fynboen

blærebetændelse, 4. gang i år... ØVØV

19 indlæg i dette emne

ja overskriften siger sig selv... Jeg er i den uheldige situation at jeg har blærebetændelse for 4 gang i år... det er fandme træls... Skal på anden pencillinkur for den samme betændelse, for den første kunne ikke tage den...

Jeg er fandme træt af det hele..

Så nu skal jeg simpelthen til noget uredning...

er der nogen som ved hvad det går ud på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha føler så meget med dig! :kram Jeg har lidt af blærebetændelse hele mit liv, det er ikke var unormalt at jeg havde det 1-3 gange om mdr :( .

Siden jeg har født har jeg ikke haft det! underligt! Men nøj hvor jeg nyder det!

Kan desværre ikke hjælp dig med hvad udredningen går ud på.

Men håber de finder ud af hvorfor du bliver ved med at få det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender også alt til at have blærebetændelse, da jeg har det minimum 2 gange om året. Normal får jeg en pencilin behandling. Jeg har dog læst og erfaret at tranebær er godt mod blærebetændelse. Men man skal dog holde pause i at drikke tanebærjuice en gang imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha føler så meget med dig! :kram Jeg har lidt af blærebetændelse hele mit liv, det er ikke var unormalt at jeg havde det 1-3 gange om mdr :( .

Siden jeg har født har jeg ikke haft det! underligt! Men nøj hvor jeg nyder det!

Kan desværre ikke hjælp dig med hvad udredningen går ud på.

Men håber de finder ud af hvorfor du bliver ved med at få det :)

har du fået lavet en kikkertundersøgelse af din blære... for det snakkede min læge om at jeg skulle, hvis jeg fik det igen... Og det har jeg jo egentlig ikke rigtig lyst til... :(

Men hvis det er nødvendigt, så er det jo det som skal til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender også alt til at have blærebetændelse, da jeg har det minimum 2 gange om året. Normal får jeg en pencilin behandling. Jeg har dog læst og erfaret at tranebær er godt mod blærebetændelse. Men man skal dog holde pause i at drikke tanebærjuice en gang imellem...

Det er bare møg hamrende irriterende og have det... det er ikke fordi det svier når jeg er på toilet, men det jager så hjernedødt meget i mit underliv nogen gange, at jeg dårligt nok ved om jeg skal stå eller sidde...

Men jeg må bare se at blive gravid, hvis det kan gøre jeg ikke får det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du fået lavet en kikkertundersøgelse af din blære... for det snakkede min læge om at jeg skulle, hvis jeg fik det igen... Og det har jeg jo egentlig ikke rigtig lyst til... :(

Men hvis det er nødvendigt, så er det jo det som skal til..

Nej det har jeg ikke, lægen snakkede om det, men det blev ikke til noget, jeg har været til nogle scanninger hvor der var en vandblære inde i min blære, men det mente de gjorde noget... Plus at tit var der ikke baktiere i mit urin, så de ville ikke kalde det blærebetændelse selv om jeg havde alle symtomerne på det, de gav mig at medicen for blærebetænelse alligevel...

Har i dag fået blærebetændelse og er gået i krig med alle de hjælpe midler som man anbefalder: trænebærpiller, c-vitaminer, varme pude og Cantharon dråber.

Cantharon dråber kan jeg varmt anbefalde også selv om men ikke er til natur/helse produkter! For de virker!

Fandt lidt om det på nettet synes du skal læse det og give det en chance for det har godt nok hjulpet mig meget med smerterne...

Ingredienser: C-antharis D4/Apis D4/Equiseturn D4/Echinacca ang. D4/Argentum nitr. D6 (Spansk flue/Honningbi/Agerpadderok/Høst Solhat/Sølvnitrat)

Anvendelse: Akut blærebetændelse, nyrebækkenbetændelse, opbyggende på nyre- og blæreområde.

Beskrivelse: Midlet virker vitaliserende på blære- og nyrefunktionerne. Det indeholder stoffer, som hjælper på den akutte irritation i slimhinderne (cantharis), opbyggende på nyrevævet (padderokke), apis og argentum angriber betændelse i hele området, og især sølvet vitaliserer de grundlæggende livskræfter i området. Midlet har således en bred, men også meget dybtgående virkning. Det anvendes både til akutte tilstande og til kur mæssig behandling, hvor hele nyre- og blæreområdet skal styrkes.

I akutte tilfælde er det yderst vigtigt at give en akut dosering. Her gerne 50 dråber i et glas kogt vand, som er blevet lunkent. Det drikkes slurkvis over 3-4 timer. Det kan ofte omgående stoppe svien og brænden i blære og urinveje, især hvis man straks går i gang ved de første tegn på blæreproblemer (svien og brænden, hyppige vandladninger med små mængder urin).

Ved akutte problemer bør patienten gå i seng og holde sig i ro (blæren er et nervøst organ). Sideløbende er det en god ide med varme fodbade, evt. omslag over nyrer eller blære, drik gerne en the blandet af: Salvic/gyldenris/melbærris/padderokke.

Det anbefales, at man tager midlet et stykke tid (2-6 uger) efter, at en blærebetændelse er overstået, da infektioner i urinvejene kan gå op i nyrerne og her forårsage varige skader.

Erfaringen viser, at en ny blærebetændelse godt kan optræde 1-2 gange efter behandlingen. Her er det vigtigt at give Cantharon straks. Efter 1-2 tilbagefald ved kroniske tilstande viser erfaringen, at blærebetændelsen holder op med at komme igen. Se også Mereurius bijod. comp. og Argentit comp.

Dosering: 10 dråber 3x dagligt. Akut dosering 50 dråber i et glas vand drikkes slurkvis over 1-2 timer. Den akutte dosering er meget vigtig ved en begyndende svien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke, lægen snakkede om det, men det blev ikke til noget, jeg har været til nogle scanninger hvor der var en vandblære inde i min blære, men det mente de gjorde noget... Plus at tit var der ikke baktiere i mit urin, så de ville ikke kalde det blærebetændelse selv om jeg havde alle symtomerne på det, de gav mig at medicen for blærebetænelse alligevel...

Har i dag fået blærebetændelse og er gået i krig med alle de hjælpe midler som man anbefalder: trænebærpiller, c-vitaminer, varme pude og Cantharon dråber.

Cantharon dråber kan jeg varmt anbefalde også selv om men ikke er til natur/helse produkter! For de virker!

Fandt lidt om det på nettet synes du skal læse det og give det en chance for det har godt nok hjulpet mig meget med smerterne...

Ingredienser: C-antharis D4/Apis D4/Equiseturn D4/Echinacca ang. D4/Argentum nitr. D6 (Spansk flue/Honningbi/Agerpadderok/Høst Solhat/Sølvnitrat)

Anvendelse: Akut blærebetændelse, nyrebækkenbetændelse, opbyggende på nyre- og blæreområde.

Beskrivelse: Midlet virker vitaliserende på blære- og nyrefunktionerne. Det indeholder stoffer, som hjælper på den akutte irritation i slimhinderne (cantharis), opbyggende på nyrevævet (padderokke), apis og argentum angriber betændelse i hele området, og især sølvet vitaliserer de grundlæggende livskræfter i området. Midlet har således en bred, men også meget dybtgående virkning. Det anvendes både til akutte tilstande og til kur mæssig behandling, hvor hele nyre- og blæreområdet skal styrkes.

I akutte tilfælde er det yderst vigtigt at give en akut dosering. Her gerne 50 dråber i et glas kogt vand, som er blevet lunkent. Det drikkes slurkvis over 3-4 timer. Det kan ofte omgående stoppe svien og brænden i blære og urinveje, især hvis man straks går i gang ved de første tegn på blæreproblemer (svien og brænden, hyppige vandladninger med små mængder urin).

Ved akutte problemer bør patienten gå i seng og holde sig i ro (blæren er et nervøst organ). Sideløbende er det en god ide med varme fodbade, evt. omslag over nyrer eller blære, drik gerne en the blandet af: Salvic/gyldenris/melbærris/padderokke.

Det anbefales, at man tager midlet et stykke tid (2-6 uger) efter, at en blærebetændelse er overstået, da infektioner i urinvejene kan gå op i nyrerne og her forårsage varige skader.

Erfaringen viser, at en ny blærebetændelse godt kan optræde 1-2 gange efter behandlingen. Her er det vigtigt at give Cantharon straks. Efter 1-2 tilbagefald ved kroniske tilstande viser erfaringen, at blærebetændelsen holder op med at komme igen. Se også Mereurius bijod. comp. og Argentit comp.

Dosering: 10 dråber 3x dagligt. Akut dosering 50 dråber i et glas vand drikkes slurkvis over 1-2 timer. Den akutte dosering er meget vigtig ved en begyndende svien.

Okay, det må jeg prøve næste gang jeg får det... for det lyder da som noget godt... Tusind tak for rådet... :) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det må jeg prøve næste gang jeg får det... for det lyder da som noget godt... Tusind tak for rådet... :) :glad

Var så lidt ;) de er lidt dyre men de er alle pengene værde og en flaske rækker til flere behandlinger ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor irriterende! :( Jeg er også en, der lider rigtig meget af blærebetændelse - har haft det 15 gange siden juli 2010. Og min læge gider bare ikke tage mig seriøs omkring det. Bliver hver eneste gang bare sat på en 3-dages penicilinkur, som ikke hjælper en dyt. Får ikke engang taget en urinprøve, for den slags bruger man ikke mere! BAH!! Så kan desværre ikke hjælpe dig med hvad en udredning går ud på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blærebetændelse kommer oftest af E.coli og specielt kvinder med et kort urinrør kan være udsatte :(

En vigtig forbyggende ting er at drikke meget så urinrøret bliver skyllet ofte i løbet af dagen og bakterierne dermed ryger ud. Det er også meget vigtigt at tisse efter sex ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor irriterende! :( Jeg er også en, der lider rigtig meget af blærebetændelse - har haft det 15 gange siden juli 2010. Og min læge gider bare ikke tage mig seriøs omkring det. Bliver hver eneste gang bare sat på en 3-dages penicilinkur, som ikke hjælper en dyt. Får ikke engang taget en urinprøve, for den slags bruger man ikke mere! BAH!! Så kan desværre ikke hjælpe dig med hvad en udredning går ud på :(

Jeg var blevet tosset hvis det var min læge som havde sagt sådan... DAMN...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For flere år tilbage døjede jeg rigtig meget med blærebetændelse. Arbejdede som tjener og kunne næsten ikke passe mit arbejde. Fik en henvisning af min læge til sygehuset som lavede den helt store undersøgelse. Kan ikke huske helt præcis hvad de gjorde, men fik blandt andet sprøjtet kontrast væske ind så de kunne lave en skanning af min blære. Skulle også tisse på et specielt toilet som målte hvordan man tissede. Om man holdt igen eller feks dryptissede. Derefter var der samtale med en læge.

Jeg fik desværre ikke så meget ud af det for de fandt ikke noget unormalt. Så jeg fortsatte bare med at have blærebetændelse.

Henvendte mig til en zoneterapeut og fik behandlinger ved hende. Hun sagde at jeg havde en livmoder der hældte lidt bagud så den pressede på min blærer. Og jeg kunne derfor ikke tømme min blære helt.

Har aldrig haft blærebetændelse siden. Og det er i hvert fald 5 år siden.

Så zoneterapi kan helt sikkert anbefales

:yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På apoteket kan du købe disse, dem har jeg gode erfaringer med:

Styrk dit immunforsvar med Multi-tabs® Immuno 2i1

Multi-tabs® Immuno 2i1 er et dagligt kosttilskud af vitaminer, mineraler og mælkesyrebakterier, der støtter immunforsvaret samt bidrager til en balanceret tarmflora.

Tabletten indeholder den daglige anbefalede mængde vitaminer og mineraler til voksne samt en milliard mælkesyrebakterier, der giver sikkerhed for, at man hver dag får den tilstrækkelige mængde, der holder tarmfloraen i balance.

En velfungerende mave støtter immunforsvaret og optimerer samtidig optagelsen af vitaminer og næringsstoffer fra kosten, der ruster mod vinterens snuer

Fås på apoteket.

Vejledende udsalgspris: 119,95 kr. for to måneders forbrug (60 tabletter).

Læs mere om Multi-tabs® Immuno 2i1

Derudover, giv dig tid til toilettet, klæd dig ordentligt på, frys aldrig om fødderne, og drik noget tranebærsaft, lige så snart der er optræk til det, og derudover en masse vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg blevet tjekket to gange siden inden for 4 uger og de har begge været blanke... Så det kan være jeg er heldig at være sluppet af med det for en tid nu.. fik så bakterier i livmoderen og da det var væk fik jeg svamp, for det kommer ofte som en eftervirkning når man får antibiotika.. Så nu har jeg dælme været hele rumlen igennem med underlivet, så mon ikke at jeg er fri i noget tid nu...

Håber jeg virkelig jeg er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var blevet tosset hvis det var min læge som havde sagt sådan... DAMN...

Det er jeg også, og skældte ham også ud i telefonen sidst. For nu gider jeg virkelig ikke mere.

Kan godt forstå proceduren, hvis det kun er en enkelt gang i mellem, men når man har det så tit som jeg har, skal man måske forsøge noget lidt andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg blevet tjekket to gange siden inden for 4 uger og de har begge været blanke... Så det kan være jeg er heldig at være sluppet af med det for en tid nu.. fik så bakterier i livmoderen og da det var væk fik jeg svamp, for det kommer ofte som en eftervirkning når man får antibiotika.. Så nu har jeg dælme været hele rumlen igennem med underlivet, så mon ikke at jeg er fri i noget tid nu...

Håber jeg virkelig jeg er...

Håber godt nok også du er er over din del af at have blærebetændelse! Jeg kan så meddele at jeg har haft det 2 gang nu, nogle dage efter jeg havde afsluttet pencilinkuren, måtte jeg så ringe til vagtlægen i fredags og have fået i nogel nye piller :( :huug :boo Nå men krydser finger for at du er sluppet HELT af med det!!! :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber godt nok også du er er over din del af at have blærebetændelse! Jeg kan så meddele at jeg har haft det 2 gang nu, nogle dage efter jeg havde afsluttet pencilinkuren, måtte jeg så ringe til vagtlægen i fredags og have fået i nogel nye piller :( :huug :boo Nå men krydser finger for at du er sluppet HELT af med det!!! :) :goodluck

ej for den da... det er bare træls sådan noget.. var faktisk ude for noget af det samme for ikke ret lang tid siden... der var jo også på pencilinkur 2 gange lige i træk...

Men håber virkelig også at ejg er over det nu...

håber jeg også for dig at du er inden længe... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor irriterende! :( Jeg er også en, der lider rigtig meget af blærebetændelse - har haft det 15 gange siden juli 2010. Og min læge gider bare ikke tage mig seriøs omkring det. Bliver hver eneste gang bare sat på en 3-dages penicilinkur, som ikke hjælper en dyt. Får ikke engang taget en urinprøve, for den slags bruger man ikke mere! BAH!! Så kan desværre ikke hjælpe dig med hvad en udredning går ud på :(

Hvad??!! Det er jo helt grotesk at give antibiotika gentagne gange uden at stix'e og dyrke urinen - det kan jo skabe resistens. Det er ikke i overensstemmelse med godkendt praksis.

Det er vigtigt at vide OM der er bakterier i din urin før man giver antibiotika og derefter hvilke for at vide HVILKEN type antibiotika der er virksomt. Dvs din læge stix'er urinen på stedet for at se om der er bakterier eller blod i urinen og sender derefter prøven til dyrkning, så du en uges tid efter, får et præcist svar på hvilke(n) bakterie der er i og hvilke pennecilliner der er virksomme. Vær opmærksom på, at stix'en godt kan vise negativt resultat, men der kan dukke noget op ved dyrkningen.

Derudover er det vigtigt at afklare hvorfor du har så mange blærebetændelser. Der kan være tale om at du ikke tømmer blæren rigtigt når du har tisset, at du holder dig for længe mellem toiletbesøg, at du skal tømme blæren og vaske dig umiddelbart efter sex - men det kan også være mere sjældne årsager som cyster eller andre fysiske årsager i urinvejene.

Mit råd skift læge, og bed din nye læge om at sende urinen til dyrkning. Hvis det ikke giver en løsning så bed om at blive henvist til en uroligisk udredning for at få undersøgt om din blære rent faktisk er tom, når du har tisset eller om der er andre indlysende årsager til dit problem.

Kronisk blærebetændelse kan i værste tilfælde være farligt. Bakterierne kan vandre op fra blæren til nyrerne og give kronisk eller akut nyrebetændelse, som livsvarigt kan nedsætte din nyrefunktion.

Held og lykke med det!

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at det her er en gammel tråd, men tænker at jeg alligevel vil dele et FANTASTISK råd:

Køb persillefrø (findes i helsebutikker). Tag 2 tsk persillefrø i en kop, og hæld 1-1,5dl kogende vand på. Kom evt 1-2 sødetabletter i, for det smager ikke ret godt. Lad det stå og trække i 3-5min, eller til vandet har taget farve (bliver gulligt), og frøene er mere eller mindre sunket til bunds.

Drik det 1-2 gange om dagen (drik ikke frøene). I frøene er der åbenbart et stof, som mindsker betændelse, og gør at det ikke kan udvikle sig.

Jeg havde for 7. gang indenfor 3 måneder fået blærebetændelse, og havde nærmest købt mig fattig i antibiotika, penicillin og ikke mindst "vidunder-midlet" tranebærpiller og -saft, da min mor fandt ud af det med persillefrøene.

Det bedste af det hele? Det er nu 6 år siden jeg sidst har haft blærebetændelse, og at en pose med persillefrø til 30kr kan holde flere år! Jeg drikker det én gang om året - som regel i efteråret, for at være sikker på at det bliver væk.

Men tjek lige om det er skadeligt hvis man er gravid, for det aner jeg ikke.

God dag derude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER