Guest Smilla

Madforgiftning eller hvad?

6 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har siden i fredags været syge.

Det startede fuldstændig samtidigt kl 03 om natten, natten til lørdag, hvor jeg begyndte at få en sindssygt trykken for maven, lungerne og omme i ryggen...

Det gjorde så ondt at jeg ikke kunne finde en ordentlig måde at ligge på for bare smerter.

Jeg ville så vække min mand og sige det og ligesom jeg vendte mig for at vække ham så vågnede han med et "aååååhhh min mave"!!!

Eii!! Det var mærkeligt! Han havde det fuldstændigt ligesom mig :(

Jeg måtte rejse mig op og stå og læne mig op ad væggen for at få luft og ligesom strække ud i maven. Det var som om at maven pressede på ribbenene, det gjorde vildt ondt!

Nå....men jeg fandt endelig en måde at ligge på og faldt endelig i søvn....lørdag formiddag kastede jeg op....og efter at ha sovet et par timer mere sent på eftermiddagen kastede jeg op igen.

Da kl så var ca 23 fortog al smerte sig endelig! Ahh det var herligt....så jeg gik i seng for at få nogle gode timers søvn.

Søndag var ok....havde sådan lidt murren i maven men ellers frisk. Spiste aftensmad hos en veninde, men appetitten er aldrig ret stor efter et maveonde....og jeg skal love for maveonden kom igen.

Min mands maveonde var aldrig helt forsvundet og han klagede noget over smerter i ryggen også, ligesom mig følte han at mavesækken var så udspilet at den pressede på omme i ryggen.

Jeg lod så mærke til i går at min urin var mere end mørkegul da jeg tørte mig.....det var den også i dag også midt på dagen selvom jeg får rigeligt med væske!

Ai....nu er det mandag og jeg har prøvet at sove lidt til middag, men fik så ondt i maven igen at jeg måtte stå op....sidder nu her i en akavet slap stilling og prøver at hvile min forkrampede mave og har søgt på nettet i håb om info

men der står kun at hvis urinen er mørkegul så har man fået for lidt væske, og det ved jeg at vi ikke har.

Vi mistænker enten den cheasy creme fraiche eller gulerødderne vi indtog fredag aften for at give os de mavekramper.....men er det i det hele taget det når det bliver ved?

Nogen der har prøvet noget lignende???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej kan I så komme afsted til lægen LIGE NU :kram2 Lyder bestemt ikke godt :( Har ikke prøvet noget ligende, men det lyder bestemt ikke normalt :(

Så nu hører du efter hvad jeg siger og får ringet til lægen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe...på dine opfordringer ringede jeg til lægen og sekretæren tog telefonen.

Hun sagde at der var rigtig meget af det mavekramper i omløb og det eneste der var at gøre var at koge noget vand og køle det ned og drikke det i små mundfulde med lidt sukker i.

Og så også riste noget brød med lidt smør på....SMØR OG SUKKER?!?!? TIL MIG!??!?! Nåh....håber jeg ikke tager på af det! :(

Og så ingen mælkeprodukter udover A38 med sukker på!

Puhhh hvad så med min nupo?!?! Aiii.....

Nå helbredet før alt andet.....

:kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min arbejdsplads og i min datters børnehave har der også været rigtig meget mavekrampe, opkast og diarre i omløb. Jeg har haft det 2 gange og resten af familien har også haft det <_<

Det er bare ganske forfærdeligt. Min mand løber nu rundt med mavekramper på 6. døgn. Mine gange har heldigvis været overstået efter 1-2 døgn.

Rigtig god bedring til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at du ringede :kiss Håber I snart er ovenpå igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min arbejdsplads og i min datters børnehave har der også været rigtig meget mavekrampe, opkast og diarre i omløb. Jeg har haft det 2 gange og resten af familien har også haft det <_<

Det er bare ganske forfærdeligt. Min mand løber nu rundt med mavekramper på 6. døgn. Mine gange har heldigvis været overstået efter 1-2 døgn.

Rigtig god bedring til dig.

Tak skal du have :kiss:

Uhh dagen i dag har været rigtig dum :( har bare hverken kunnet sidde på den ene eller anden måde og det gjorde også for ondt i maven at ligge ned....

Øv...Nu her lidt i 20 går det lidt bedre...forstår dog ikke at smerterne går om i ryggen?

God bedring til din mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER