Bolsin

Synes det er svært...

7 indlæg i dette emne

Nu har vi været i gang med PB siden august, og der er stadig intet sket. Jeg har gjort mig mine tanker om, at der måske er noget galt - man ved det jo ikke før end at man er blevet undersøgt for det.

Forleden bestilte jeg så nogle ægløsningsteste og opdagede at man kunne købe en hjemmetest til mandens :cell , som måler om koncentrationen er høj nok. Jeg spurgte manden om vi skulle købe sådan en, og han var meget opstemt på det, så han "kunne vise mig at der ikke var noget galt". I går var det så blevet tid til at udføre testen. Vi fulgte instrukserne meget nøje. Testen viste desværre at koncentrationen ikke var høj nok (WHO anbefaling):(

Det ramte selvfølgelig min mand ret hårdt, og han var faktisk slået helt ud af kurs hele dagen. Her til morgen kom han ind og kyssede mig farvel inden han tog på arbejde, og sagde at han glæder sig til at min mens er overstået, så vi kan gi den gas med at få lavet en baby.

Samtidig bliver alle mine veninder gravide omkring mig i øjeblikket. Selv mandens lillesøster på 22 år er blevet gravid, ved et uheld. Jeg har simpelthen så svært ved at glæde mig på deres vegne efterhånden, og er bange for at komme til at såre dem. Problemer er, at vi ikke har meldt ud at PB er skudt i gang, og familien har faktisk været lidt efter os det sidste halve års tid med, "om det ikke snart er vores tur?". Synes det er rigtigt frustrerende at skulle stå og lyve dem lige om i hovedet gang på gang, men det er nu engang den beslutning vi har truffet - det er vores lille hemmelighed!

Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg, andet end at få lidt luft. Synes det er svært når man ikke kan snakke med veninderne om det, og oven i købet ved jeg, at det nu går, min mand lidt på, fordi han er bange for at det er hans :cell den er gal er med.

Manden og jeg har aftalt at bestille en tid hos lægen, så vi måske kan få undersøgt ham ordentligt, men jeg ved ikke hvor meget der skal til for at lægen vil gøre det. Nogle erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes i skulle ringe til hans læge og få afvide hvor han kan blive undersøgt om hans :cell er dårlige så i ikke skal spekulere over det...

Kender godt det med ventetiden.. den er ulidelig.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det godt!

Hvis du har en helt normal cyklus, er det desværre muligt, at lægen ikke vil gøre noget, når i 'kun' har prøvet 8 mdr. Du kan evt. nævne, at I har lavet en hjemmetest der giver begrundet mistanke om problemer - måske det hjælper på processen.

Om ikke andet, så kan I jo betale Jer fra at få testet mandens svømmere på en privat fertilitetsklinik. Jeg tror det koster 5-600 kr.

Rigtig meget held og lykke og mange :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nare lige give et :kram og sige at jeg udemærket forstår jeres frustration over, at familien bliver ved med at prikke til jer omkring at det snart må være jeres tur til at skulle have børn :prik men det ikke noget de gør i en ond mening, men ikke desto mindre gør det stadig ondt, især hvis man har mistanke om at der er noget galt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan virkelig godt følge dig, vi har også prøvet siden august.

til at starte med har det været eftervirkningerne fra en p-sprøjte jeg har fået (har først i jan. fået lidt gang i min mens igen :boo ) også måske også lidt stress... men nu er der stadig ikke sket noget og begynder at tro at der er noget galt med mig eller med kærestens :cell Men har ikke set de test, hvor har du købt dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for Jeres svar.

Jeg var slet ikke klar over, at manden kunne få undersøgt sine svømmere uden at have en henvisning - og så til den pris! Har fundet et sted i Ballerup, hvor det koster 500 kr :o Er overrasket over at det ikke koster mere!

Til Reka: Jeg købte den på billige-teste hvor jeg gav 299 kr for den. Der var så til to tests. http://www.billige-teste.dk/babystart_saedkvalitetstest_for_mandlig_fertilitet-p-154.html

Når jeg nu ved at vi kan få det testet på en ordentlig måde for 500 kr, ville jeg nok have valgt dét fremfor hjemmetesten.

Vil få snakket med manden om det, når han kommer hjem i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det alt for godt. Vi har også været i gang siden august. Her tror jeg dog der er mig der er "problemet" med manglende ægløsning...

Men synes helt klart også en professionel test må være at foretrække frem for en "hjemmetest" når prisforskellen ikke er større. Håber den kan vise at hans svømmere er gode nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER