Tumlepigen

Frottéunderlag ("tisselagen")

13 indlæg i dette emne

Hej piger

Vi har i dag købt et frottéunderlag til babyens seng - sådan et, der skal sikre at uheld ikke trænger ned i madrassen. Ville egentlig have købt et til barnevognen også, men så spurgte manden om de små kan ånde, altså om det ikke bliver for varmt, hvis der er sådan et i sengen/barnevognen? Hmmm... Hvad er jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig brugt det, bryder mig ikke om det med at de ikke kan ånde :) Vi har brugt en rullemadras ovenpå madrassen, og har aldrig oplevet det gik ned i madrassen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt det, bryder mig ikke om det med at de ikke kan ånde :) Vi har brugt en rullemadras ovenpå madrassen, og har aldrig oplevet det gik ned i madrassen :)

Ditto :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke til at ånde igennem sådan et lagen, jeg havde et stykke liggende i sengen det sidste stykke tid inden termin, da jeg ikke ville risikere noget, hvis vandet gik i sengen. ;) Og jeg kampsvedte der hvor det lå.. Så jeg ville ikke ligge min baby på det, og især ikke nu hvor vi går varmere tider i møde.

Vi har en rullemadras ovenpå Victors madras, og det har holdt alle uheld væk fra madrassen. :) Og den er nem lige at smide i vaskemaskinen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et underlags-lagn i barnevognen. Det er ikke med gummi på bagsiden, så der er ingen problemer med at kunne ånde gennem det :) Det er købt i babysam..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte vådlagner både i lift, vogn og seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i vuggen og i barnevognen og har lige købt et nr. større til tremmesengen. Det lægges ikke ved hovedet men på tværs der hvor numsen ligger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lili har et i sin seng, Naia har kun hvis hun er syg og der er farer for opkast i nattens løb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix. Har aldrig brugt det. Men vil da gerne slå et slag for drynites fra huggies, hvis der endelig skal noget på. Det brugte vi til Thomas i en periode, hvor han var meget ustabil. De er rigtig gode og åndbare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mit første barn troede jeg også at det hele skulle "sikres" med de lagner, men de røg af hurtigt igen da drengen var våd af sved når han lå derpå. Har dog lige brugt det store i juniorsengen, fordi han lige har smidt natbleen, men nu har vi været uden uheld i over en måned så det er også væk igen her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et underlags-lagn i barnevognen. Det er ikke med gummi på bagsiden, så der er ingen problemer med at kunne ånde gennem det :) Det er købt i babysam..

Sådan nogle har jeg også. De skulle så vidt jeg husker være lavet af 100% bomuld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt det som hverdags brug.. Vi har et vi har lagt ind hvis hun har været syg og fare for opkast.. og hvis hvis hun har været nød til efter en 6mdr alder at ligge kun i ble uden tøj på for så kunne hun selv åbne bleen.

Vi har købt i IKEA..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte det ikke, da pigerne var babyer. Kunne ikke se ideén i det, da de jo havde ble på og de kastede aldrig op :) Det kom først i brug, da de skulle sove uden ble (de var begge 2½ år) :) De sover faktisk med det hver nat, selvom det er hhv. ca. 2 år og ca. 1 år siden Gaia og Siff sidst har tisset i sengen. Hmm, måske skulle jeg bare tage det af og krydse fingre for, at det er slut med uheld? :rolleyes Dog har de rullemadras oven på madrassen, så det tager måske lidt af tisset, hvis det er?

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER