt og marmelade, men bliver den så ikke meget flad?

in søn havde 4 lag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan piske fløde og komme frosne bær i. Om du så vil komme honning, sukker eller sødemiddel i, er op til dig :) Evt. kan du smøre den med lidt sukkerfri marmelade. Hvis du er bange for stivheden (skal helst stå et døgn på køl efter det er kommet i kagen, så kom lidt husblas i :)

Tak for forslaget.. Er skam ikke bange for stivheden, er rimelig god til at lave kage efterhånden, desværre bare altid ide forladt ;)

Vil også gerne holde mig fra sukkerfrie ting, da sukkererstatning godt kan virke meget afførende og synes da ikke hun skal have sådan noget. MEn god ide med at putte hindbær i flødeskummet så det ikk kun er hindbær ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

in søn havde 4 lag ;)

Smart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart ;)

Jep, det skal yngste sønnen også have til den tid, frugten skal være tilpas størrelse så de kan fiske den ud og gumle i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uffe fik også sin egen lille kage til sin fødselsdag, og han spiste, mod forventning, det hele uden at få sokkershoc selvom han overhovedet ikke er vant til det.

Der var bare flødeskum, banan,hjemmelavet sylteøj og en smule creme i mellem lagene og lidt schokoladedrys på toppen.

60541_434909553607_833733607_4867598_3339778_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge fik også en lagkage med banan, creme, bunde og flødeskum.. Han spiste ikke ret meget, men hyggede sig med at lege med den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nu sukker i det allermeste mad...inkl frugt, så jeg tror ikke dit barn vil få et chok af at få et stykke lagkage! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså selvom der er sukker i, skal hun ha

hattemagerensikkefødselsdagslagkage - må spises 364 dage om året bare ikke på din fødselsdag - hihi

Den har jeg altid fået og den skal hun også ha - kommer bare ikke så meget fyld i :)og den er bare rigtig frisk og snadder synes jeg selv.

Opskrift:

Du skal bruge:

3 lagkagebunde (alm eller choko)

1 pose frosne jordbær

½ pose makroner ca.

½-1 liter flødeskum (kan ikke lige huske det)

hakket mælkechokolade med knas eller anden du lige synes

flormelis til glasur

evt andet til pynt.

sådan gør du:

Tø en pose frosne jordbær op dagen før, så der er godt med væske fra dem. pensl bundene med jordbærsaft (gem lidt til glasuren)

Pisk flødeskum

knus makroner

hak chokoladen

vend jordbær, makroner og chokolade i flødeskummet med en dejskraber og fordel mellem lagkagebundene og lav glasur med lidt jordbærsaft. Lad gerne stå ½-1 dag i køleskabet først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja fik en lagkage med creme, bananstykker, flødeskum og prinsessedrys, og hun fik bestemt ikke sukkerchok, og hun råhyggede sig :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilken een lavede du så ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var doven mor... med alt det sygdom orkede jeg bare ikke særlig meget, så det blev til et par købe bunde med fyld af flødeskum med saft fra annas og fersken og så selvflgelig anans og fersken stykker i (den skulle jeg nemlig lave til os selv bare med nødder osv. til os)

Vil egentlig gerne have lavede den du skrev, men det må blive næste år hvor jeg forhåbentlig er helt frisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var doven mor... med alt det sygdom orkede jeg bare ikke særlig meget, så det blev til et par købe bunde med fyld af flødeskum med saft fra annas og fersken og så selvflgelig anans og fersken stykker i (den skulle jeg nemlig lave til os selv bare med nødder osv. til os)

Vil egentlig gerne have lavede den du skrev, men det må blive næste år hvor jeg forhåbentlig er helt frisk :)

man må geerne være doven mor :) hun så hvert fald ud til at nyyyde den :) :) tillykke med guldklumpen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man må geerne være doven mor :) hun så hvert fald ud til at nyyyde den :) :) tillykke med guldklumpen!!!

Ja hun nød det og alt opmærksomheden ;) I starten spiste hun meget langsomt.. så lige pludselig skulle den smadres og til sidst samlede hun det meste op igen og lagde op på kagen, man skal jo lige rydde op efter sig .. Mors dygtige pige ;)

Og tusinde tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove Magnus fik en med masser sukker i, men man bliver også kun 1 år 1 gang.

Her er Magnus kage:

1znr5lx.jpg

2s6ot92.jpg

Her er den kage vi andre fik:

2z9ckgi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet eller hva' dhg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet eller hva' dhg? :)

Det er nu ikke mig der har lavet kagen, men det er min svigermor's veninde der har dem begge 2 til Magnus.

Så ja de er hjemmelavet, men bare ikke af mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte er de i hvert fald :super

Min veninde laver også sådanne kreationer, jeg er altid dybt fascineret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER